مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش سه برابری حقوق بازنشستگان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق بازنشستگان این همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات در هنگام بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. بازنشستگان اخیراً خواستار رسیدگی بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه هستند و در چند ماه گذشته اعتراضات زیادی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان به راه انداخته اند.

روزنامه دنیای احتاز در گفت و گو با تعدادی از نمایندگان مجلس افزایش دستمزد کارمندان و مستمری بگیران در سال آینده را پیش بینی کرد.

این روزنامه به نقل از ولی اسماعیلی نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت تقاضای افزایش 20 درصدی حقوق در سال آینده را دارد. با شرایط فعلی جامعه و به دلیل تورم، موافق افزایش 20 درصدی حقوق نیستیم. افزایش حقوق سال آینده باید بیش از 20 درصد باشد. در حال رایزنی با دولت برای افزایش بیش از 20 درصدی دستمزدها به دلیل تورم هستیم.

همچنین اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در خصوص افزایش 20 درصدی حقوق در لایحه بودجه 1402 گفت: به دلیل گرانی و افزایش تورم در کشور، قشر کارمندی مظلوم واقع شده است. . اجناس بیش از 20 درصد گران شده است و اگر 10 تا 20 درصد به دستمزد اضافه شود، پاسخی برای تورمی که در جامعه وجود دارد نیست. وی درباره اینکه در سال 1402 حقوق کارمندان و مستمری بگیران چقدر باید افزایش یابد، گفت: حقوق کارمندان و مستمری بگیران باید حدود 30 درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان از آبان ماه انجام می شود، اصلاحات انجام می شود و مابه التفاوت حقوق مهرماه به ما پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  هیئت نظارت بر مطبوعات سایت روزنامه رکنا را توقیف کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی جداول قانون بودجه در شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت: جداول بودجه امسال در پایان مردادماه به دولت تقدیم شد و به همین دلیل دو مورد – بازنگری مرحله ای انجام شد، این لایحه در مجلس بر صحت برنامه های دولت تاثیر می گذارد.

سید مسعود میرکاظمی درباره بررسی دو مرحله ای بودجه سالانه کشور در مجلس گفت: زمانی که قانونی در مجلس تصویب شد ملزم به اجرای آن هستیم و باید رعایت کنیم.

وی در ادامه نظر دولت را مبنی بر اینکه دولت لایحه خود را به شورای اسلامی اصلاحات ساختاری ارائه کند، دانست.

میرکاظمی به همکاری مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: این کمیته با مشارکت و حمایت دولت برنامه ریزی کرد تا آن را بهبود بخشد و این کار را انجام دادیم و در مورد همکاران نزدیک خود نیز تلاش می کنیم به این مهم برسیم. برای رسیدن به یک نظر مشترک.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اما نمایندگان در دو فوریت خواستار دو مرحله ای شدن روند رسیدگی به لایحه شدند که به موجب آن مرحله اول تبصره ها و مرحله دوم بررسی; ما به فکر ارسال جداول بودجه به مجلس نیستیم زیرا در مردادماه امسال 1401 جدول بودجه به دولت ارائه شد و به همین دلیل مشاهده درستی برنامه های دولت سخت می شود.

میرکاظمی ابراز امیدواری کرد که مجلس احترام لازم را داشته باشد زیرا آنچه برای بودجه در دولت بسته می شود دارای نظم و درستی است و نباید دچار سوگیری و سلیقه سیاسی و حزبی شود.

وی چندی پیش اعلام کرد که لایحه بودجه 1402 اول آذرماه به مجلس می رود.

بیشتر بخوانید  شوهر فهیمه سریال پایتخت از خانواده اش رونمایی کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به اینکه با توجه به اعلام افزایش حقوق کارکنان، آیا بودجه برای پرداخت پیش بینی شده است، گفت: اصلاحات از آبان ماه جاری انجام می شود. و مابه التفاوت حقوق همان ماه را در آبان ماه پرداخت خواهیم کرد.

قانون اصلاح قانون بودجه کل کشور از سال 1401 و احیای حقوق ضابطان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​در تاریخ 25 آبان ماه در نامه ای از سوی محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی شهر به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتشر شد. .

اکبر شیرمحمدی اظهار داشت: در اجرای قانون اصلاح و الحاقیه قانون بودجه 1401 کل کشور و احیای حقوق مستمری بگیران کشوری و مستمری بگیران کشوری که در تاریخ 17 آبان ماه 1401 به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، به همراه با اقدامات انجام شده افزایش مستمری و کارکنان این صندوق تصویب و حقوق آبانا اعمال شد و ماه مشترکین این صندوق به همراه معوقات مهرماه واریز می شود.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری گفت: بر اساس بند (1-2) ماده واحده قانون فوق الذکر مبلغ 900 هزار تومان به حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران اضافه شد. موضوع قانون بودجه از سال 1401 از تاریخ اجرای قانون یعنی ابتدای مهر ماه 1401 و همچنین مبلغ 5 درصد حقوق شهریور ماه به تعداد یک میلیون و 589 هزار مستمری بگیر اضافه شد. و مشمولین (مستمری بگیران قبل از 1401/07/01).

شیرمحمدی به افزایش 50 درصدی کمک عائله مندی مستمری بگیران کشوری اشاره کرد و گفت: این مبلغ از 407 هزار و 389 تومان به 611 هزار و 84 تومان افزایش یافته است و تعداد مشمولان این کمک هزینه 967 هزار و 890 نفر است. .

بیشتر بخوانید  فال شمع دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ | فال شمع روزانه برای متولدین هر ماه | پیشگویی سریع بخت و سرنوشت

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین بیان کرد: میزان حقوق اولاد برای هر فرزند نیز با افزایش 100 درصدی از مبلغ یک میلیون و 56 هزار و 195 ریال به مبلغ دو میلیون و 112 هزار و 390 ریال ارتقا یافته است.

لازم به ذکر است با توجه به عدم اطلاع از افزایش کمک هزینه عائله مندی و فرزندان در دستگاه ها، افزایش کمک هزینه عائله مندی، اولاد و معوقات در مهر و آبان به همراه درآمد دی ماه پرداخت می شود.

شیرمحمدی یادآور شد: بر اساس توضیح تبصره (1-2) افرادی که پس از اجرای این قانون یعنی بعد از تاریخ اول مهر 1401 بازنشسته یا بازنشسته می شوند، مبلغ 9000000 ریال به مستمری اضافه می شود.

به گفته وی، با افزایش، میانگین حقوق مستمری بگیران کشور از 79 میلیون و 535 هزار و 466 ریال در نیمه اول سال 1401 به 92 میلیون و 412 هزار و 988 ریال در مهرماه امسال (میانگین 2/16 درصد) افزایش یافت که مشخص شد این افزایش ها مربوط به خانواده و خانواده است. حقوق کودکان بیش از این خواهد بود.

توجه داشته باشید که بازنشستگان کشوری می توانند با تماس با درگاه خدمات الکترونیکی صندوق پیو به نشانی www.sabasrm.ir یک روز پس از پرداخت دستمزد آبان ماه سال جاری فیش حقوقی دریافت کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *