مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افتتاح آخرین فاز بزرگترین کارخانه تولید واکسن خاورمیانه در البرز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



این مراسم با حضور وزیر بهداشت، فرمان امام رئیس ستاد اجرایی، رئیس و مدیرعامل گروه دارویی برکت، مدیران کارخانه شفافرمد و یکی از اعضای ستاد ملی ضد تاج، فاز نهایی بزرگترین کارخانه تولید واکسن در غرب آسیا برگزار شد. در کوردان، در استان آلبورگ.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: با تجربه دفاع مقدس به همه دنیا نشان دادیم که انسان های فداکار با علم و مجاهدت کارهای بزرگی انجام می دهند، در اوج تحریم و تحت فشار حداکثری بودیم. در چنین شرایطی دشمن می خواست فشار مضاعفی بر مردم وارد کند.
بهرام عین اللهی افزود: این تجربه بیش از هر زمان دیگری به ما ثابت کرده است که تنها با اتکا به خود می توانیم رشد کنیم و باید در همه زمینه ها از جمله پزشکی و پزشکی به سمت خودکفایی حرکت کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی شهر دارو برکت توسط ستاد اجرایی، ادامه داد: امروز ستاد اجرایی فرمان امام در اوج موفقیت قرار دارد. زیرساخت های ایجاد شده توسط گروه دارویی برکت این اطمینان را به ما می دهد که در کمتر از یک ماه می توانیم در برابر هر نوع ویروسی واکسینه شویم و این یک دستاورد فوق العاده و افتخارآفرین برای ایران و ایرانیان است.
وی با بیان اینکه ما به اعتبار علمی هر محصول اهمیت زیادی می دهیم و کمیته ها در تایید واکسن تاج بسیار سختگیر هستند، گفت: این افتخار در کشور نشان دهنده رتبه علمی دانشمندان جوان کشورمان است.
عین اللهی خاطرنشان کرد: امیدواریم واکسن متبرک را علاوه بر استفاده در داخل کشور به کشورهای منطقه و مستضعفین جهان گزارش کنیم. امروزه شرکت واکسیناسیون برکت یک مرکز بین المللی است و بسیاری از مردم منطقه به محصولات و دستاوردهای این مجموعه عظیم و پربرکت امیدوار هستند. در ادامه این مراسم عارف نوروزی مدیرعامل فرمان امام نیز گفت: تا به امروز 60 میلیون دوز واکسن برکت در کارخانه شفافرمد تولید شده و آماده ارائه واکسن به مردم هستیم. طبق نیاز وزارت بهداشت.» وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی فاز نهایی شفافرمد ظرفیت تولید واکسن در مجتمع برکت به یک میلیون دوز در روز و 350 تا 400 میلیون دوز در سال رسیده است و ایران رسما به باشگاه تولیدکنندگان واکسن در جهان پیوسته است. ” حمیدرضا جمشیدی، رئیس گروه دارویی برکت در ادامه این مراسم با بیان اینکه گروه دارویی برکت تمامی پلتفرم‌های واکسن‌های کرونا اعم از mRNA، مزانشیمی، نوترکیب، DNA آزمایشگاهی را تولید کرده است، افزود: ارسال شده در سراسر جهان که سه مورد از آنها در معتبر منتشر شده است. مجلات خارجی و هفت مقاله دیگر ارسال شد. وی خاطرنشان کرد: در زمینه قرار گرفتن واکسن برکت در فهرست سازمان جهانی بهداشت اقدامات مثبتی انجام شده است و تیم سازمان جهانی بهداشت تا یک ماه آینده برای بازدید از خطوط تولید به ایران خواهد آمد.

بیشتر بخوانید  خبرهای غافلگیرکننده اپل بعد از آیفون ۱۵ !

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *