افزایش اختلافات حزبی در مجلس نمایندگان ایالات متحده


به گزارش گروه بین الملل فارس ، کمیسیون تحقیق درباره حمله روز پنجشنبه به ساختمان کنگره آمریکا باعث ایجاد تنش در مجلس نمایندگان این کشور شده است.

به گزارش سایت خبری «تپهاین درگیری پس از آن آغاز شد که نانسی پلوسی ، رئیس مجلس دموکرات گفت که اجازه نمی دهد دو جمهوریخواه به کمیسیونی ویژه برای بررسی حمله سال گذشته به ساختمان کنگره بپیوندند.

پلوسی گفت که جیم جوردن و جیم بنکس ، از میان 5 نماینده پارلمان که توسط کوین مک کارتی رهبر اقلیت جمهوری خواه معرفی شده بودند ، هر دو از حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق بودند و تحقیقات را “کامل” خواند.

مک کارتی بلافاصله جلسات خصوصی را با 5 عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان تشکیل داد و سپس به سالن بازگشت و تهدید کرد که اگر اردن و بنکس از کمیسیون برکنار شوند ، همه گزینه های جمهوریخواهان اعمال می شود. که آنها دارند می روند.

رئیس ارشد جمهوری خواه پس از جلسه به خبرنگاران گفت: “پلوسی موسسه را بی اعتبار می کند.” این سو an استفاده از قدرت است. “انکار نمی شود که کمیسیون اعتبار و مشروعیت خود را از دست داده است.”

لیز چنی ، مخالف سرسخت ترامپ و تنها جمهوریخواه در این کمیته ، گفت که وی از حضور یک جمهوری خواه دیگر به نام آدام کینزینگر در کمیته پارلمان حمایت می کند.

پلوسی در یک کنفرانس خبری گفت که فکر می کند جمهوریخواهان بیشتری را که مخالف ترامپ هستند به کمیته اضافه کند.

وی افزود که کمیسیون علی رغم محاصره و تحریم جمهوری خواهان به کار خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید  شعار تیم ملی در جام‌جهانی انتخاب شد

این کمیسیون پس از شکست تلاش جمهوری خواهان برای تصویب این لایحه توسط دموکرات ها در مجلس نمایندگان تشکیل شد.

کارشناسان آمریکایی می گویند کمیته جدید مجلس نمایندگان قدرت فراخوانی افراد برای اظهارنظر در مورد حادثه 6 ژانویه را دارد و به احتمال زیاد ترامپ را به عنوان شاهد فراخواند.

در 6 ژانویه ، کنگره ایالات متحده آرا of کالج انتخاباتی را برای تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر شمرد.

با این حال ، طرفداران ترامپ به تعداد زیادی به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی ، وارد ساختمان و اتاق های مختلف آن شدند. در جریان این حمله پنج نفر کشته شدند ، از جمله یک افسر پلیس.

پیش از این رئیس پلیس کنگره با اشاره به چالش های داخلی پیش روی مسئولان امنیتی در روزی که طرفداران ترامپ به ساختمان حمله کرده بودند ، رئیس پلیس کنگره گفته بود که حتی نمی داند اجازه استفاده از نیروی کشنده علیه مهاجمان را دارند.

حمله طرفداران ترامپ به ساختمان پایتخت ایالات متحده استیضاح دومین کنگره آنها است. با این حال ، دادگاه علیه ترامپ در سنای آمریکا با مخالفت جمهوری خواهان روبرو شد و ناموفق بود.

امروز (پنجشنبه) ترامپ با تکرار ادعای خود مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 ، گفت: در چنین شرایطی مایک پنس باید از قانون اساسی آمریکا دفاع می کرد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید