اعلام قوانین اجرایی و بهداشتی مراسم عید قربان و غدیر مطابق با رنگهای تاج شهرها



کمیته اجتماعی و انضباطی ستاد ملی مدیریت تاجگذاری بیانیه ای در مورد چارچوب و قوانین اداره و بهداشت برای برگزاری مراسم در روز عرفه و تعطیلات گوربان و گدیر صادر کرد که پیش از این خطاب به فرمانداران و روسای ستاد استان ها بود. اداره تاج و آژانس های وابسته ، از جمله سازمان. تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگذاری امام متناسب با رنگهای تاج این شهر اعلام شده است.

به گزارش ایسنا ، کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی ستاد مدیریت بیماری های تاج ملی در بیانیه ای در روز عرفه و تعطیلات گوربان و گدیر ، چارچوب و ضوابط اداری و بهداشتی برگزاری مراسم را متناسب با رنگ تاج شهرها اعلام کرد. دستگاه های مربوط به این مراسم مطلع شده و تأکید شده است که در صورت اقدام خلاف دستورالعمل ها و پروتکل ها با متخلفان برخورد قاطع صورت گرفته و اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

براساس پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:

“به نام عالی ترین
بیانیه کمیته تأمین اجتماعی و انضباط ستاد مدیریت تاج ملی به مناسبت روز عرفه و تعطیلات گوربان و گدیر
تعطیلات پیش رو تبریک می گویم و آرزوی پذیرش دعای مردم عزیز و شریف ایران اسلامی را به مناسبت روز عرفه ؛ از بین بردن بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا در اسرع وقت ، مقدمات و مقدمات مراسم و گردهمایی های عید قربان و روز عرفه که در بند 1 جلسه هفتاد و هفتم ویروس ملی کرونا ارائه شده است. فرمانداران و ر headsسای ستادهای استانی برای مدیریت بیماری عروق کرونر قلب و ادارات مرتبط ، از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و شورای سیاسی ائمه جمعه ، به مردم شریف ایران و انتظار دارند که این بیماری را کنترل کرده و از ادامه بیماری جلوگیری کنند توزیع .با دقت اعمال و کنترل شود.

بیشتر بخوانید  اگر این اتفاق بیفتد؛ قیمت بیت‌کوین در ۱۰۰روز به بیش از ۴۲هزار دلار می‌رسد!

با توجه به اهمیت کنترل بیماری کووید 19 در شرایط شیوع کنونی کشور برای مراسم عرفه و عید قربان و روز غدیر ، چارچوب های زیر به محدودیت های برنامه حاکمیت هوشمند کلی تمرکز دارد. بیماری عروق کرونر قلب و مطابق با سه اصل ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای “جلوگیری از تجمع ، حرکت و تهویه مناسب فضاهای بسته” معرفی و اجرا شد.

چارچوب کلی برای برگزاری مراسم دعا در روز عرفه ، بر اساس برنامه کلی برای حکمرانی هوشمند و مطابق با طرح رنگ هر یک از شهرهای کشور ، به شرح زیر است:

شهرهای سرخ: انجام مراسم در فضای باز ، دریافت حداکثر 70 نفر در هر 4 متر مربع برای هر نفر ، حداکثر 60 دقیقه مطابق با پروتکل های بهداشتی.

Orange City: انجام مراسم در فضایی با حداکثر 100 نفر در هر 4 متر مربع برای هر نفر ، حداکثر برای 75 دقیقه مطابق با پروتکل های بهداشتی.

شهرهای زرد: برگزاری مراسم در داخل منزل با حداکثر 30 نفر در هر 4 متر مربع.

سایر شرایط اجباری برای برگزاری مراسم در روز عرفه به شرح زیر است:

افرادی که ماسک ندارند لازم است از نظر برگزارکنندگان ماسک استاندارد در نظر گرفته شود و با ورود به مراسم به دست مردم برسد.

توزیع هرگونه پیشنهاد و پذیرایی (بجز موارد بهداشتی بسته بندی شده ساده) ممنوع است.

توزیع آب باید در یک بسته برای یک نفر باشد.

ضد عفونی قبل و بعد از مراسم (سطوح مشترک) مورد نیاز است و باید انجام شود.

حضور مواد ضد عفونی کننده دست در ورودی مراسم ضروری است.

بیشتر بخوانید  زمین لرزه ای به بزرگی 4.3 ریشتر استان جیزان در استان خوزستان را لرزاند - اخبار خوزستان - اخبار استان تسنیم

کنترل ترافیک و ورود و خروج توسط سازمان دهندگان برای جلوگیری از ازدحام خودرو اجباری است.

مراکز بهداشتی با هماهنگی محافل سازمان تبلیغات و همکاری برگزارکنندگان ، هماهنگی های لازم را برای نظارت بر بهداشت و کنترل مراسم برنامه ریزی می کنند.

چارچوب کلی انجام مراسم و تشریفات در عید قربان و غدیر بر اساس برنامه کلی مدیریت هوشمند و مطابق با طرح رنگ هر یک از شهرهای کشور به شرح زیر است:

شهرهای سرخ: با گرفتن حداکثر 70 نفر برای هر نفر (4 متر مربع برای هر نفر) برای حداکثر زمان 60 دقیقه مطابق با پروتکل های بهداشتی ، در هر یک از روزهای تعطیلات گوربان و گدیر جشن یا نماز عید را برگزار کنید.

شهر نارنجی: برگزاری جشن ها یا اقامه نماز در فضای باز با پذیرش حداکثر 100 نفر در هر 4 متر مربع برای هر شخص برای حداکثر زمان 75 دقیقه مطابق با پروتکل های بهداشتی.

شهرهای زرد: با اولویت برگزاری مراسم در فضای باز ، پذیرش 100 نفر در هر 4 متر مربع برای هر نفر یا در فضای بسته ، تماشای هر 4 متر مربع برای هر نفر حداکثر تا 30 نفر.

سایر شرایط اجباری برای برگزاری مراسم در عید قربان و غدیر به شرح زیر است:

برای جلوگیری از شیوع بیماری و به خطر انداختن سلامتی هموطنان ، در صورت امکان ، مراسم باید به صورت مجازی یا به صورت استفاده از برنامه های رسانه ملی برگزار شود.

از فعال کردن ایستگاه های صلواتی برای توزیع کیک و شربت و موارد مشابه کاملاً خودداری کنید.

استفاده از ماسک توسط نمازگزاران و کلیه افرادی که در نماز عید حضور دارند ، الزامی است.

بیشتر بخوانید  پرداخت ۱۳ هزار دلار + ۱۵۰۰ یورو ارز دانشجویی به هر متقاضی

استفاده از فرش و مهر شخصی توسط زائران ضروری است.

تهویه مطبوع مناسب در هر شرایطی و برای هر مراسمی لازم است.

سطوح مشترک اماکن قبل و بعد از مراسم باید توسط برگزارکنندگان ضد عفونی شود.

امکانات ضد عفونی دستی در ورودی سایت فراهم و نصب می شود.

سازمان دهندگان ماسک را باید برای افرادی که ماسک ندارند در نظر گرفت و باید هنگام استفاده برای استفاده تحویل داده شود.

مردم باید از دیدن و بازدید از عید قربان در همه مناطق خودداری کنند.

استفاده از ظرفیت رادیو و تلویزیون ملی و استانی در اطلاعات عمومی ضروری است.

مراسم قربانی و ذبح آن باید طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی انجام شود.

از کشتن قربانی در خانه خودداری کنید.

سرانجام خاطرنشان می شود که کلیه دستگاههای استانی مسئول و ذیربط برای جلوگیری از هرگونه اقدام مغایر با مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری ، تاج و تقویت اقدامات لازم را برای پیروی از اصول و قواعد ارتباطی انجام دهند. نظارت دقیق مطابقت با پروتکل های بهداشتی تحت نظارت کمیته نظارت استان ، در صورت برخورد با اقدامات خلاف دستورالعمل ها و پروتکل ها ، در حالی که قاطعانه با متخلفان برخورد می کنید ، اقدامات قانونی را انجام دهید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید