افزایش تنش آمریکا و چین/ حمایت نظامی آمریکا از سفر پلوسی به تایوان



به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، همزمان با سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شرق آسیا، واشنگتن حضور نظامی خود را در شرق تایوان افزایش داده است.

در حالی که دولت چین به شدت درباره حضور «نانسی پلوسی» در تایوان هشدار داده بود، نیروی دریایی آمریکا چهار ناو جنگی خود از جمله یک ناو هواپیمابر را در آب های شرقی جزیره تایوان مستقر کرد. یک مقام نیروی دریایی آمریکا به رویترز گفت: ناو یو اس اس رونالد ریگان که قبلا از دریای چین جنوبی می گذشت، در حال حاضر در دریای فیلیپین در شرق تایوان است.

این مقام نیروی دریایی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، تلاش کرد تا استقرار ناوهای جنگی آمریکا در منطقه را عادی جلوه دهد و گفت: در حالی که این ناوها می توانند به هر احتمالی پاسخ دهند، اما این استقرارها عادی و روتین است. این مقام آمریکایی گفت که علاوه بر کشتی های مذکور، ناو «یو اس اس تریپولی» نیز در منطقه حضور دارد.

پلوسی، منتقد قدیمی چین، روز سه‌شنبه وارد تایپه خواهد شد، افرادی که با این موضوع آشنا هستند، زیرا ایالات متحده قبلاً گفته است که از هشدارهای چین در مورد این دیدار مرعوب نخواهد شد.

در حالی که گمانه زنی رسانه ها درباره مقصد بعدی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اوج خود رسیده است، روز دوشنبه رسانه های محلی در تایوان اعلام کردند که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ساعت 22:00 (به وقت محلی و حوالی ساعت 6) دیدار خواهد کرد. 30 بعد از ظهر به وقت تهران) امروز برای ورود به جزیره ای با مقامات تایوانی.

بیشتر بخوانید  تا به حال اصطلاح آدم امن را شنیده اید؟ | آدم امن چه کسی است؟

دیدگاهتان را بنویسید