افتتاح یک خانه توانبخشی کوچک یاسر در اردکان


به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان ، به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ، یک خانه توانبخشی کوچک یاسر برای افراد دارای معلولیت ذهنی و اختلالات رشد در اردکان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون توانبخشی رفاه استان یزد در این برنامه با بیان اینکه این مراکز از جمله خانه های کوچک برای حمایت از توان بخشی هستند ، گفت: رویکرد قبلی سازمان کمک های اجتماعی در ایجاد مراکز بزرگ مراقبت از معلولان به دلیل مشکلات کنار گذاشته شده و در سال های اخیر این روش به ایجاد خانه های کوچک برای حمایت از توان بخشی با حداکثر ظرفیت 2 نفر که شرایط مراقبت از آنها در خانه را ندارند ، منتقل شده است.

مسعود نشان افزود: این خانه های کوچک بر اساس معلولیت های مختلف ، شدت و نوع آسیب ساخته شده اند و با توجه به اینکه افراد کمتری در این مکان ها اقامت دارند ، باعث آرامش بیشتر محیط این خانه ها از خدمات تخصصی می شود. آنها را با کیفیت بهتر

وی در پایان گفت: به منظور توسعه خانه های توانبخشی حمایتی کوچک و ترغیب مردم به راه اندازی این مراکز یارانه ، موسسان این مراکز توزیع شده و خوشبختانه امسال یارانه ساکنان این خانه های کوچک دو برابر شده و به 4 مورد رسیده است. میلیون تومانی.

گفتنی است ، خانه توان بخشی کوچک یاسر برای افراد دارای مشکلات فکری و اختلالات رشد مربوط به م Instituteسسه خیریه هزاره ابوالفضل (علیه السلام) اردکان در ساختمانی به مساحت 2 متر مربع و به ارزش 4 میلیون نفر با ظرفیت 4 ساخته شده است. مردم در حال حاضر 5 نفر در این خانه زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید  مخالفت مجلس با پلکانی شدن افزایش حقوق در سال آینده

انتهای پیام / 90010


دیدگاهتان را بنویسید