اعلام ده روز عزای عمومی پس از درگذشت ملکه در انگلیس


به گزارش سلام نو، مهر به نقل از بی بی سی نوشت: در پی اعلام درگذشت ملکه الیزابت دوم، دولت لندن ده روز عزای عمومی اعلام کرد.

عزای عمومی در انگلیس تا زمان تشییع جنازه الیزابت دوم در 10 روز آینده ادامه خواهد داشت.

مرگ ملکه الیزابت دوم شامگاه پنجشنبه تایید شد. او در هفتاد سال گذشته تاج و تخت انگلستان را در دست داشت و سلطنت او به عنوان طولانی ترین سلطنت پادشاهان انگلستان شناخته می شود، سرانجام در سن 96 سالگی درگذشت.

به گزارش NPR، منابع رسمی از کاخ باکینگهام نیز مرگ الیزابت دوم را تایید کردند. خبر درگذشت ملکه الیزابت از سوی مقامات خانواده سلطنتی بریتانیا نیز تایید شد و گفت که وی بعد از ظهر پنجشنبه در قلعه بالمورال یکی از املاک سلطنتی در ارتفاعات اسکاتلند در حالی که پسرش چارلز در کنارش بود درگذشت. .

گفته می شود که ملکه الیزابت از اوایل صبح پنجشنبه تحت نظر پزشکی قرار داشت. کاخ باکینگهام همچنین در بیانیه ای اعلام کرد: پس از معاینه بیشتر در صبح روز پنجشنبه، پزشکان ملکه نگران سلامتی او شدند و توصیه کردند که او تحت نظارت پزشکی بماند.

رسانه های لندن گزارش دادند که اعضای خانواده سلطنتی از جمله نوه های وی ویلیام و هری نیز امروز به کاخ بالمورال رفته اند تا در کنار ملکه آنگوس باشند.

در سال‌های اخیر، الیزابت دوم وظایف عمومی و تشریفاتی کمتری را به عهده گرفته است و حتی گاهی اوقات حضور در جمع را لغو می‌کند. ملکه الیزابت نیز در فوریه امسال به کرونا مبتلا شد و بیماری خود را شدید توصیف کرد.

بیشتر بخوانید  لوازم تحریر ۴۰ درصد گران شد / هزینه تامین لوازم تحریر برای یک دانش‌آموز ۲ میلیون تومان!

الیزابت امسال هفتادمین سالگرد سلطنت خود را جشن گرفت و از بالکن کاخ باکینگهام در این جشن شرکت کرد.

ملکه همچنین روز سه‌شنبه، دو روز قبل از مرگ لیز تراس، به‌عنوان نخست‌وزیر جدید بریتانیا ملاقات کرد و نخست‌وزیری او را تایید کرد، هرچند امضای او تشریفاتی بود.

الیزابت دوم در 6 فوریه 1952 بر تخت سلطنت نشست. او در طول 70 سال سلطنت خود بر استعمار زدایی و استقلال بیش از 20 کشور از انگلستان نظارت داشت و اکنون پسر ارشدش چارلز 73 ساله جانشین وی خواهد شد.

<п>اعلامیه اعلام ده روز عزای عمومی پس از مرگ ملکه در انگلستان اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید