افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب


افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب

روز جدیدگزارش جدید محققان نشان می دهد که کووید 19 ممکن است بر مغز انسان تأثیر بگذارد و باعث بیماری آلزایمر شود.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط یک کنسرسیوم بین المللی ، بیماران مبتلا به کووید 19 شدید شواهد بیولوژیکی از آسیب و التهاب مغزی و همچنین نشانگرهای اولیه بیماری آلزایمر را نشان می دهند.

در این مطالعه ، محققان پروتئین چسبنده tau موجود در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر توماس ویسنیوسکی ، سرپرست محقق دانشگاه نیویورک می گوید: “کووید 19 رشد نشانگرهای زیستی آلزایمر را تسریع می کند و اگر ضعف های مرتبط با آلزایمر یا بیماری آلزایمر دارید ، احتمال دارد که عوارض عصبی داشته باشید.”

“این واقعیت که کووید 19 ممکن است نشانگرهای زیستی آلزایمر را افزایش دهد نشان می دهد که در دراز مدت ، کووید 19 ممکن است یک عامل مستعد کننده برای تسریع عوامل بیماری زا باشد.”

در این مطالعه ، 310 بیمار مورد مطالعه قرار گرفتند.

بیماران کرون با مشکل مغزی به نام انسفالوپاتی متابولیک سمی سطوح بالاتری از نشانگرهای بیولوژیکی مرتبط با آسیب مغزی و بیماری آلزایمر در خون نسبت به افراد بدون مشکل داشتند.

همچنین به نظر می رسد که این نشانگرها با نشانگرهای التهاب در خون مرتبط هستند و نشان می دهد که quid 19 می تواند باعث تورم مغز و آسیب عصبی شود.

ویسنیوسکی گفت: “اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است ، اما شواهد نشان می دهد که کووید 19 می تواند به حدی به مغز آسیب برساند که بعداً یک فرد سالم دچار زوال عقل یا بیماری آلزایمر شود.”

بیشتر بخوانید  عسل دختر ۲۳ ساله مهدی مهدوی کیا با چشم و ابروی بسیار زیبا و جادویی !!

دیدگاهتان را بنویسید