افتتاحیه جشنواره فیلم ایرانی زوریخ با نمایش «گاو»



به گزارش سلام نو، به نقل از روابط عمومی جشنواره، نسخه بازسازی شده و با کیفیت فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی کارگردان در اولین روز هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های ایرانی در زوریخ سوئیس به نمایش در می آید.

در این دوره از جشنواره، ساعت 18:30 به وقت محلی در شب 26 می در زوریخ سوئیس، نمایش نسخه بازسازی شده و با کیفیت فیلم “گاو” در نظر گرفته شده است.

فیلم «گاو» با بازی عزت الله انتصامی، علی نصیریان، جمشید مشایکی، جعفر ولی، پرویز فنی زاده، محمود دولت آبادی در نقش های اصلی برنده جایزه فایفر از جشنواره فیلم ونیز در سال 1350 شد.

در این دوره از جشنواره در بخش فیلم داستانی فیلم های «باران ابری» ساخته مجید برزگر، «پایان اوین» ساخته مهدی ترابیگی، «پنیر بیهم» ساخته محسن گرایی، «تیتی» به کارگردانی آیدا پناهنده، جهان، نیمکره شمالی، ساخته حسین تهرانی، خورشید ماه، ستاره اسکندری، داستان گذر، روماد ویدر، کارگردان سوئیسی، مت دی، محمود نوری، باید به کارگردانی رضا درمیشیان، مغز استخوان ساخته حمیدرضا گوربانی، منطقه پایان به کارگردانی بردی جداگری و احسان میرحسینی، ایدو به کارگردانی مهدی جعفری.

در بخش مستند بلند جشنواره «آواره یا حرکت» پاریس گرگین، «خطوط نامرئی» مهدی رخشانی، «درخشش در آتش» ساخته کیوان مهرگان، «تمرین امشب» ساخته اشکان نیاتی و «مشرین امشب و مجلسی» مهران نعمت‌الهی به نمایش درآمد. “هزار زن”.

همچنین در بخش فیلم کوتاه (مستند و بلند) هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوئیس، فیلم‌های «آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری، «ایدنت‌باج» به کارگردانی سجاد شحاتمی، «پاکی» به نمایش درآمد. کرمعلی و عماد آراد، «جان داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی، «جندر» به کارگردانی پدرام مهرخواه، «عروسک» به کارگردانی الها اسماعیلی، «کپسول» به کارگردانی امیرا پذیرفته شدند، «مرا ببوس» کارگردانی شد. ساخته علیرضا خالکردی و «ابر مرد» به کارگردانی شاهین جلالی.

بیشتر بخوانید  جزئیات قتل ناموسی دختر ۱۶ساله توسط پدر و دایی‌

برنامه اکران فیلم جشنواره و خرید بلیت به آدرس (https://www.iranianfilmfestival.ch/timetable/) در دسترس مردم زوریخ است.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی به دبیری جادول دوج در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ (۵ تا ۱۱ ژوئن ۱۴۰۱) در زوریخ سوئیس برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید