افزایش روند واکسیناسیون کرونا در خرمشهر مستلزم جلب اعتماد مردم است



به گزارش ایرنا محمد حیدری روز چهارشنبه در نشست ستاد کرونا در فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه واکسن به مقدار لازم در اختیار بهداشت و درمان قرار دارد روزانه می توان تا ۲ هزار دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق کرد.

وی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و برپایی مراسم عزاداری باید همه هیات های مذهبی و موکب داران خود را ملزم به واکسیناسیون بدانند.

حیدری افزود: این آمادگی در خرمشهر وجود دارد تا برای واکسیناسیون عشایر و روستاییان تیم پزشکی به روستاهای خرمشهر اعزام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست با بیان اینکه باید انتطار مرگ و میرهای بیشتری در ۲ هفته آینده را داشت گفت: اکنون کشور در حساس ترین برهه مبارزه با کووید ۱۹ است و به مرحله سرنوشت ساز رسیده ایم.

شکرا اله سلمان زاده افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان های منطقه باید انتظار مرگ و میر بیشتر در ۲ هفته را داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: شرایط فعلی بسیار خطرناک است و در حال حاضر در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان جا برای بستری وجود ندارد و بیشتر بیمارانی که باید بستری شوند به صورت سرپایی درمان می شوند.

وی ادامه داد: برای بستری بیماران کرونایی تلاش شده ظرفیت های بستری در بیمارستان های منطقه افزایش یابد و در این راستا سه بخش بیمارستان شهید رجایی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است ضمن اینکه در خرمشهر یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر در حال نصب است و احتمال برپایی بیمارستان صحرایی نیز وجود دارد.

سلمان زاده بر لزوم تعامل بیشتر برای گذر از این برهه تاکید کرد و گفت: برای بسیاری از مردم این بیماری اهمیت و اولویت خود را از دست داده است و خیلی ها از دستگاه ها که باید پای کار باشند همکاری نمی کنند و این نشان از عادی انگاری شرایط است.

بیشتر بخوانید  بهره‌برداری از سه سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در سیاهکل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در رابطه با روند واکسیناسیون نیز گفت: به همت گروه های جهادی مراکز خوبی برای واکسیناسیون در خرمشهر برپا شده است اما آمار واکسیناسیون پایین است و دلیل آن استقبال نکردن مردم است.

سلمان زاده ادامه داد: استقبال گروه های سنی پایین از واکسیناسیون بهتر است اما در گروه های هدف که بالای ۷۰ سال هستند میزان استقبال کم است.

وی فزود: در شادگان استقبال مردم از واکسیناسیون کم است‌ و برای افزایش مشارکت گروه های هدف و بالای ۷۰ سال بسته تشویقی در نظر گرفته شده است.

سلمان زاده خواستار عمل به دستورالعمل های بهداشتی به صورت کامل و تعطیلی مراکز شد و گفت:پیک جدید بیماری خطرناک تر از پیک های قبلی است.

دیدگاهتان را بنویسید