افراد آگاه و متخصص برای ارائه راه حل برای مشکلات Colbranes


به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی سه شنبه شب در جلسه با مرزبانان منطقه نانور بانه اظهار داشت: تاکنون اقدامات خوبی توسط مرزبانان برای از بین بردن پدیده کولبری و جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه به کشور انجام شده است اما هیچ یک از راه حل ها حذف نشده است. پدیده ای بن بست نیست که باید راه حل مناسب و عملی ارائه شود.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم کاری که می توانیم انجام دهیم ، انجام دهیم. باید برنامه ای جایگزین Culberry شود. با ارائه برخی راه حل ها ، ممکن است تعداد آنها کاهش یابد ، اما به هیچ وجه حذف نمی شود.

حجت الاسلام پور ذهبی گفت: برخی از مشکلات کولبری کار دولت است اما برخی از آنها به مسائل اقتصادی و روانی بستگی دارد که باید در این زمینه بررسی شود.

وی گفت: وام هایی با کارمزد پایین حرام نیستند اما وام هایی با نرخ سود بالا حرام است ، برای اثبات این امر باید به آیات قرآن کریم مراجعه کنیم یا شرع باید این را اثبات کند و شورای افتا باید در این باره اظهارنظر کند. این مسئله. “

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: شورای عالی آفتا بانه باید در مورد نرخ سود وام بنیاد مسکن اظهار نظر کند و اگر شورای عالی آفتا هزینه 4٪ را حرام بداند باید آن را اعلام کند.

    افراد آگاه و متخصص برای ارائه راه حل برای مشکلات Colbranes

کولبری در فرهنگ لغت کردستان نمی گنجد

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: کولبری به دلیل محدودیت زمانی ، کمبود درآمد در کردستان تشکیل شد که در فرهنگ لغت و فرهنگ مردم کردستان نمی گنجد.

بیشتر بخوانید  خبر مهم برای یارانه بگیران

بهزاد رحیمی با بیان اینکه این کولبر سلامتی و عزت کفاشیان را به خطر می اندازد ، افزود: در سال های اخیر دو بازارچه مرزی موقت در بانه تأسیس شده است تا مواد غذایی را برای مرزنشینان تأمین کرده و کالاهایی را وارد کنند که کالاهای وارداتی باید توسط کفاشان حمل شود. “

وی اظهار داشت: پدیده کولبری یکی از مهمترین نگرانی های مسئولان و مردم است که باید متوقف شود و اقدامی انجام شده است اما نتیجه نهایی حاصل نشده است ، سازمان تبادلات مرزی و توزیع پیله و یارانه صادرات را پرداخت کنید. “سوخت برای مرزبانان است.

رحیمی ادامه داد: طرح مبادله مرزی به کندی در حال اجرا است و وعده هایی که برای اجرای طرح مبادله مرزی به مرزنشینان داده شده به طور کامل محقق نشده است.

وی گفت: در طرح ساماندهی بروشور تبادل مرزی پیله ، هر بروشور شامل چهار نفر از اعضای یک خانواده است و ماهیانه هفت میلیون ریال سپرده ماهانه به ازای هر نفر باید به حساب سرپرست خانوار واریز شود که هنوز این کار انجام نشده است. پیوست شده است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از مخالفان و مخالفان امنیت مرزها با واردات کالاهای ممنوعه و قاچاق از معیشت ضعیف مردم منطقه بهره مند شده اند که مورد تأیید فرهنگ مرزی کردستان نیست.

وی افزود: افرادی که از این طریق درآمد کسب می کنند نگران تأمین معیشت مرزنشینان نیستند و هدف اصلی آنها برهم زدن امنیت و آرامش منطقه است که باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.

بیشتر بخوانید  پرسپولیس به دنبال جذب دومین مدافع آفریقایی

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جاده کریم آباد ، بخش نانور ، از بانه تا سه جاده بوئین ادامه دارد. در سه سال گذشته دو تغییر داشته است. بخشی از این تغییرات مربوط به جاده بانه-سوته است که ما نتوانستیم اعتبار آن را جلب کنیم.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بانه ، منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان و مرز رسمی بانه سیرابن بند که نقش مهمی در بهبود معیشت مرزنشینان دارد ، مسیر مناسبی ندارند.

فرماندار بانه با اشاره به اينكه مشكلات معيشتي و اقتصادي و تحريم هاي شديد انجام وظايف خود را با مشكل مواجه مي كنيم ، اظهار داشت: بايد به مردم خدمت كنيم و به مشكلات مردم پاسخ دهيم و در اين زمينه نيز تلاش خود را انجام داده ايم. بهترین راه حل مکان های باریک است. “

اسماعیل رستمور افزود: بخش نانور در نقطه صفر مرزی واقع شده و مرزها دو طرفه هستند و می تواند سودآوری بالایی داشته باشد یا باعث ناهنجاری و قاچاق کالاهای ممنوعه شود.

وی گفت: برای اینکه مردم بانه از مزایای مرزی بهره مند شوند اقدامات خوبی انجام شده و رسمی شدن مرز سیران بند نیز در همین راستا است.

رستمور ادامه داد: برای بحث در مورد منطقه آزاد ، 1920 هکتار زمین در بخش نانور به منطقه آزاد اختصاص داده شده است که نقش مهمی در توسعه صنعت و تجارت خارجی دارد و امیدوارم از این منطقه نهایت استفاده را ببرم.

وی گفت: برای حل سد عباس آباد در بانه 370 میلیارد ریال اعتبار لازم بود و کل وام به شهر بانه 430 میلیارد ریال یا حدود 20 درصد بود.

بیشتر بخوانید  ایران امتیازات کلیدی را در مذاکرات به دست آورد

    افراد آگاه و متخصص برای ارائه راه حل برای مشکلات Colbranes

کلبری تنها راه تأمین معیشت ساکنان مرزی نانور است

امام جمعه شهر بوئین ، منطقه نامشیر نیز گفت: بازارچه مرزی ، جنگل های بکر ، کتاب تاریخی هفتش قرآن و کانی نچیران بوئین از فرصت های مهم گردشگری در منطقه نانور است. با وجود این توانایی ها ، مهمترین منبع درآمد افراد در این زمینه روابط مرزی و کولبری است.

ماموستا رحمان صالح زاده افزود: کولبری به یک سمبل رنج و ستم برای مرزنشینان تبدیل شده است ، تنها راه تأمین مایحتاج مردم منطقه است و کولبران در تلاش است تا با سرما ، گرما و طبیعت جامد زندگی خود را تأمین کند.

وی با بیان اینکه جاده بانه – سیران بند شاه جاده تجاری بانه است گفت: با توجه به اینکه بیش از 50 روستا در جاده بانه – سیران بند واقع شده اند و یکی از مناطق بکر گردشگری است شاهد کشته شدن صدها نفر هستیم. و هر ساله این بار زخمی می شود. “

ماموستا صالح زاده افزود: مسدود شدن این جاده به طول 10 کیلومتر که از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری می کند بسیار ضروری است ، بعلاوه تعدادی از روستاها در زمستان صعب العبور هستند.

وی گفت: مشکل آب و اینترنت یکی دیگر از مشکلات این بخش است و شهر بوئین نه امکانات روستایی و نه شهری دارد.

منطقه نانور با 10 هزار نفر جمعیت شامل 53 روستا ، 2 روستا و یک شهرک است و مرکز این ولسوالی شهر بوئین است.

شهر مرزی بانه با 158000 نفر در 270 کیلومتری سنندای ، مرکز استان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید