افزایش عفونتهای خانوادگی در استان فارس. مهمان نوازی کرونا دو برابر تخت های بیمارستانی است – فارس نیوز – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب شیرازموج پنجم تاج گذاری روزهای اوج خود را سپری می کند ، زمانی که این بیماری پس از 17 ماه رسوایی دارد. سویه های جدید این بیماری ، هندی و آفریقایی ، به سرعت در حال گسترش است و هر روز تعداد موارد یا مرگ و میر آنها افزایش می یابد.

هر روز افراد بیشتری از این بیماری رنج می برند و هموطنان زیادی در بیمارستان بستری می شوند ، اما طبق گفته مقامات بهداشتی درمانی استان فارس ، ساده سازی و ساده سازی اوضاع باعث شده تا سایه تاج روز به روز سنگین شود.

طبق آخرین طرح رنگی ، تعداد شهرهای سرخ استان فارس به 23 شهر رسیده است که این زنگ خطر برای استان است. در حال حاضر 4 هورامبید ، رستم ، حرمه و فراشبند به رنگ زرد هستند و شهرهای مهر ، کیروکارزین ، فیروزآباد ، نی ریز ، سرهان ، سروستان ، بوانات و ممسنی به رنگ نارنجی هستند.

سایر شهرهای استان فارس در موقعیت قرمز قرار گرفتند که این دو سوم کل شهرها است و این به معنای زنگ خطر در استان است ، زیرا اوضاع در شهرهای جنوبی بسیار بد است و بعضی از مناطق حتی در حالت فوق قرمز

به دنبال این وضعیت ، مدیران بیمارستانها و اعضای تیم واکنش سریع تاجگذاری دانشکده پزشکی لرستان با صدور بیانیه هایی از مردم خواستند پروتکل های بهداشتی را دنبال کنند و از گذراندن دوره ها پرهیز کنند.

در همین راستا ، عبدالرسول همتی ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، از بستری شدن بیماران با دو برابر ظرفیت تخت های تاجی خبر داد. وی امروز در جلسه کارمندان ارشد دانشگاه در مورد تاج برای افزایش تعداد بیماران کرونر در استان و تکمیل حدود دو برابر ظرفیت تخت های کرونر در شیراز صحبت کرد.

بیشتر بخوانید  مرگ دردناک دختر بچه و پدر و مادرش در چادری پر از گاز | مسافرتی که بوی مرگ داد!

به گفته وی ، در موج جدید کرونا در آستانه بیش از ظرفیت پذیرش در بیمارستان ها هستیم ، بنابراین در 24 ساعت گذشته در استان بیش از 2700 بیمار پذیرش کرده ایم که از این تعداد 288 بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند .

روحولا حسینی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از ضبط دو ضبط سنگین ناشی از بحران تاج در فارس طی یک شب گذشته خبر داد. وی گفت ، در 24 ساعت گذشته ، 505 بیمار ویروسی کرونا در بیمارستان های استان بستری شده و 17 نفر فوت کرده اند.

عفونت خانوادگی و افزایش این مورد از جمله تفاوت های موج چهارم و پنجم تاج گذاری است که حسینی نیز به شرح زیر به آن اشاره کرد: “مشاهده شیوع بالای بیماری کرونر قلب ، که گاهی اوقات به 10 تا 20 نفر از اعضای خانواده می رسد ، نشان دهنده جدی بودن ضعف در انطباق “در این زمینه اقدامات بهداشتی و سهل انگاری عمومی وجود دارد.”

گسترش تاج ، که در فارس دلتا نامیده می شود ، و اهمیت مشارکت همه اقشار جامعه در شکستن زنجیره انتقال بیماری بسیار مهم است و از نظر مسئولان بهداشتی استان بهترین راه برای پیروی از دستورالعمل های بهداشتی است .

همچنین ، تأکید همه کارمندان بر پرهیز از مسافرت های غیرضروری به ویژه سفر به شهرهایی با وضعیت قرمز است که البته توسط تعداد زیادی از افراد مشاهده می شود ، اما همه باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام / 424 / ز

دیدگاهتان را بنویسید