افزایش سرمایه ۸۰.۸۸ درصدی از محل سود انباشته و تقسیم سود نقدی بی سابقه



مجمع عمومی عادی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه روز سه شنبه 20 مردادماه سال جاری با حضور امیر خرمشاد (نماینده سازمان ایمیدرو) به عنوان رئیس مجمع، سعید محمدی (نماینده شرکت توسعه رفاه)، طهمورث یاباناخت نماینده سهام عدالت)) به عنوان ناظر، نماینده سازمان بورس و حسابرس شرکت و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام فولاد مبارکه برای سال منتهی به 8 اسفند 1400 به صورت حضوری و اینترنتی با حضور 74.7 درصد از سهامداران تشکیل شد و با اکثریت آرای سهامداران صورتهای مالی این شرکت به عنوان دومین شرکت پذیرفته شده در بورس کشور از نظر ارزش بازار. 170 تومان سود هر سهم تصویب و در مجمع سالانه به فولاد مبارکه تعلق گرفت. همچنین در جریان مجمع عمومی فوق العاده، سرمایه شرکت از محل سود انباشته از مبلغ 29300 به 53000 میلیارد تومان (معادل 80.88 درصد) افزایش یافت. این افزایش سرمایه به منظور احداث نیروگاه 914 مگاواتی، خرید 50 دستگاه لکوموتیو و مشارکت در افزایش سرمایه شرکتها انجام شد. همچنین تغییرات و الحاقات پیشنهادی سازمان بورس در اساسنامه شرکت اجرایی شد.

تعریف پروژه 186 هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه

محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ابتدای این جلسه با خیرمقدم به سهامداران اظهار داشت: کارکنان و جهادگران مهم گروه فولاد مبارکه در 3 ماهه اول سال از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی اعلام کردند. سال «تولید بر اساس دانش؛ “کارفرما” مورد تجلیل قرار گرفت، آنها موفق به کسب رکوردهای روزانه و ماهانه متعدد شدند.

وی با بیان اینکه تنها ثبت 27 رکورد روال عادی است و در دستور کار سه سال آینده پروژه 186 هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه است، افزود: علاوه بر این در جستجوی این موفقیت ها در اولین همایش تجلیل شد. بورس کالای برتر کشور به عنوان شرکت برتر از نظر ارزش در بورس کالا انتخاب شد.

آغاز ساخت 5 پروژه بزرگ با سرمایه گذاری 40 هزار میلیارد تومانی

مدیرعامل این شرکت فولاد مبارکه گفت: سال گذشته به عنوان یکی از شرکت های بزرگ کارگروه مروجین پیشرفت ایران اسلامی برای مشارکت در بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی تاریخ اقتصاد ایران فولاد مبارکه شرکت کرد. ساخت 5 پروژه بزرگ با سرمایه گذاری 40 هزار میلیارد تومانی و در این راستا آغاز شد. در راستای تحقق این برنامه ها و پیروی از اهداف تعیین شده در سند چشم انداز 20 ساله صنعت کشور با تمام توان و تلاش خود برای افزایش تولید، تضمین تداوم روند رشد و رفع نیازها گام برداشت. بیش از 3500 شرکت و صنایع استراتژیک از جمله خودروسازی، کالاهای سفید، لوله و پروفیل، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، پیشران اتوساد یک کشور غیرنفتی باشید.

وی خاطرنشان کرد: آمار و ارقام به خوبی این ادعا را ثابت می کند که شرکت فولاد مبارکه در سال 1401 با مدیریت و برنامه ریزی دقیق و بهره برداری از چندین پروژه از جمله با بیشترین قدرت ممکن عزم خود را جزم کرده است تا علی رغم تمامی محدودیت ها به اسمز معکوس ثانویه دست یابد. RO2) و نصب واحد گاز زدایی و کربن زدایی، ضمن کاهش مصرف آب، توانایی تولید فولادهای الکتریکی را تضمین می کند که نشان دهنده توانایی بالا در رقابت نزدیک با تولیدکنندگان برتر فولاد جهان است. این در حالی است که فولاد مبارکه در سال 1400، 8 محصول جدید را برای پاسخگویی بهتر به نیاز بازار داخلی طراحی و تولید کرد.

بیشتر بخوانید  اردوغان و لوکاشنکو درباره حمله روسیه به اوکراین گفتگو کردند

حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان

طیاب نیا تاکید کرد: بومی سازی بیش از 100 هزار قطعه و تجهیزات طی سال های گذشته با حمایت همه جانبه شرکت های دانش بنیان و همکاری شرکت های تولید کننده داخلی تنها بخشی از دستاوردهای فولاد مبارکه برای خودکفایی حداکثری است. صنعت فولاد در کشور که علیرغم وجود مشکلات، با مدیریت بهینه منابع موجود و جدیت کارکنان بخشهای مختلف همچنان ادامه دارد و باعث افتخار است که فولاد مبارکه با این دستاوردها شهروندی مسئولیت پذیر و مطابق با تعهدات اجتماعی ایشان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور با کادر پزشکی و مردم شریف ایران با تامین بیش از 25 هزار و 700 تن اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی کشور از هیچ تلاشی دریغ نشد. به خدمتگزاران این حوزه کمک کند.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال 30 رکورد تولید روزانه در فولاد مبارکه به ثبت رسید که در نوع خود بی سابقه است، تصریح کرد: پایدار برای 350 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش آفرینی کرده و همچنین حمایت حداکثری از مراکز دانش بنیان در حوزه اقتصادی را داشته است. شکوفایی و ایجاد امید در جامعه با فاصله قابل توجهی نسبت به سایر شرکت های داخلی.

تولید میزهای برقی گامی در جهت تحقق تولید محصولات جدید است

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه در راستای تحقق تولید محصولات جدید امسال میز برقی تولید شد که محصول نهایی آن به بازار عرضه می شود، گفت: با افتخار تمامی خدمات سهامداران و شرکای تجاری را ارائه می دهیم. فولاد مبارکه همیشه سعی می کند متولی واقعی سرمایه خود باشد. از همراهی و همراهی شما عزیزان که همواره این فرزند سرافراز انقلاب اسلامی را در مسیر تعالی یاری کرده اید قدردانی می نماییم و امیدواریم بتوانیم این راه پرافتخار را در جهت شکوفایی اقتصاد ایران اسلامی و ارزش آفرینی ادامه دهیم. سهامداران، کاربران، جامعه و صنعت کشور.

وی درآمد فولاد مبارکه از فروش داخلی را 147 هزار میلیارد تومان و 32 هزار میلیارد تومان مربوط به صادرات این شرکت عنوان کرد و در این زمینه در سال 1400 شاهد افزایش فروش 78 و 66 درصدی بودیم. نسبت به سال 2099 به ترتیب.

بیشتر بخوانید  گروه هفت بیانیه در برابر دلار!

تولید بیش از 9 میلیون و 338 هزار تن فولاد خام

تاجب نیا تصریح کرد: گروه فولاد مبارکه با تولید بیش از 9 میلیون و 338 هزار تن فولاد خام، بیش از 43.11 درصد از بازار بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور را در اختیار دارد و میزان تولید محصولات سرد این کشور. این شرکت در سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 هزار تن افزایش داشته است.

وی با اشاره به رکورد سالانه تولید در خطوط اصلی تولید این شرکت در سال 1400 گفت: در سال تولید، حمایت و رفع موانع موفق شدیم با همکاری تمامی کارکنان شرکت به رکوردهای جدیدی در این شرکت دست یابیم. شرکت. . بنابراین رکورد 9 میلیون و 338 هزار تن تکثال، رکورد 4 میلیون و 17 هزار تن گندله، رکورد 6 میلیون و 154 هزار تن دیگ گرم و رکورد یک میلیون و 602 هزار تن وجود دارد. سرد کویل ها ثبت می شوند.

عملکرد درخشان پروژه های عمرانی، زیربنایی و سرمایه ای شرکت فولاد مبارکه

وی در ادامه به عملکرد فروش پرداخت و توضیح داد: در سال 1400 افزایش فروش محصولات گروه فولاد مبارکه در محصولات گرم 4 درصد، محصولات سرد 10 درصد و محصولات روکش شده 5 درصد افزایش یافت. در نهایت توانستیم به رقم فروش 9 میلیون و 318 هزار تن برسیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین به عملکرد طرح های توسعه، زیرساختی و سرمایه ای شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: پروژه احداث خط تولید نورد گرم 2 به منظور دستیابی به سودآوری پایدار از طریق تکمیل سبد محصولات با کیفیت با ظرفیت تولید 4.2. میلیون تن کویل داغ، از جمله دسته هایی با اندازه های مختلف در دستور کار است. احداث نیروگاه سیکل ترکیبی پربازده با ظرفیت اسمی 914 مگاوات، الحاق 50 دستگاه لکوموتیو به انبار نورد گروه فولاد مبارکه، اجرای پروژه های تولید آهن، فولاد، انرژی و سیالات، طرح توسعه سنگان، پروژه های جانبی و پروژه های حمایتی، نورد گرم، نورد سرد، فولاد سبا و فولاد سفیدشت از جمله طرح های توسعه ای است که توسط گروه فولاد مبارکه در نظر گرفته شده است.

احداث نیروگاه برای کاهش تلفات احتمالی

وی بیان کرد: در رابطه با احداث پروژه ساخت کارخانه اسیدشویی و نورد سرد در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با ظرفیت 500 هزار تن در سال مطالعات و برآوردهای اولیه انجام شده و عملیات اجرایی آن بر اساس برنامه ریزی. امسال شروع کنید با اعمال محدودیت در توزیع برق به صنایع، تعداد زیادی از کارخانه های فولاد آسیب دیدند. لذا به منظور کاهش تلفات احتمالی احداث نیروگاه 914 مگاواتی در دست برنامه ریزی است.

طیب نیا به برنامه های توسعه معادن شرکت فولاد مبارکه برای تامین تامین پایدار اشاره کرد و گفت: تامین مواد معدنی پایدار همواره یکی از چالش های اصلی این شرکت است و شرکت فولاد مبارکه حوزه های معدنی و توسعه معادن را ارزیابی و اکتشاف می کند. به منظور تضمین عرضه پایدار با ارزیابی و تحقیق. مناطق معدنی و تامین و فرآوری سنگ آهن به اقدامات ارزشمندی دست یافته اند.

بیشتر بخوانید  هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده است

فولاد مبارکه پیشرو در سودآوری شرکت های بورسی در کشور است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: کل هزینه سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی در پایان سال 1400 نسبت به سال قبل 71 درصد افزایش داشته است. افزایش قیمت کل سبد سرمایه گذاری شرکت، نتیجه مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه گذاری و تملک سهام است. همچنین در سال 1400 با وجود شرایط حاکم بر بازار سرمایه، ارزش کل بازار سرمایه گذاری های بازار سهام نسبت به سال قبل 9 درصد افزایش یافت. ارزش روز شرکت های سهامی در سال 1400 5 برابر قیمت تمام شده است.

طیاب نیا حاشیه سود خالص این شرکت در سال 1400 را 58 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به بهبود تقاضای داخلی برای محصولات و افزایش قیمت جهانی فولاد در سال 1400 و افزایش فروش شرکت، درآمد شرکت 88 درصد افزایش یافته است. پس از اجرای سیاست کاهش هزینه ها، در نهایت شاخص های سودآوری نسبت به سال 2019 رشد چشمگیری داشته است. همچنین مقایسه این ضرایب با سایر رقبا نشان داد که این شاخص های سودآوری به طور قابل توجهی بالاتر از رقبا هستند.

افزایش سرمایه با همکاری سهامداران شرکت فولاد مبارکه محقق شد

امیر خرمیشاد رئیس مجمع نیز ضمن قدردانی از عملکرد فولاد مبارکه در سال مالی 1400 گفت: در دو سال گذشته قول افزایش سهام فولاد مبارکه در بورس را داده بودیم که به دلیل تحقق نیافت. دلایلی دارد اما امروز این افزایش سرمایه بر روی سهامداران شرکت است فولاد مبارک محقق شد.

وی افزود: سهامداران در شرکت نمایندگانی دارند که به راحتی می توانند با هیات مدیره ارتباط برقرار کرده و درخواست های آنها را پیگیری کنند.

موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به عنوان حسابرس مستقل و حسابرس ارشد حقوقی و موسسه حسابرسی داش و دیگران به عنوان حسابرس علی البدل برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 انتخاب شدند.

مجمع روزنامه های دنیا اختاز و صمت را به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار شرکت تصویب کرد.

تقسیم 170 تومان سود هر سهم فولاد مبارکه

در مجمع سالانه فولاد مبارکه با رای حداکثری سهامداران، صورت های مالی فولاد مبارکه به عنوان دومین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار و حدود 50 هزار میلیارد تومان سود (170 تومان سود به ازای هر سهم) تصویب شد.

روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

دیدگاهتان را بنویسید