به گزارش سلام نو، یوسف نوری با اشاره به آخرین تصمیمات در خصوص رتبه بندی معلمان اظهار داشت: لایحه قانون رتبه بندی معلمان از سال 1392 بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز شد و تا این لحظه با چالش های زیادی مواجه بود. بررسی نطق های متعدد در مجلس شورای اسلامی و شورای امناء در تاریخ 23 اسفند 1392 توسط رئیس آموزش و پرورش ابلاغ شد.
وی با تاکید بر توقعات موجه جامعه مدرسین در خصوص طرح رتبه بندی گفت: علیرغم همه تلاش های صورت گرفته به نظر می رسد هنوز در اجرای طرح از نظر زمانی کمی تاخیر داریم که این تنها به دلیل قوانین مربوطه است. و مقررات.» طرح. خوشبختانه در دولت سیزدهم با حمایت رئیس جمهور محترم مشکلات این طرح به سرعت مرتفع شد و در نهایت طرح رتبه بندی به نتیجه رسید.
نوری با اشاره به اهداف طرح رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین است و مهم ترین هدف آن ارتقای کیفی نظام آموزشی کشور است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هدف اساسی رتبه بندی افزود: طرح رتبه بندی علاوه بر افزایش حقوق و مزایای معلمان، انگیزه «یادگیری دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان افزایش می دهد که باعث افزایش توانمندی می شود. معلم تر از امروز باشید بنابراین این توانایی در تربیت دانش آموزان بی تاثیر نبوده و آنان را به اهداف سند و آموزش در کل حوزه سوق خواهد داد.
نوری گفت: نفر دوم فهرست رتبه بندی فرهنگیان به تشریح سه صلاحیت معلمان عمومی، تخصصی و حرفه ای می پردازد و برای هر مورد رتبه بندی را مشخص می کند.
وی گفت: از نظر رتبه بندی معلمان به پنج رتبه تقسیم می شوند. توجه نمی شود که این مشکلات بر اساس اصلاحات انجام شده و مصوبه شورای انقلاب رفع شده است.
نوری ادامه داد: اکنون با انتشار طرح رتبه بندی و بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف یک ماه کاری آیین نامه مربوطه را تدوین کند. امیدواریم پس از تصویب آیین نامه ها در طرح رتبه بندی کابینه از ابتدای سال جدید به اجرا درآید.