مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش تراز اقتصادی مجتمع مس سونگون به 4 میلیارد دلار با تولید 400 هزار تن کاتد در سال

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز، دکتر علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی صنعت مس ایران در نشست تولید مجتمع مس سونگون با تقدیر از تلاش های جهادی کارکنان شرکت مس در سنگر تولید، این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: تنها شما می توانید با اتکال به خداوند متعال برنامه های عمرانی را در مجموعه محقق کنید و این امر مستلزم تلاش فراوان است.

رستمی افزود: به همین دلیل باید با جدیت آستین ها را بالا بزنیم و به میدان برویم و با توجه به اینکه همه آذوقه ها و بسترهای کار مهیا است، اگر نتوانیم به آن دست پیدا کنیم، باید مسئولیت پذیر باشیم و یقین بدانیم که این رسالت است. وظیفه ماست.

وی با اشاره به معنای آیات تلاوت شده «سوره صف» در ابتدای تولید، گفت: دو نکته اساسی در معنای این آیات درخشان وجود دارد، اولین نکته این است که همه موجودات و آیات الهی به تسبیح خداوند می پردازند. حق تعالی و من معتقدم شرکت ملی مس مصداق حمد و عبادت و بندگی است و باید قدر این کارها را بدانیم چرا که جهاد به معنای واقعی است و باید آن را شانس بدانیم.

دکتر رستمی تصریح کرد: نکته دوم در این سوره مبارکه بر جامعه کتمان گفتار و رفتار تاکید دارد و سعی در تحقق برنامه های انجام شده دارد که همه باید در طرح های توسعه مجتمع مس سونگون به آن توجه بیشتری داشته باشیم. .

مدیرعامل شرکت مس در خصوص اهمیت مسائل زیست‌محیطی گفت: حفظ و حراست از محیط‌زیست اولویت اصلی ماست، هرچند فعالیت‌های معدنی ذاتاً با طبیعت مرتبط است. اما معتقدیم با سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های علمی و تجربی روز دنیا می توان آثار این فعالیت ها را به حداقل رساند.

بیشتر بخوانید  واکنش پلیس هنگام نشان دادن موقعیت دوربین ها در روترها

وی ادامه داد: در این راستا باید با دعوت از دانشگاه ها و شرکت های داخلی و خارجی بر اساس دانش و بر اساس مطالعات انجام شده وارد فازهای عملیاتی در این حوزه شویم.

مدیرعامل شرکت مس با تاکید بر سرمایه گذاری در پروژه های تامین انرژی پاک و تامین زیرساخت های حمایتی گفت: در نظر داشتیم 300 مگاوات برق خورشیدی در استان آذربایجان شرقی نصب کنیم.

مدیرعامل مس همچنین راه اندازی کارخانه آهک و واحد تولید گلوله در شهرستان ورزقان را برای طرح های توسعه مجتمع مس سونگون ضروری دانست.

دکتر رستمی با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید دانش بنیان، اشتغالزایی» تعیین شده است، افزود: دنیای کنونی به دنیای دانش تبدیل شده است و امروز دانش به جای محصول خرید و فروش می شود و بیشتر آن است. دانش مبتنی بر صادرات دانش است، یعنی. باید از زمین شروع کنیم و بعد از رشد و توسعه به جای صادرات کنسانتره و کاتد و… به مرحله صادرات دانش و تجهیزات مس برسیم. صنعت.

مدیرعامل مس با احترام و قدردانی از اقدامات اساسی کمیته ساختمان در مجتمع مس سونگون افزود: بر اساس گزارش، اقدامات ارزنده ای در این زمینه انجام شده است، اما همواره باید به این نکته توجه داشت که شرکت های دانش بنیان نیازمند حمایت هستند «زیرا با توانمندسازی آنها شاهد افزایش کیفیت تولیدات داخلی خواهیم بود و امیدوارم در آینده شاهد تعاملات دانش بنیان بیشتر با مردم باشیم».

پرس مس

بیشتر بخوانید  خبر خوش در مورد حقوق بازنشستگان واریز جدید به حساب سپرده گذاران
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *