افزایش حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه نگران کننده جدی است – مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش خبرگزاری تاس ، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت که افزایش احتمالی حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه و بلاروس باعث نگرانی جدی شده است.

وی گفت: “حضور فزاینده نظامی ناتو در منطقه اروپا بسیار نگران کننده است.” ناتو در حال افزایش حضور خود در نزدیکی مرز روسیه و بلاروس است. این ائتلاف در حال بهبود زیرساخت های نظامی خود ، ساخت تجهیزات لجستیکی و انبارهای اسلحه و تجهیزات نظامی و استقرار مجدد نیروها است.

بزرگترین رزمایش مشترک ایالات متحده و متحدانش با نام Sea Breeze ماه گذشته در دریای سیاه پس از ورود بیش از ده ناوشکن انگلیسی به آبهای سرزمینی روسیه و شلیک گلوله های هشدار دهنده آغاز شد. چند روز نگذشت.

با وجود انتقادات و هشدارهای روسیه در مورد این رزمایش ، در مجموع 32 کشور از جمله اعضای ناتو این تمرین را در آبهای دریای سیاه آغاز کرده اند.

به گفته ارتش آمریكا ، ایالات متحده و اوكرائین در خط مقدم رزمایش نسیم دریا بودند كه قرار بود دو هفته به طول انجامد.

به گفته شهردار ، وزارت خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که تمرینات مشترک بین اوکراین و ناتو انگیزه ای برای ایجاد بی ثباتی پایدار در مرزهای روسیه است.

ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ، گفت: “ما آگاه هستیم که این تمرینات دو هدف جهانی را به همراه دارد. هدف اول ایجاد بی ثباتی بی پایان در مرزهای روسیه است. هدف دوم انتقال انواع تجهیزات و ادوات نظامی به مناطق سرزمینی اوکراین و نگهداری آنها در آنجا است.

بیشتر بخوانید  اعتراض تراکتور به داور دیدار با پرسپولیس

دیدگاهتان را بنویسید