افزایش حقوق بازنشستگان



آنچه دیگران می خوانند:

ابالا بردن یکی از بحث برانگیزترین موضوعات سال، نیمه دوم سال است. افزایش حقوق موضوعی است که با توجه به بسته شدن بودجه سال آینده از اواسط آذرماه بررسی می شود. مهمترین چالش دولت در سه ماهه آخر سال میزان و نوع افزایش حقوق و میزان افزایش حقوق است. افزایش دادن ما می خوانیم

مشاور امور اداری و استخدامی سازمان معتقد است مصوبه کمیسیون تلفیق ناقض فرمول پیشنهادی دولت در بودجه 1401 است که به منظور کاهش شکاف حقوق کارمندان تدوین شده است.

همانطور که پیش بینی می شد و بر اساس تجربه سال های گذشته موضوع حقوق کارمندان در بررسی لایحه قانون بودجه در مجلس تغییر کرد و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دولت را نپذیرفت در حالی که دولت ارائه کرد اما کمیسیون تلفیقی تصویب کرد که حداقل دستمزد را به 5.6 میلیون افزایش دهد و 10 درصد اعمال کند. تغییراتی که می تواند هزینه های دولت برای دستمزدها را در قالب هزینه های جاری افزایش دهد و مهمتر از همه، عدالت در پرداخت ها را تضمین کند.

در این مورد حسین رضوی پور مشاور سازمان اداری و استخدامی سیر اقدامات انجام شده در این سازمان در زمینه پرداخت های عادلانه و اصلاح نظام پرداخت و وضعیت پرداخت های آتی را بررسی کرد.

مشاور هیئت با تاکید بر اینکه این سازمان از ابتدای دولت سیزدهم فعالیت خود را در زمینه ایجاد عدالت در عملیات پرداخت به سه قسمت تقسیم کرده است، تصریح کرد: دسته اول اعمال ماده 29 قانون ششم است. قانون برنامه توسعه در خصوص نظام حقوق و مزایا، در این راستا زیرساخت های مناسب تکمیل و مسیری که در مجلس با تصویب این ماده قانونی آغاز شده بود، ادامه یافته است. بر این اساس، یکپارچه سازی سازوکار پرداخت و شفاف سازی آن در دستور کار قرار گرفته است تا با هماهنگی و همکاری اداره و سازمان استخدامی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد، جریان نقدی دولت شفاف و شفاف شود. مبالغ پرداختی به کارکنان قابل نظارت است. هرگونه تغییر در سیستم جبران خدمات مستلزم نظارت و شفافیت پرداخت هاست که بدون تکمیل زنجیره پرداخت به کاربر نهایی امکان پذیر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید  پیش بینی سهام فردا شنبه 21 اسفند 1392 / آیا شاخص کل بورس به کانال 1.4 میلیونی می رسد؟


دیدگاهتان را بنویسید