افزایش بروز و بستری کودکان زیر 10 سال مبتلا به بیماری عروق کرونر در کشور



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرمانده عملیات کرونا استان تهران با تاکید بر لزوم تزریق نوبت سوم واکسن کرونا، از افزایش ابتلا و بستری شدن کودکان زیر 10 سال نیز به این دلیل خبر داد. مرض. .

علیرضا زالی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران گفت: روند رشد بیماران سرپایی و مثبت باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از شاخص‌های اولیه محسوب می‌شود. معمولاً بین افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری بین 10 تا 14 روز فاصله وجود دارد، البته این فاصله در جهت omicron متفاوت است.

وی افزود: الگوی عمومی کشور و استان تهران نرخ ثابت بستری و فوت را نشان می دهد. البته در برخی استان ها این روند رو به کاهش است، اما میزان بیماران سرپایی در تهران و همچنین در جزد رو به افزایش است که باید به این موضوع توجه کرد زیرا زمان برای حل این موضوع محدود است، بنابراین باید آماده بررسی باشیم. نظام سلامت

وی ادامه داد: شرایط کنونی شکننده تلقی می شود بنابراین نباید فریب آمار ثابت مرگ و میر خود را بخوریم و حتما باید آمیکرون را جدی بگیریم زیرا با تغییرات دیرهنگام به ما منتقل می شود. سلامتی را در نظر بگیرید.

فرمانده قرارگاه کرونا در استان تهران با اشاره به مطالعات و نتایج مقالات معتبر در خصوص تفاوت سویه های دلتا و اومیکرون، گفت: اگرچه مقایسه نسبی است، اما بررسی ها نشان می دهد که میزان مرگ و میر در سویه Omicron نسبت به دلتا 91% است. ” میزان بستری شدن در بیمارستان با Omicron 70% کمتر از سویه های دلتا است. همچنین در ناحیه عفونت شدید Omicron سویه دلتا 53 درصد کمتر و شانس پذیرش در بخش مراقبت های ویژه در Omicron 53 درصد کمتر از دلتا است، اما میزان عفونت Omicron 64 درصد بیشتر از آن است. در دلتا

بیشتر بخوانید  علت فرود اجباری هواپیمای بوئینگ در پرواز تهران به مشهد چه بود؟

وی تاکید کرد: بدون شک تکمیل واکسیناسیون کارکنان اداری و کودکان بالای 12 سال و تزریق نوبت سوم می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. بروز و بستری شدن کودکان زیر 10 سال در تهران و کشور افزایش یافته است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: 43 درصد کودکانی که در حال حاضر به دلیل کووید 19 در بیمارستان بستری هستند، بیماری اساسی نداشتند، در حالی که در گذشته متفاوت بود. اینها نتایج مطالعات انجام شده در کشور است.

وی افزود: نظارت و آزمایش در جامعه به دلیل آلودگی بالای امیکرون ها در حال حاضر چندان معنادار نیست زیرا با سرعت زیادی در حال گسترش است. بر این اساس باید به برخی مسائل مانند تهویه که بسیار مهم است توجه کنیم. تهویه طبیعی و مصنوعی باید در همه دستگاه ها از جمله آموزش در نظر گرفته شود.

زالی ادامه داد: تشخیص و آزمایش ها باید به مراکز بزرگ و پرجمعیت مانند مدارس، پادگان ها و … هدایت شود که می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. تزریق دوز سوم واکسن نیز مهم است. در حال حاضر تعداد تزریق دوز سوم نسبت به دوز اول و دوم واکسیناسیون در کشور بسیار کم است. بر این اساس نیازمند تشویق و بسیج مردمی برای افزایش مشارکت در تزریق دوز سوم هستیم. همچنین در مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشتی درمانی، ماسک های موجود کافی نیست و پرسنل ممکن است مبتلا شوند، بنابراین استفاده از ماسک N95 مطلوب است و در صورت عدم وجود، دو ماسک بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید