افزایش شهرهای سرخ کرونا در استان یزد / افزایش بستری شدن در بیمارستان به 600 نفر



ایسنا / یزد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به پذیرش 594 بیمار مشکوک به عروق کرونر در بیمارستان های استان ، گفت: هشت شهر استان دارای وضعیت عروق کرونر قرمز هستند.

دکتر ابراهیم سلمانی در این باره گفت: طبق آمار کرونا ، ما هنوز روند رو به رشدی را تجربه می کنیم و شهرهای استان به دلیل عدم توجه به مقررات بهداشتی ، وضعیت خود را یکی پس از دیگری تغییر داده و به رنگ نارنجی و قرمز در می آیند. “

وی با بیان اینکه یزد با تغییر رنگ مرکز استان به قرمز وضعیت بحرانی را تجربه می کند ، اظهار داشت: شهرهای بافق و بهاباد نیز از نارنجی به تاج سرخ تغییر کرده و در حال حاضر از 10 شهر یزد فقط شهرها هستند از اشکذر و ابرکوه در حالت نارنجی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تأکید کرد: این افزایش موارد مربوط به عدم رعایت اقدامات بهداشتی در دو هفته گذشته است و قطعاً ادامه عدم رعایت اقدامات بهداشتی در این هفته طی روزهای آینده مشاهده می شود .

سلمانی افزود: با توجه به اینکه ستاد تاج ملی محدودیت های رنگی را تعیین کرده است ، با تغییر رنگ شهرها محدودیت های جدید اعمال می شود.

وی همچنین از شناسایی بیش از 500 بیمار ویروسی کرونا در شب در استان خبر داد و در این ارتباط تصریح کرد: از 1109 نمونه گرفته شده از بیماران مظنون به ویروس کرونا در شب ، 595 بیمار بر اساس معیارهای تشخیصی قطعی تشخیص داده شدند. بیماری کرونر قلب قطعی در استان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید  کره‌های ۶۰ میلیون دلاری تعیین تکلیف می‌شوند

وی با اشاره به شناسایی موارد جدید بیماری عروق کرونر قلب ، افزود: از این تعداد 66 نفر در استان بستری شده و 529 نفر در منزل بهبود می یابند.

دکتر سلمانی گفت: متاسفانه شب گذشته چهار بیمار شریان کرونر در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد ، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان اظهار داشت: در حال حاضر 594 بیمار مشکوک به تاجگذاری در استان بستری هستند که از این تعداد 124 نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید