افزایش تدریجی تولید سد زاینده رود از امروز



به گزارش سلام نو، مهران زینلیان در گفتگو با خبرنگار مهر از بازگشایی دریچه های سد زاینده رود از صبح امروز جمعه پنجم فروردین ماه خبر داد و گفت.

وی ذخیره فعلی زجنده رود را 297 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: ورودی سد هم اکنون 80 مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن 30 مترمکعب بر ثانیه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه تولید این سد برای دومین بار برای آبیاری محصولات کشاورزی شرق اصفهان طی 10 روز به تدریج افزایش می یابد، افزود: ثانیه ها و در آینده این حجم افزایش خواهد یافت. روزها.

همچنین حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان شب گذشته اعلام کرد: تولید آب سد زاینده‌رود از صبح امروز پنجم فروردین به تدریج افزایش می‌یابد و به مدت 10 روز برای آبیاری دوم استفاده می‌شود. کشاورزان در شرق اصفهان.

زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان نیز پیش از این گفته بود که پس از تکمیل توزیع آب کشاورزی شرق اصفهان، طبق توافقی که بین اعضای اتحادیه و جهاد کشاورزی صورت گرفت، به تصویب آب منطقه‌ای اصفهان رسید. شرکت و مورد تایید استاندار. آب در باغات غرب اصفهان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دریچه های سد زاینده رود برای اولین بار در مزرعه پاییزه شرق اصفهان طی 10 روز به مدت 10 روز باز است. کشاورزان شرق اصفهان امسال به کشت گندم و زعفران مشغول هستند و حدود 30 درصد از زمین های این منطقه زیر کشت رفته است.

سد بندر زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و 239 میلیون متر مکعب به عنوان یکی از سدهای اصلی مرکز کشور و تامین کننده آب شرب، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در سال 1349 به بهره برداری رسید.
این سد در 110 کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

بیشتر بخوانید  قتل نوعروس تهرانی بخاطر بوی بد دهان! -

دیدگاهتان را بنویسید