افراد واکسینه نشده گونه های کرونا را تولید می کنند



براساس گزارش روز سه شنبه دانشگاه و اداره آموزش ایرنا از وب سایت یاهو نیوز ، دکتر ویلیام شافنر استاد بیماریهای عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه درک شده وی در ایالات متحده افزود: افراد واکسینه نشده در واقع کارخانه های بالقوه ای برای تولید انواع مختلف ویروس کرونا هستند. هرچه تعداد افراد واکسینه نشده بیشتر باشد ، احتمال شیوع ویروس بیشتر است.

وی ادامه داد: انواع مختلف ویروس تاج در بدن فردی که به این ویروس آلوده است ایجاد می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، ویروس جهش پیدا می کند و می تواند جهشی متفاوت از جهش موجود ایجاد کند.

وی گفت: “ویروس ها ، از جمله ویروس کرونا ، جهش هایی دارند. اگرچه برخی جهش ها می توانند به ویروس آسیب برسانند ، اما جهش های دیگر می توانند کمک کنند ، به عنوان مثال ، جهش می تواند به ویروس کمک کند.” مسری تر شدن وقتی ویروس به فرد دیگری منتقل می شود ، جهش چند برابر شده و گسترش می یابد و در صورت موفقیت و گسترش آن به گونه ای تبدیل می شود.

شفنر گفت: “افراد واکسینه نشده فرصت ادامه جهش را دارند.”

اندرو پکوز میکروب شناس و ایمونولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ وی به سی.ان.ان گفت: “با جهش ویروس ها ، ویروس هایی که باقی می مانند ویروس هایی هستند که شیوع آن را در بین انسان ها تسهیل می کنند.” با هر بار تغییر ویروس ، بستر متفاوتی ایجاد می شود تا جهش های بیشتری به ویروس اضافه شود. اکنون با ویروس هایی روبرو هستیم که به طور م effectivelyثرتری در حال انتشار هستند.

بیشتر بخوانید  تا حالا پاستای دریایی امتحان کردی ببینی چقدر خوشمزه است؟! | طرز تهیه پاستای دریایی +ویدئو

در حال حاضر چندین ویروس کرونا وجود دارد ، از جمله چهار ویروس که سازمان بهداشت جهانی آنها را هشداردهنده معرفی کرده است. این چهار گونه گونه های آلفایی است که برای اولین بار در انگلستان کشف شد ، گونه های بتا برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد ، طیف وسیعی از گونه هایی که برای اولین بار در برزیل کشف شد و گونه های دلتا برای اولین بار در هند کشف شد. این گونه ها بیشتر مسری هستند ، باعث بیماری شدید عروق کرونر قلب می شوند و حتی ممکن است از محافظت شده توسط سیستم ایمنی بدن فرار کنند.

این گونه ها همچنین در زمانی پیدا شدند که موارد آلودگی زیاد بود. متخصصان بهداشت عمومی به خصوص در مورد خطرات دلتا نگران هستند ، حتی برای افرادی که قبلاً واکسینه شده اند.

اگرچه اثبات شده است که واکسن ها در برابر گونه های مختلف ویروس کرونا موثر هستند ، اما ممکن است درمقابل برخی از آنها مثر نباشند. به عنوان مثال ، دو دوز واکسن Pfizer نشان داده شده است که فقط 88٪ در جلوگیری از Covid-19 delta موثر است.

ویروس کرونا ، به نام “Covid 19” ، در اواسط دسامبر سال 2019 در ووهان ، مرکز چین گزارش شد. 98) رسما شیوع ویروس در چین را اعلام کرد.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، تادئوس آدنوم ، در کنفرانسی در تاریخ 12 مارس 1998 گفت ، اگرچه اصطلاح “همه گیری” به دلیل حساسیت آن نباید به راحتی مورد استفاده قرار گیرد ، اما ارزیابی های این سازمان ویروس تاج را به این صورت تعریف می کند “همه گیری جهانی” است.

بیشتر بخوانید  رسیدن تعداد بیماران بستری در فارس به 1700 نفر

برای اولین بار ، شرکت دارویی آمریکا Pfizer در نوامبر 2016 اعلام کرد که واکسن کرونر دریافت کرده است و این واکسن تا 90٪ در پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب موثر است.

علاوه بر این ، بسیاری از کشورها مانند ایران ، هند ، روسیه ، چین ، انگلستان و کوبا وارد صنعت واکسن کرونر شده اند و در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته اند. واکسیناسیون علیه ویروس Qovid 19 در حال حاضر در بسیاری از کشورها در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید