افزایش رقابت پذیری کالاهای داخلی در بازارهای هدف خارجی با تمرکز بر استاندارد سازی



ایسنا / گیلان رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با استاندارد سازی محصولات و محصولات ، حضور تولید کننده در بازارهای هدف رقابتی تر می شود.

امروز در دومین روز سفر خود به گیلان ، غلامرضا شریعتی از آزمایشگاه اداره کل استاندارد گیلان بازدید کرد و گفت: “ما باید استانداردهایی را تهیه کنیم تا محصولاتی مانند چای و زیتون در گیلان مطابق با استانداردهای بین المللی “

وی بررسی مشکلات و کاستی های تولیدکنندگان را مورد تأکید قرار داد و افزود: بدون هیچ امتیازی باید تلاش مضاعف صورت گیرد تا کالاها و محصولات موجود در آنها به دست مصرف کنندگان برسد.

شرع همچنین بر نظارت دقیق بر بازار استان تأکید کرد و ادامه داد: موفقیت در این زمینه نتایج خوبی برای گیلان به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: خدمات رسانی به استان توسط این اداره کل توسط کارمندان به بهترین شکل انجام می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین خاطرنشان کرد: استاندارد سازی استرس را از جامعه دور می کند و آرامش را به مردم تزریق می کند.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا با استاندارد سازی فردایی بهتر برای کشور و نسل آینده ایجاد کنیم.

شرع ادامه داد: استاندارد وظیفه سنگینی در زمینه کیفیت زندگی و بهداشت عمومی دارد و همه باید تلاش کنیم این مسئولیت را انجام دهیم.

وی افزود: ما باید اعتماد به نفس را افزایش دهیم و وظیفه ما مقابله با استرس و نگرانی مردم در مورد نقص احتمالی محصول است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گیلان ادامه داد: هنگام بحث در مورد حلال ، طبق قانون جدید و تصویب هیات وزیران ، سازمان ملی استاندارد تنها مسئول صدور مارك حلال است و ما باید راه درست را دنبال كنیم. .

بیشتر بخوانید  تتوی خفن محمد صادقی مثل بمب صدا کرد

وی پس از بازدیدها از یک شرکت تولید کننده لوازم خانگی در رشت بازدید کرد و گفت: این شرکت کارهای ارزنده و قابل تقدیری انجام می دهد و مسیر درست توسعه و کیفیت را طی کرده است.

وی افزود: به روز نگه داشتن اطلاعات مربوط به اینگونه شرکت ها نشانه پویایی و بقای واحد است.

وی ادامه داد: اگرچه شرایط تحریم ها مشکلاتی را ایجاد می کرد اما به تولید داخلی اجازه می داد قوی شود و حتی می تواند با شرکای خارجی رقابت کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در سفر خود به گیلان با رئیس سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و گفت: امیدواریم شرایط بهتری را برای عرضه کالاهای منطقه فراهم کنیم.

وی افزود: امیدواریم منطقه آزاد انزلی گام های موثری در رشد و توسعه استان بردارد.

شریعت با بیان اینکه بهبود قدرت خرید مردم می تواند یکی از دستاوردهای تلاش های موثر در منطقه آزاد انزلی باشد ، گفت: منطقه آزاد انزلی می تواند در افزایش تمایل بازرگانان برای خدمت به مردم مثر باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای منافع عمده بازارهای کشورهای همسایه ضروری است.

وی افزود: سازمان استاندارد همچنین در تلاش برای بهبود کار و تولید تولیدکنندگان و بازرگانان استان است.

شریعت گفت: مبادلات ما با کشورهای عضو اوراسیا باید گسترش یابد و برای دستیابی به این هدف ، ما قصد داریم استاندارد ها را استاندارد کنیم.

در ادامه جلسه ، علی اوسط اکبری مقدم ، رئیس سازمان منطقه آزاد انزلی نیز گفت: ما از حضور رئیس سازمان ملی استاندارد در استان استقبال می کنیم و امیدواریم در حوزه استاندارد در گیلان استقبال کنیم. “

بیشتر بخوانید  ببینید | واکسن برکت بالاخره کی می آید؟

وی افزود: در حال حاضر 150 واحد تولیدی فعال در منطقه آزاد وجود دارد و واحدهای جدید به زودی وارد این حوزه می شوند.

رئیس سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ما آماده انعقاد تفاهم نامه ایجاد مرکز استاندارد در منطقه آزاد انزلی هستیم.

به گزارش ایسنا ، پس از این جلسه ، شریعت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به همراه مهناز جعفریان مدیرکل استاندارد گیلان و سایر اعضای دفتر استاندارد در شهر انزلی پیدا شدند.

پس از افتتاح دفتر استاندارد در شهر انزلی ، از بلوک صنعتی لک سیم بازدید شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید