افزایش ثروت قانونی با لغو اشرافیت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرتعریف اشراف اقتصادی چیست؟ اقتصاد ایران مانند اکثر کشورها از 10 دهک درآمد و دارایی تشکیل شده است. بین دهک اول و نیمه پایانی دهک 10 فاصله منطقی وجود دارد و شیب آن مانند دامنه کوه است ، اما ناگهان نیمه بالای دهک 10 فاصله نجومی را طی می کند و مانند دیواره بالا می رود. از اینجا تقسیم بندی کلاس شکل می گیرد.
اجرای یک طبقه خاص نشان می دهد که اشراف اقتصادی برای یک کشور مانند چربی های خطرناک و سرطان زا در بدن انسان است. اگر این چربی ها حذف نشوند ، می توانند چربی های مفید یا ثروت حلال و قانونی را به مواردی مانند پولشویی آلوده کنند.

ارز یا ساخت و ساز کالایی قانونی است ، اما در صورت خرید با پول قاچاق و رانت ، علاوه بر پولشویی ، هزینه های سرسام آور دلار و مسکن را افزایش می دهد که در کنار ایجاد نقدینگی بانکی ، یکی دیگر از دلایل مهم تورم است.

اشرافیت اقتصادی در دراز مدت اشرافی گری سیاسی ، فرهنگی و حتی مذهبی ایجاد خواهد کرد. یکی از تجربه های تلخ ما این است که گره ای را که می توان با سر کوچکترین انگشت باز کرد ، آنقدر رها می کنیم که با دندان هایمان باز نمی شود. در این گزارش ، ما در مورد برخی از تصمیمات کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای اشراف بحث می کنیم.

راه حل های کوتاه مدت
قطع شدن آب و برق توسط سو ab استفاده کنندگان یکی از راه های سازگاری بیواریستوکراتیک کوتاه مدت است. محمدرضا بختیاری؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به تصفیه آب جدی و صریح مشترکان غیرقانونی که از ماه آگوست پنج درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، گفت: در حال حاضر برای 170 هزار مشترک در تهران که حداکثر 30 متر مکعب مصرف کرده اند آب در ماه ، این بدان معنی است (دو برابر “مدل مصرف کننده”) هشدار قطعی داده شده است که اگر آنها روند مصرف خود را بهبود ندهند ، آب این مشترکان خانگی در ماه آگوست به مدت چهار تا پنج ساعت در روز قطع می شود.

محسن فراهانی؛ با این حال ، این اقتصاددان اظهار داشت: “آب ، برق و گاز مشترکین اشرافی که تخلف می کنند حداقل باید به کسانی که مصرف بالایی دارند کاهش یابد و این نباید یک مشکل موقتی باشد. شاخه های توهین آمیز باید طی یک دوره زمانی قطع شوند تا این افراد بدانند که فرهنگ آب آشامیدنی مناسب چیست. »
جلوگیری از ایجاد درآمد غیرقانونی و ممنوع و ایجاد رانت اقدام کوتاه مدت دیگری است.

کمبوجیه امیری؛ این اقتصاددان با انتقاد از تعداد زیاد مناطق آزاد و ویژه در کشور گفت: با تنظیم نرخ ارز و شفاف سازی عملکرد نهادهای رسمی مانند گمرک ، بانک ها و مناطق آزاد و ویژه ، باید جلوی قاچاق کالا و ارز را بگیریم ورود و خروج. جلوگیری از نشت ارز برای هزینه های غیرضروری و سرمایه گذاری در کشورهای دیگر ، به ویژه در طول یک جنگ اقتصادی. “به این ترتیب علاوه بر بهبود اوضاع اقتصادی کشور ، ثروت اشراف نیز تعدیل می شود و اختلاف طبقاتی در جامعه کاهش می یابد.”

بیشتر بخوانید  جان مادر باردار مبتلا به بیماری کرونر قلب را در دارگاس نجات دهید

داریوش محمدی می گوید: “اگر امکان تک نرخ ارز وجود نداشته باشد ، باید اختلاف بین دو نرخ ارز کاهش یابد تا استخدام پول ملی و فروش آن با نرخ آزاد ، مستقیم یا از طریق واردات از بین برود. کالاها “در سال های اخیر ، یکی از راه های ایجاد ثروت نجومی برای چهار درصد دلار چند ارز بوده است.”

مالیات بر درآمد سرمایه
یکی از روش های میان مدت کنترل اشراف ، قانون مالیات بر عایدی سرمایه است. ماه گذشته ، سرانجام قانون گذاران ، پس از بحث و جدال فراوان ، طرح کلی مالیات بر سود سرمایه را تصویب کردند. طبق این قانون ، از این پس فردی که طلا ، ارز ، مسکن و اتومبیل خریداری کرده و سپس آنها را بفروشد ، باید بخشی از سود حاصل از معامله را به عنوان مالیات بر اساس مدت تصرف ، پرداخت کند.
با توجه به اظهارات دو نماینده مجلس که در شماره قبلی ذکر شد ؛ مالیات سرمایه 95 تا 98 درصد مردم را شامل نمی شود و گروه کوچکی را شامل می شود که براساس فعالیت های اقتصادی سوداگرانه درآمد کسب می کنند. همچنین مالیات بر سود سرمایه شامل کسانی نمی شود که نمایندگی فروش اتومبیل دارند و بنگاه های معاملات ملکی نیستند و همان مالیات معمول را می پردازند.
به گفته مقامات ، این طرح بر مالیات بر فعالیت های تجاری فاقد سند با درآمد نجومی عظیم برای مدت زمان محدود و بدون مالیات متمرکز است و شامل چهار عنوان ارز ، املاک و مستغلات ، اتومبیل و سکه است.

مهمترین اقدام طولانی مدت
همه می دانند که برای درمان هر بیماری باید علت اصلی آن را جستجو کرد.
علی رضایی؛ این اقتصاددان و دانشگاه گفت: “مهمترین تصمیم ، که می تواند بسیار طولانی مدت و دردناک باشد ، محروم کردن برخی از کارمندان اشراف اقتصادی است که طی 42 سال گذشته از راه های مختلف به ثروت اشرافی دست یافته اند و کسی آنها را هدیه می کند” پروفسور به كیهان گفت: مخالفت نكنید ، آنها كلاسی مشابه خود ایجاد می كنند و همیشه جامعه را از سایر مشكلات یا عوامل مسئله ساز دور می كنند. در واقع ، برخی از کارمندان علاقه مند به زندگی اشرافی ، تبلیغ کننده روش زندگی اشرافی هستند ، به طوری که هیچ کس مخالفتی نمی کند. “این افراد برای رسیدن به آنها باید تنها بمانند.”

تعیین کف و سقف ثروت
کارشناسان می گویند ، با توجه به محدود بودن ثروت اقتصادی ، تعیین ته و سقف ثروت برای جلوگیری از افتادن در ورطه دستاوردهای کمونیستی و سرمایه داری (سرمایه دار غربی) ، ایجاد کف و سقف ثروت در جامعه ضروری است. این یکی از راه حل های بلند مدت برای از بین بردن اشراف اقتصادی است.

حامد رضاپور؛ این اقتصاددان گفت: تولید ناخالص داخلی جهان بین 80 تا 140 هزار میلیارد دلار بر اساس شاخص های مهم اقتصادی است. شاخص کل تولید ناخالص داخلی ایران بین 430 تا 1.4 تریلیون دلار برآورد شده است. بنابراین در انحصار ثروت مصنوعی در دست افراد خاصی در هر جای دنیا به جز ایالات متحده امکان پذیر نیست. “انحصار ثروت در ایالات متحده 52 میلیون نفر را در فقر و گرسنگی قرار داده است.”

بیشتر بخوانید  تصاویر دلخراش از زلزله 6.1 ریشتری هرمزگان

وی افزود: بنابراین باید ته و سقف ثروت در جامعه مشخص شود. اولویت توزیع ثروت نیز با امکانات عمومی ، به ویژه در مناطق محروم است و آنچه باقی مانده است باید به گونه ای تقسیم شود که منجر به برابری کمونیستی و انحصار سرمایه داری نشود. “این اشرافیت را از بین می برد ، ثروت قانونی را افزایش می دهد و اختلاف طبقاتی را کاهش می دهد.”

خصوصی سازی درست و مناسب
بنگاههای اقتصادی و بانکهای دولتی از عوامل اصلی شکل گیری اشرافیت دولتی بوده و هستند. به گفته کارشناسان ، خصوصی سازی واقعی و شفاف طولانی مدت و طولانی مدت است اما پایان دادن به اشراف اقتصادی و حتی سیاسی کشور ضروری است.

حامد رضاپور؛ یک اقتصاددان گفت: “طبق سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی ، 70٪ اقتصاد دولت باید خصوصی شود تا ثروت جامعه از انحصار طبقه خاصی خارج شود و از دولت بیرون بیاید.” اگر خصوصی سازی به روشی واقعی ، شفاف و منصفانه انجام شود ، تعداد اندکی از مدیرانی که با سوusing استفاده از عناوین دولتی فعلی و سابق و سابق خود از طریق شرکت های دولتی و یا دریافت وام های کلان بانکی از طریق نمایندگان خود ، ثروت زیادی به دست آورده اند ، علاوه بر دمیدن اشراف ، رسوایی اکثر کارمندان دولت است. “

وی افزود: بازیابی وامها و ثروتهای غارت شده که در دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی به قله خود رسید ، باید در دوره آقای اج ادامه داشته باشد تا زمانی که اشراف از بین برود و ثروت قانونی از بین برود.
یکی از مدیران ارشد بانکی با انتقاد از درخواست برخی از مسئولان برای عضویت در هیئت مدیره بانک ها ، این موضوع را یکی از اصلی ترین مشکلات سیستم بانکی و منبع فساد و رانت می داند. در مقابل برخی از کارمندان مانند مصطفی گلی خسروی؛ رئیس اتحادیه املاک و مستغلات می گوید که بانک ها بیشترین املاک را در اختیار دارند و به سرعت در حال افزایش قیمت مسکن هستند. به گفته کارشناسان ، تجمع مسکن و دلار دو راه برای افزایش ثروت نجومی به میزان یک و نیم تا پنج درصد است.

مقامات و کارشناسان دیگر بانک ها را به ایجاد نقدینگی و تورم متهم می کنند. برخی معتقدند که ، مانند معدود ذینفعان بانک ها ، این کشور مایل است موافقت نامه های خسارت تحمیل شده توسط آمریکا مانند TFA را بپذیرد ، اما منافع آنها از طریق اقتصاد و بانک دولتی محافظت می شود.

کمبوجیه امیری؛ این اقتصاددان گفت: “اگر برخی از بانک ها به روش صحیح خصوصی شوند ، بیشتر این رانت ها و فساد از بین می رود و حتی ثروت نامشروع ایجاد شده در گذشته توسط اشراف قابل پس گیری است.” در این حالت دیگر نیازی به پذیرش FATF توسط دولت نیست و ارز از طریق بانک های خصوصی انجام می شود و از طریق مالیات از نقدینگی آنها جلوگیری می شود.
گرفته شده. “

بیشتر بخوانید  گزارش تصویری لیگ برتر؛ پدیده مشهد 0 - 0 فولاد خوزستان

تجربه سایر کشورها در برابر اشرافیت
با توجه به عملکرد برخی کشورهای اروپای غربی در برابر اشراف ، هرکسی که می خواهد مهاجرت کند و مقدار زیادی سرمایه از کشور صادر کند ، بسته به اندازه ثروت خود از یک سوم تا دو سوم ثروت خود ، باید مالیات بپردازد. طبق قوانین این کشورها ، سرمایه گذاران بزرگ باید برای مهاجرت و انتقال ثروت تا دو سوم دارایی خود مالیات دهند. این دو سوم؛ این سهم امکانات و کار اجتماعی است که سرمایه دار با آن به سرمایه دست یافته است. اما در ایران افراد با منابع و نیروی کار ارزان به ثروت اشرافی می رسند و آن را به کشورهایی می برند که درآمد و کار در آنها بسیار دشوار است. جالب اینجاست که اگر آنها بخواهند همان مال را پس دهند ، گاهی اوقات باید تا دو سوم آن را بپردازند.

داریوش محمدی می گوید: “نگاهی به اشرافیت ملی جهان نشان می دهد که بیشتر آنها از کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا ، هند و روسیه هستند که اقتصاد خود را رها یا استخدام کرده اند و از طرف دیگر تعداد فقرا در این کشورها ، به ویژه هند ، بسیار زیاد است ، زیاد است. مقامات آمریکایی نیز رسماً اعلام کرده اند که 52 میلیون گرسنه در این کشور وجود دارد. اما کشورهایی که سقف ثروت دارند ، از نظر فقر و ثروت تعدیل نسبی دارند ، حتی اگر اقتصاد آنها چند برابر کوچکتر از ایالات متحده باشد و از نظر کیفی وضعیت بهتری نسبت به سه کشور داشته باشد. وی افزود: “برخی از اعضای اتحادیه اروپا و یك یا دو كشور آسیا توانسته اند توازن منطقی و نسبی بین فقر و ثروت را به دست آورند كه این نتیجه ته ثروت و اختلاف معقول بین ثروت و درآمد بین فقیر و فقیر است. “

قانون ، تصمیم اقتصادی یا اجبار
برخی از کارشناسان می گویند که اختلاف طبقاتی باید با تصمیمات اقتصادی اختیاری اصلاح شود ، اما برخی دیگر اشاره می کنند که تجربه نشان می دهد که اقتصاد اختیاری به 95٪ از جمعیت پاسخ نسبی می دهد ، اما طبقه ای وجود دارد که مشخص نیست و مانند یک غده باید بشکند
باز هم می گوییم که انسان با ثروت قانونی و ثروت مخالف نیست ، بلکه بر اساس تفاوت های طبیعی انسان است. تفاوت در ثروت ، قدرت ، شجاعت ، هوش ، عقل و … کاملاً پذیرفته شده و ضروری هستند ، اما اشراف؛ یعنی فاصله بیش از 10 برابر درآمد و ثروت و نمای کوه بلند غنا در دره های عمیق فقر ، که برای هیچ انسانی با وجدان قابل قبول نیست. اختلاف طبقاتی و تبعیض ، احساس فقر در جامعه را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید