افزایش بیکاری در انگلیس



نرخ بیکاری در انگلیس مجدداً در مرز پنج درصد بود.

به گزارش ایسنا ، مرکز آمار انگلیس اعلام کرد که نرخ بیکاری در دو ماه اول ماه مه با افزایش 0.1 درصدی نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به 4.8 درصد افزایش یافته است که 0.1 درصد بیشتر از انتظارات کارشناسان قبلی و بالاترین نرخ بیکاری است در سه ماه گذشته در کشور ثبت شده است.

تعداد بیکاران در این کشور در این مدت 130 هزار نفر کاهش یافته و به یک میلیون و 480 هزار نفر رسیده است. به گفته کارشناسان ، عامل اصلی تأثیرگذار در بیکاری انگلیس در این دوره ، کاهش تعداد برخی شرکت ها در نتیجه فوران تاج بود.

در این مدت تعداد کارمندان انگلیس 356 هزار نفر افزایش یافته و به 32 میلیون و 842 هزار نفر رسیده است. نرخ اشتغال ، که نسبت جمعیت شاغل به کل جمعیت در سن کار را اندازه گیری می کند ، به 74.8 درصد رسیده است.

متوسط ​​نرخ بیکاری انگلیس برای دوره 1971 تا 2021 6.82 درصد بود که بالاترین نرخ ثبت شده در فوریه 1984 12 درصد و کمترین تورم ثبت شده در نوامبر 1973 3.4 درصد بود.

تونی ویلسون ، مدیر مرکز تحقیقات استخدام انگلیس گفت: “در دراز مدت ، دولت باید حمایت بیشتری از بازار کار ارائه دهد ، در غیر این صورت ما با بحران های بعدی روبرو خواهیم شد.” در سال گذشته ، اقتصاد 10 درصد کاهش یافت ، به این معنی که این خسارت بیش از اندازه کافی است که به دولت اجازه می دهد تا بدون دخالت در بهبود وضعیت اقتصادی نظارت کند.

بیشتر بخوانید  نظرسنجی | خانواده سریال "نون خ" رو بیشتر دوست دارین یا خانواده سریال "پایتخت"؟

با این حال ، نرخ بیکاری در انگلیس از بسیاری از کشورهای اروپایی بهتر است ، در حالی که ژاپن کمترین نرخ بیکاری را در میان هفت کشور صنعتی دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید