افزایش جهانی دلار – ایسنا



دلار در برابر همه ارزهای اصلی افزایش یافت.

به گزارش رویترز ، با افزایش فاصله بین روند واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ، تقاضا برای پناهگاه های امن به شدت افزایش یافته است. مقامات سازمان بهداشت جهانی از رهبران کشورهای پیشرفته خواسته اند واکسن های مازاد ذخیره شده در کشورهایشان را به نیازمندان توزیع کنند. این درخواست پس از آن مطرح شد كه برخی كشورها احتمال مصرف دوز سوم واكسن را مطرح كردند ، اما بسیاری از ارگان های معتبر از جمله سازمان غذا و داروی آمریكا گفتند افرادی كه دو دوز واكسن دریافت كرده اند نیازی به دوز سوم ندارند. من ندارم

سیاست گذاران پولی همچنان به تزریق نقدینگی و اعتبار به بازارهای مالی ، به ویژه بازار ارز مبادرت می ورزند تا خروجی محکمی از رکود تاج داشته باشند. بانک های مرکزی ژاپن ، ایالات متحده و اروپا به برنامه خرید اوراق قرضه خود ادامه می دهند و در چین بانک مرکزی از 150 میلیارد دلار ورود مجدد سرمایه خبر داده است که به گفته برخی از کارشناسان این نگرانی در بین فعالان بازار مالی و سرمایه را برطرف می کند. سرمایه گذاران بین المللی سرعت رشد اقتصادی کشور را کاهش می دهند.

در آخرین اقدام خود برای ایجاد ثبات در بازار ارز ، بانک مرکزی چین تصمیم گرفته است که نسبت ذخیره قانونی خود را کاهش دهد. این تصمیم پس از آن است که تورم در چین در شش ماه منتهی به ژوئن به 1.1 درصد مثبت رسیده است. این نرخ تورم که 0.2 درصد کمتر از ماه قبل بود ، بیشتر تحت تأثیر افزایش تورم در بخش حمل و نقل بود که به مثبت 5.8 درصد رسید. این کمترین تورم ثبت شده در چین در سه ماه گذشته است.

بیشتر بخوانید  بمباران جزیره مار توسط نیروی هوایی اوکراین / فیلم

فدرال رزرو ایالات متحده با درک فشارهای تورمی گفت که خطرات قیمت در کوتاه مدت افزایش یافته و با بازگشت به حالت عادی زنجیره تأمین ، تورم همچنان رو به افزایش است. در گزارشی از سوی فدرال رزرو ایالات متحده به کمیته خدمات مالی کنگره ، تورم در کوتاه مدت بالای 2 درصد باقی خواهد ماند و توانایی آن را در مهار و داشتن ابزار کافی برای بازگرداندن آن به هدف تأیید می کند. 2٪ را تأکید می کند.

خبر بد برای اقتصاد ایالات متحده ، به ویژه با نرخ نگران کننده ، این است که تعداد افراد متقاضی کمک هزینه بیکاری در هفته اول جولای با 2000 افزایش نسبت به هفته قبل به 373000 نفر ، بالاترین رقم ثبت شده تا کنون. سه هفته گذشته طبق گزارش وزارت کار ایالات متحده ، بیشترین افزایش تقاضا برای مزایا در لوئیزیانا است. تاکنون 155 میلیون آمریکایی واکسن تاج را دریافت کرده اند ، اما بازار کار خیلی به اوج نرسیده است.

با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونر قلب و ظهور گونه های جهش یافته جدید ، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای به کشورها هشدار داد تا در رفع محدودیت های تجاری و مقررات قرنطینه احتیاط کنند. فقط در هفته اول ماه جولای ، میزان بیماری عروق کرونر قلب در اروپا نسبت به هفته قبل 33 درصد افزایش یافته است. دلتا ویروس کرونا ، که باعث کشته شدن بسیاری از افراد در هند شد ، اکنون نوع غالب در اروپا و ایالات متحده است.

رشد نسبتاً متوسط ​​بخش خدمات ایالات متحده در ماه ژوئن ، انتظارات فعالان بازار را برای پایان سریعتر سیاست های محرک فدرال رزرو ایالات متحده افزایش داد. بخش خدمات ، به ویژه در توزیع کالاها ، به دلیل کمبود کالاهای وارداتی ، رشد چشمگیری را در رشد تجربه کرده است. از طرف دیگر ، در اروپا شاخص اعتماد بازرگانان به وضعیت اقتصادی آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا در هفته اول ژوئیه پس از سه افزایش مثبت متوالی به قلمرو منفی بازگشت.

بیشتر بخوانید  شیر گران می‌شود + قیمت

با بهبود تدریجی تقاضا و از سرگیری تجارت ، که منجر به افزایش درآمد آنها شد ، درآمد مالیاتی دولت ایالات متحده نیز افزایش یافت که برای کاهش سرعت شیب کسری بودجه مفید است. طبق وب سایت بدهی ایالات متحده ، درآمد مالیاتی دولت ایالات متحده تا پایان ماه ژوئن به 3 تریلیون 505 میلیارد و 694 میلیون دلار رسیده است و درآمد مالیاتی دولت ایالات متحده تا پایان ماه جاری به یک تریلیون 821 میلیارد و 633 میلیون دلار رسیده است.

در 12 ماه منتهی به ماه مه ، رشد به 1.7٪ ، 0.1٪ بیشتر از ماه قبل و 1.8٪ بیشتر از رشد ثبت شده در 12 ماه منتهی به ماه مه ، کاهش یافته است. مشابه ماه گذشته. اگرچه بخش تولید ایالات متحده به طور کلی سهم زیادی از رشد اقتصادی کل کشور را به خود اختصاص نمی دهد ، اما رشد تولید می تواند محرک جدیدی برای بخش صنعتی باشد که از رشد کلی در سه ماهه دوم حمایت می کند. این افزایش می تواند به افزایش اشتغال کمک کند.

کسری تجاری ایالات متحده همچنان در حال رشد است و فشار بیشتری به دلار وارد می کند. در ماه مه ، واردات از ایالات متحده به 277.3 میلیارد دلار رسیده است که 71.2 میلیارد دلار بیشتر از صادرات از ایالات متحده است. صادرات ایالات متحده در مقایسه با ماه قبل 0.6 درصد و واردات 1.3 درصد افزایش داشته است. چین همچنان بیشترین کسری تجاری (27.2 میلیارد دلار) و پس از آن کانادا با صادرات 1.8 میلیارد دلار بیشتر از چین است.

بیشتر بخوانید  تمام بدبختی‌ها زیر سر گورکن‌ها است

تاکنون بیش از 188 میلیون و 387 هزار و 431 مورد بیماری کرونر قلب گزارش شده است که از این تعداد 4 میلیون و 59 هزار و 110 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین قربانیان در ایالات متحده با 623.056 ، برزیل با 534.311 ، هند با 409503 ، مکزیک با 235،058 و پرو با 194،488 بوده است.

جین فولی ، استراتژیست ارشد ارزی RoboBank ، گفت: “ما مدتهاست که شاهد تأثیر مثبت پیشرفت واکسیناسیون در بازار ارز هستیم.” میزان واکسن ها در برابر جهش های جدید بسیار مورد توجه تجار قرار گرفته است. به طور کلی ، اگر معامله گران به این نتیجه برسند که هنوز هدف از بین بردن خطر تاج را دارند ، به نفع دلار به دارایی های امن تری روی خواهند آورد.

شاخص دلار

شاخص دلار که برابری خود را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 0.44 درصد بالاتر با 92.68 واحد بسته شد.

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1089 دلار اعلام شد. (نرخ های فوق براساس ساعت کار بازارهای ارز در نیویورک محاسبه می شود.)

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملات پوند با 0.36٪ معامله نسبت به روز گذشته به 1.383 دلار معامله شد. یورو پس از تغییر به کانال 1.17 با کاهش 0.52 درصدی به 1.179 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.22 درصد افزایش به 110577 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1،341 دلار مبادله شد. نرخ دلار نیز برابر با 6468 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید