مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اعلام زمان توزیع واکسن آسترازنکا در مراکز تهران

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، طرح افتتاح چند بیمارستان جدید، بیماری زایی آمیکرون، زمان توزیع واکسن های آسترازنکا که اخیرا وارد کشور شده، وضعیت نامناسب ذخیره سازی استراتژیک دارو، خسارت چند صد میلیاردی. تاج به دانشگاه های علوم پزشکی و … موضوعات مطرح شده توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری.

دکتر حسین کناتی در نشست خبری آنلاین گفت: چهار ماه است که ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را بر عهده دارم. دانشکده پزشکی 170 سال پیش در دارالفنون تأسیس شد که بعدها با تاریخچه ای مفصل به دانشگاه علوم پزشکی تهران تبدیل شد و جا دارد از مرحوم شهید امیرکبیر که بنیانگذار و شکننده جامعه در این امر بود یاد کنیم. حوزه. رشته.

وضعیت واکسیناسیون تاج در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران

وی تصریح کرد: در این مدت زمان کوتاهی را برای آشنایی با ابعاد مختلف دانشگاه و ارتباط آن با دنیای بیرون گذاشتیم و در کمتر از یک ماه تیم مدیریت دانشگاه تعطیل شد و از همه راضی هستیم اما یک یا دو قرار.» برنامه ماه اول را در زمینه واکسیناسیون تاج شروع کردیم و دانشگاه تهران توانست رتبه اول را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور به خود اختصاص دهد. زمانی که کنترل را به دست گرفتیم، 20 درصد از دوز اول و 5 درصد از دوز دوم تزریق شد و اکنون می توان گفت که به 100 تزریق از دوز اول و بالای 80 درصد از دوز دوم رسیده ایم.

وی افزود: افراد تحت پوشش دانشگاه ما بیشتر از ضعیف ترین افراد از نظر مالی هستند. اما همکاری خوبی داشتند، البته هلال احمر، بسیج و… هم به کمک ما آمدند. دانشگاه علوم پزشکی تهران موضوعات دیگری را نیز برنامه ریزی کرده است و تقریباً تمامی واحدهای مهم دانشگاه برنامه های خود را آماده کرده و بر اساس آن عمل کرده اند. دانشگاه ها در حال تکامل هستند و دانشگاه های نسل دوم، سوم و چهارم در سراسر دنیا وجود دارد و می بینیم که هر چه به نسل چهارم نزدیک می شویم، رسالت اجتماعی-محور دانشگاه ها در حال افزایش است. یکی از اهداف ما اجتماعی شدن در دانشگاه است و هم اکنون TUMSTalk را راه اندازی کرده ایم و سعی داریم اساتید دانشگاه را با مردم عزیز در ارتباط نگه داریم.

واحد دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا

وی ادامه داد: در عرصه بین المللی کارهای زیادی انجام شده و حدود هشت قرارداد و تفاهم نامه منعقد شده است. دانشگاهی را در شهر کربلا به دست عتبه امام حسین (ع) به ما تحویل دادند که دانشگاهی عظیم با ظرفیت 1000 دانشجو است که 50 سال تبدیل به یکی از شعبه های دانشگاه علوم پزشکی تهران شد که بخشی است. ما می توانیم دانشگاهی با اساتید پرواز و آموزش از راه دور ایجاد کنیم. ما با دانشگاه برلین همکاری کردیم و با اندونزی صحبت کردیم و دو رباط ایرانی را به مبلغ 1.5 میلیون دلار به شرکت های دانش بنیان که در دانشگاه ما رشد کردند به پسر جراحان فروختیم. دانشگاه ما هم در ایران دوربین گاما تولید می کند و چندین عمل جراحی مغز با کمک سیستم های پیشرفته در ایران راه اندازی شده و چندین مورد هم صادر شده است.

بیشتر بخوانید  لحظه تشییع رضا براهنی + تشییع / فیلم

«در حوزه شرکت های دارویی، هم استارتاپ ها و هم شرکت های دانش بنیان ما صدها داروی پیشرفته تولید کرده اند. کناتی گفت: اگر این اتفاق نمی افتاد، باید حدود 500 میلیون دلار فقط برای یک قلم که خود تولید شده و یک ماموریت است هزینه می کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با کادر پزشکی اشاره کردند، یکی از موفقیت های جمهوری اسلامی، موفقیت در راه اندازی شبکه بهداشت و درمان بود که مورد تشویق جهانیان قرار گرفت؛ در حالی که این شبکه بهداشت و درمان را به همراه داشت. اما در مراحل بعدی مدیریت نظام سلامت ما فراز و نشیب هایی داشت و مهم ترین دلیل آن تضاد منافع و متأسفانه روندهای فسادی بود که بعدها در کشور ایجاد شد و امکان یک روند علمی صحیح را فراهم نکرد. در نظام سلامت، فرهنگستان علوم پزشکی و … برگزار شد.

وضعیت بد بهداشتی در اسلام شهر

دو بیمارستان به زودی افتتاح می شود

او با رضایت گفت: متأسفانه مناطق جنوبی تهران مانند اسلامشهر از وضعیت بهداشتی نامناسبی برخوردار است و شاید جزو ضعیف ترین مناطق بهداشتی باشد و انشاالله بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم. از هنرمندان و افراد مشهور دعوت کرده ایم تا خیرین سلامت را راه اندازی کنند. در اولین جلسه خیرین 40 میلیارد تومان کمک کردند. چند روز پیش یک خیر 800 میلیارد تومان برای ساخت مرکز سرطان در بیمارستان امام خمینی (ره) و زمینی به مساحت 2000 متر اهدا کرد که در صورت فروش حدود 300 میلیارد تومان به ما کمک می کند. در حوزه امکانات پزشکی، بیمارستان شریعت 2 با حدود 1000 تخت در انتهای بزرگراه همت و مرکز بین المللی علوم و اعصاب در انتهای بزرگراه همت قرار خواهد گرفت و صحبت کردیم. با امام رضا خیریه در مورد بودجه شما. خیری در «مرکز طبی کودکان 2» نیز 300 میلیارد تومان به ما کمک کرد و تا چند ماه دیگر این بیمارستان مجهز در منطقه 18 بازگشایی می شود.

بخش آسانسور را خاموش کردم

وی ادامه داد: مدام در حال گشت و گذار در میدان هستیم. نحوه مدیریت تغییر کرد و با ورودم به دانشکده آسانسور را برای رئیس جمهور بستم و سعی کردیم ارتباط را با مردم و کارکنان بیشتر کنیم و هفته ای یک روز در خدمت همه این عزیزان هستم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود 1200 دانشجوی خارجی داریم که بخشی از گرانی ارز است و برای گسترش فرهنگ ما تلاش می کنند. الگوی ما شهید سلیمان است نه رانت و آدمخوار. هدف انقلاب اسلامی تربیت افرادی است که با مسیحیان فرقی ندارند و در مواقعی که بشریت در خطر است خدمت کنند. متاسفانه در دانشگاه ها هدف فراموش می شود و هدف از ورود به دانشکده نباید کسب درآمد باشد. البته کسی که بیشتر زحمت کشیده باید درآمد بیشتری داشته باشد و آن عدالت است، اما تمام هدف درآمد و پول این نباشد.

بیشتر بخوانید  حرفه ای ها در اینستاگرام اینطور عکاسی می کنند!

کناتی در ادامه بر لزوم ارتقای سطح دانشگاه های کشور تاکید کرد: متأسفانه اکثر بیمارستان های ما قدیمی هستند، اما در حال بازسازی یا نوسازی یا ساخت ساختمان های جدید هستیم. به عنوان مثال در آینده ای نه چندان دور مجموعه عظیمی به نام درمانگاه مهدی در بیمارستان امام راه اندازی می شود که 1000 تخت دارد و بسیار مدرن است.

وضعیت بیماری زایی آمیکرون

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره بیماری زایی آمیکرون گفت: خوشبختانه بیماری زایی این سویه بسیار خفیف تر از دلتا است و بیشتر در حنجره باقی می ماند و به ریه ها نمی رود، زیرا فشار سنگین در پنجم از بین می رود. اوج در سویا دلتا ما آن را داشتیم به دلیل جذب ریه که در آمیکرون کمتر است. من انتظار داشتم تاج پیک از 3 هفته پیش با آمیکرون شروع شود، اما اوج شکست خورد و امیدوارم وقتی مردم آن را تماشا کنند، اوج را نبینیم.

افزایش بروز آنفولانزا و آنفولانزا

وی افزود: موارد ابتلا به آنفولانزا و آنفولانزا در کشور زیاد است و علائم سرماخوردگی شدید را نیز زیاد داریم، اما خوشبختانه مردم به صورت سرپایی درمان می شوند. زیرا درگیری ریه کاهش می یابد. پیک تاج در دنیا ادامه دارد، اما چند فرضیه وجود دارد که چرا هنوز در ایران پیک وجود ندارد، یکی از آنها طولانی بودن فاصله عفونت تا درگیری بالینی است.

زمان توزیع واکسن Astrazenka که به تازگی وارد شده است

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره زمان تحویل واکسن های آسترازنکا (که اخیرا وارد کشور شده) توسط وزارت بهداشت به مراکز دانشگاهی، افزود: این واکسن در حال واردات است و انشالله این واکسن موجود خواهد شد. از هفته آینده.”

تصمیم کمیته علمی واکسیناسیون کودکان در برابر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نمی توان از تاج صرفاً علمی صحبت کرد. برای مثال، حداقل هشت سال طول می‌کشد تا واکسن‌های کرونا کاملاً بی‌خطر باشند، و ما از آن‌ها به دلیل فوریت کرونا و اینکه نشان داده است واکسن مرگ و میر را کاهش می‌دهد، از آنها استفاده می‌کنیم. تا پنج ماه پیش 500 مورد مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب داشتیم، اما اکنون با گسترش واکسیناسیون، تعداد فوتی های ناشی از کرونا حدود 25 نفر است، اما اینکه این واکسن چه عوارضی داشته یا خواهد داشت، همچنان در حال بررسی است. . بررسی و انشاءالله هیچ اتفاق مهمی نخواهد افتاد. اما اکنون کمیته علمی فورا دستور واکسیناسیون را صادر کرده است. هنوز قطعیتی در مورد واکسیناسیون عروق کرونر کودکان وجود ندارد، اما تصمیم کمیته علمی این است که این واکسیناسیون برای کودکان انجام شود.

300 میلیارد کرون در ماه به دانشگاه های علوم پزشکی آسیب می زند

کمبود کادر پزشکی و پزشکانی که مهاجرت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ماهانه 300 میلیارد تومان در تاج گذاری دانشگاه ها شاهد هستیم که این تنها به دلیل عدم ارجاع بیمارانی است که قبلا برای درمان مراجعه می کردند؛ این رقم تنها به دلیل عدم ارجاع بیمارانی است که قبلا برای درمان مراجعه می کردند. چرا که در ساعات شلوغی همه هیئت های ما توسط تاج اشغال شده بود و درآمد دانشگاه درآمد خصوصی بود. در مورد نیروی انسانی هم عده ای به خصوص ترک ها کار کردند و ما کمبود کادر پزشکی داریم. از سوی دیگر برخی از پزشکان به دلیل دستکاری در درآمد خود از قبیل مالیات، سقف و … کشور را ترک کردند و در کشورهای همسایه مشغول به کار شدند.

بیشتر بخوانید  لیر در بازار تهران با سر زمین خورد

وی در خصوص مهاجرت پزشکان نیز گفت: این موضوع ما را نگران می کند و خوشبختانه رئیس جمهور به موضوع اصلاح روند پرداخت اشاره کرد. در واقع حقوق پزشکان در سیستم های دولتی و خصوصی حتی با تعرفه های موجود قابل مقایسه نیست و انگیزه افراد را کاهش می دهد. سیستم مدیریت کلان باید باعث شود مردم علایق خود را در دانشگاه های دولتی ببینند و به فکر کار باشند.

چالش های رونویسی الکترونیکی

وی همچنین تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی با وجود اینکه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی ندارند، اما به دلیل دستورات دولتی وارد عرصه رونویسی الکترونیک شدند و بچه‌های ما زحمت کشیدند و بالغ بر 70 هزار نسخه الکترونیکی نوشتند، اما به حد نصاب نرسیدیم. سقف مورد نظر اما گاهی که به زور کسب و کاری را راه اندازی می کنیم ضررهایی به وجود می آید که مثلاً عده ای مجبور می شوند نسخه رایگان بگیرند و پرداخت را از جیب مردم بالا ببرند، اما چاره ای نیست و باید انجام شود. انشاالله در سال آینده به سطح مطلوب رونویسی الکترونیکی خواهیم رسید.

کناتی در خصوص آموزش مجازی دانشجویان و پزشکان گفت: در آموزش و پرورش مشکلات متعددی داریم. اولاً مبانی آموزش ابتدایی و متوسطه اشتباه است و باید اصلاح شود. در دانشگاه هم نباید سیستم بلاغی وجود داشته باشد. ما باید به سمت خلاقیت برویم و دانش آموزان در میدان حضور داشته باشند. بسیج در دانشگاه دفاع مقدس با مشکلات میدانی آشنا بود و کار می کرد. دانش آموز باید در معرض عذاب های جامعه باشد. دانشگاه جایی برای آموزش کلیشه ای نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین تاکید کرد: از نظر شرایط راهبردی شرایط مطلوبی برای نگهداری دارو نداریم و طبق ساختار بیمارستان هایی که در کرونا آسیب دیده اند باید نوسازی شوند. برخی از تجهیزات ما فرسوده شده و نیاز به نوسازی دارند و همچنان به نیروی انسانی نیاز داریم. میزان بودجه ای که در رابطه با هزینه ها و تغییرات قیمت دلار و کاهش ارزش ریال به ما اختصاص داده شد نیز بر عملکرد و بدهی ما تأثیر گذاشت.

کناتی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص بازرسی از نانوایی ها بسیار جدی هستیم و این کار با دقت در حال انجام است و هیچ اشتباهی نمی کنیم و اگر مردم گزارشی دارند می توانند با ما در میان بگذارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *