افتتاحیه کتاب “عمق آب و وسعت کویر” در کاشان



ایسنا / اصفهان کتاب “آب عمیق و عرض کویر” همزمان با برگزاری جشن تولد بیست و یکمین سالگرد کویر سبز کاشان ارائه شد.

مجید رفیعی برزکی ، نویسنده کتاب آب عمیق و عرض کویر ، امروز (دوشنبه ، 12 ژوئیه) در حاشیه مراسم افتتاحیه کتاب در مصاحبه با ایسنا اظهار داشت: تاریخ شفاهی مفید است اگر مردم و متولیان امر از اشتباهات گذشته را تکرار نکنید ، اما متأسفانه گزارش های منتشر شده در این کتاب نشان می دهد که ما همیشه در معرض آزمون و خطا بوده ایم و در نتیجه ما خسارت زیادی به منابع آب ، مالی و اعتباری طبیعت وارد کرده ایم مردم و دولت

وی افزود: جدی ترین علت بحران کمبود آب در دشت کاشان حفر چاه است که از 50 سال پیش آغاز شده و با توجیهات مختلف ادامه دارد. طبق گزارش ها و مصاحبه های چاپ شده در این کتاب ، بیشتر حفاری ها بین سال های 1979 و 1981 انجام شده است. آنها مجوزها را صادر کردند و چاه ها را حفر کردند.

نویسنده کتاب “آبهای عمیق و عرض کویر” گفت: خلا of فعالیت های تحقیقاتی ، تخصصی و پژوهشی در زمینه آب و کشاورزی منطقه در گفتگو با روسای دانشگاه ها ، م institسسات تحقیقاتی و مراکز تحقیقاتی احساس می شود. در دهه گذشته. در این کتاب فقط گفته می شود که “تحقیقات در زمینه آب و کشاورزی در منطقه ضروری است و در آینده انجام خواهد شد.” اما این آینده هنوز نرسیده است.

رفیع برزکی تأکید کرد: نحوه برخورد مدیران و کارمندان با بحران آب در دشت کاشان چنان غیرمسئولانه است که فقط می توان گفت این “جدی ترین شوخی کاشان” است که به شکل جلسات رسمی محبوب شده است. و با کلمات بازی می کند. وقتی هوا گرم می شود ، کنفرانس های مطبوعاتی برگزار می شود و فقط با ارائه میانگین بارندگی در جهان ، کشور و کاشان و تعارفات معمول به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید  این 10 نکته را رعایت کنید و در مصرف آب برای گیاهان آپارتمانی و باغ خود صرفه‌جویی کنید

این فعال فرهنگی و محیط زیست افزود: البته فقر در تولید محتوا مربوط به کاشان نیست و دردی است که در سراسر کشور شیوع یافته و فقط می توان گفت که از کلمات استفاده شده است. مدیریت مصرف بدون ارائه اطلاعات و آمار مستند به میزان مصرف آب مشترکان برای مدت زمان مشخص کاهش می یابد و روند علمی و تخصصی اصلاح رفتار کاملاً نادیده گرفته می شود.

رفیعی تأکید کرد: من معتقدم که بحران جدی در منطقه “بحران آب” نیست. علی رغم برخی ادعاها؛ این یک “بحران مدیریت” نیست و جدی ترین بحران بدخواهی و بی اعتمادی است که به اقشار مختلف جامعه سرایت کرده است. نیاز امروز جامعه به گفتگو بر اساس مهربانی ، دوستی ، احترام و اعتماد است

وی افزود: کتاب “عرض و عرض آب عمیق” از شش فصل گزارش ، بحث ، یادداشت و مقاله ، اخبار و کنفرانس های مربوط به آب و کشاورزی در منطقه کاشان تشکیل شده است. در این کتاب می توانید آثار استاد علی یاهکاشی ، دکترای مدیریت محیط زیست و بنیانگذار دانش زیست محیطی در دانشگاه های ایران و پروفسور پرویز کردوانی ، عضو شبکه آب خاورمیانه و محقق بنیاد مطالعات آسیایی را مشاهده کنید. .

نویسنده کتاب Deep Water and the Latitude of the Desert خاطرنشان می کند: محتوای این اثر شامل گزارش ها ، مقالات ، یادداشت ها و گفتگو با مسئولان و متولیان برنامه های آب و کشاورزی طی 50 سال گذشته با تمرکز بر مشکلات کاشان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید