افزایش تنش ها بین کره جنوبی و ژاپن ؛ جلسه سران دو کشور لغو شد


به گزارش گروه بین الملل فارس ، به دنبال تشدید تنش ها بین سئول و توکیو ، مون جه این رئیس جمهور کره جنوبی سفر به ژاپن را برای دیدار با همتای خود در این کشور لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری “آسوشیتدپرسدفتر مون روز دوشنبه گفت: “سئول و توکیو روز دوشنبه درباره اختلافات در جنگ و آینده روابط دو کشور گفتگو کردند ، اما نتیجه ای نداشت.”

در بیانیه ای از خانه آبی در سئول آمده است که توجیهی برای توجیه دیدار مون و همتای ژاپنی وی ، یوشیهیده سوگا حاصل نشده است ، زیرا مذاکرات نمی توانند به نتیجه نهایی برسند.

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک دفتر چه کاری انجام خواهد داد ، اما سئول گفت که “مانع آخرین لحظه” به مذاکرات آسیب زده است.

دولت کره جنوبی روز شنبه سفیر ژاپن در این کشور را به بی احترامی به رئیس جمهور کره جنوبی فراخواند. دلیل این تماس استفاده از کلمات رکیک توسط معاون سفیر ژاپن در سئول در مصاحبه ای در مورد تمایل ما برای دیدار با سوگا بود.

در بیانیه ای ، سفیر ژاپن در سئول خبر احضار خود را تأیید کرد و گفت که معاون وی ، هیروهیسا سوما ، کلمات نامناسبی به کار برده است ، اما ادعا کرد که آنها خطاب به مون جه نیستند.

آژانس خبری “رویترزوی روز دوشنبه نوشت: وزارت امور خارجه ژاپن قصد دارد سوما را پس از اخبار رسانه ها از سفارت ژاپن در سئول اخراج کند.

انتهای پیام /


بیشتر بخوانید  بر اساس هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور بارش پراکنده ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید