افزایش بیماران دلتا کرونا در کردستان ؛ “سنندج و بیجار” سرخ شد – اخبار کردستان – اخبار استانهای تسنیم


ابراهیم گادری در مصاحبه با خبرنگار تسنیم سنندای ، وی آخرین رنگ استان را در رابطه با تاج توضیح داد و اظهار داشت: در حال حاضر موقعیت تاج در سنندج و بیجار قرمز است. مریوان ، قروه ، دهگلان و کامیاران نارنجی و در سقز بانه ، دیواندره و سروآباد زرد هستند.

وی از روند رو به رشد تعداد بیماران جدید و بستری شدن در کرونر در استان خبر داد و افزود: شب گذشته 102 بیمار جدید مبتلا به بیماری کرونر قلب شناسایی و اکنون 262 بیمار در کردستان بستری هستند که نسبت به قبل افزایش نگران کننده ای دارد روزها.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اذعان به اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی به دستورالعمل ها باعث قرمز شدن سنندای و بیجار شده است ، گفت: وضعیت در تمام شهرهای استان.

وی از ویروس دلتا در کشور و قابلیت حمل و قدرت بالای عفونی آن خبر داد و گفت: ویروس دلتا کرونا اکنون به بیماری غالب ناشی از کووید 19 تبدیل شده است.

گادری “رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون” را تنها راه فعلی برای جلوگیری از خراب شدن تاج عنوان کرد و تأکید کرد: “از همه شهروندان کرد خواسته می شود از قاچاق غیرضروری خودداری کنند و تاج را جدی بگیرند.”

انتهای پیام / 483 / ز

بیشتر بخوانید  روند همکاری های اقتصادی بین ایران و کرواسی مورد بحث قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید