مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش حقوق بازنشستگان واریز شد l آخرین وضعیت پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حجت عبدالملکی در بازدید از شبکه اطلاع رسانی سیما به تشریح سازوکار اختصاص یارانه به خانوارها پرداخت و اظهار داشت: در بحث هدفمندی یارانه ها رمزگشایی و تعیین سطح درآمد خانوار بسیار حائز اهمیت است. بانک اطلاعاتی بهزیستی ایران در ماه های اخیر تکمیل شده و به 95 درصد رسیده است. برخی از دستگاه ها هنوز اطلاعاتی ارائه نکرده اند. البته اطلاعاتی که هنوز نرسیده است نباید مردم را نگران کند، زیرا ما فرض می کنیم مردم دارایی جدیدی ندارند.

وی افزود: دهک اولیه را اجرا کردیم و آخرین اطلاعات (15 اردیبهشت) را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دادیم. البته اطلاعات جدیدی مدام در حال رسیدن است و ممکن است از گذشته ایراداتی وجود داشته باشد که سیستم هایی برای رفع این ایرادات در نظر گرفته شده است. “بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دور جدید اصلاح نظام یارانه ای عادلانه تر و کارآمدتر می شود و جزئیات آن به زودی منتشر می شود، گفت: در این روند می توانیم به دو شکل اعتراض داشته باشیم که هر دو. مورد توجه قرار می گیرد.» چرا من جزو یارانه بگیران نیستم؟ «به زودی در همان روزها سامانه پاسخگویی به سازمان هدف یارانه ها تهیه و راه اندازی می شود.

آیا تا پایان اردیبهشت احکام جدیدی برای بازنشستگان صادر می شود و معوقات پرداخت می شود؟ / حقوق و دستمزد رشد نکرده است!
اطلاعیه های مهم از تغییرات اساسی در حقوق بازنشستگی
عبدالملکی افزود: ایراد دیگر این است که چرا من در این دهک درآمدی هستم؟ مثلاً ممکن است یکی بگوید «چرا من را دهک هشتم کردی؟ فکر می کنم دهک پنجم هستم «این اعتراض مربوط به دهکی است که به وزارت رفاه اجتماعی مراجعه می کند که سامانه آن هم تهیه شده است. پس از اعلام اینکه هر فرد دارای کدام دهک درآمدی است، در صورت اعتراض به سامانه ای که اعلام و پرونده ها را ثبت می کند، مراجعه می کند و پس از بررسی های لازم به وی اعلام می شود که شکایتش طبق اطلاعات وارد شده و یا از بین رفته است.

بیشتر بخوانید  روش های جالب تقلب برخی از داوطلبان کنکور/ نصب دوربین روی کفش + ویدیو

وی گفت: اصلاح نظام یارانه ها موجب ارتقای شاخص های فقر در جامعه می شود. چرا که دهک های پایین باید پول بیشتری دریافت کنند و دهک های بالا پول کمتری دارند و این خود باعث رسیدگی بهتر به فقرا می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه دهک ها چگونه و در چه بازه هایی به روز و تغییر می کنند؟ وی گفت: بانک های اطلاعاتی مختلفی از ثبت احوال گرفته تا شبکه بانکی در تعیین دهک دخیل هستند و اطلاعات پایگاه رفاهی ایران تا 95 درصد کامل است. این اطلاعات دائماً در حال تغییر است و زمانی که اطلاعات گهگاهی می رسد، رمزگشایی دوباره تغییر می کند و سیستم پویا و به طور خودکار به روز می شود و مردم نیازی به اقدام ندارند.

عبدالملکی افزود: دولت عمدتاً در مورد نحوه پرداخت کل، میزان وام و نقدینگی تصمیم می گیرد. مسئولیت مستقیم وزارتخانه ما طبقه بندی خانواده ها، نظارت بر وضعیت اقتصادی آنها و برخورد با اعتراضات احتمالی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین آخرین وضعیت افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را تشریح کرد و گفت: این موضوع باید برای تصمیم گیری و موافقت به دولت ارسال شود که معمولا سالانه توسط شورای عالی قضایی تعیین می شود. .

عبدالملکی افزود: سازمان تامین اجتماعی نیز به همین ترتیب میزان افزایش حقوق را تعیین کرد و بودجه آن در مجموع هزینه های بیمه های اجتماعی لحاظ و به دولت ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه روال کار به این صورت است که ابتدا در کمیسیون های تخصصی دولتی مطرح می شود و نتیجه بحث در کمیسیون ها به هیئت دولت منتقل می شود و در آنجا تصمیم گیری می شود، گفت: باید جلسه دیگری در کمیسیون تشکیل شود که همچنین در کابینه در پیش نویس واقع شده است.

بیشتر بخوانید  افزایش قیمت طلا شرطی شد!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: درصدد افزایش حقوق تا اردیبهشت ماه هستیم و دولت نیز پیگیر آن است، اما به هر دلیلی اگر تا اردیبهشت نیاید، قطعاً معوقات از ابتدای اردیبهشت پرداخت می شود. آوریل.” “

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *