اعلامیه همبستگی عربستان سعودی با عراق



وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت و گوی تلفنی با همتای عراقی خود ضمن ابراز همبستگی با عراق و مردم این کشور، چندین موضوع منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در تماس تلفنی با «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق درباره آخرین تحولات عراق و برقراری صلح پس از دو روز درگیری در خیابان های این کشور گفتگو کرد. بغداد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی با انتشار این خبر نوشت که روز گذشته (چهارشنبه 31 مرداد) در گفت و گوی تلفنی با یکی از همکاران عراقی، همبستگی عربستان با عراق و مردم آن و حمایت از هر چیزی که امنیت و ثبات این کشور را تضمین می کند، اعلام شد. وی همچنین بر حفظ دستاوردهای عراق و مردم آن تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در خصوص ابعاد روابط عربستان و عراق و راه های حمایت و تقویت آن بر اساس منافع دو کشور و مردم دوست و برادرشان و همچنین چندین مورد از مسائل مشترک منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند. . .

گفتگوی مقامات عراقی و عربستانی درباره سفر وزیر خارجه عراق به ایران

این در حالی است که روز گذشته «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با تایید گفتگوی تلفنی فواد حسین و بن فرحان از گفتگوی دو طرف در خصوص سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق به تهران خبر داد.

وزارت امور خارجه عراق در این باره نوشت: دو طرف درباره نتایج سفر فواد حسین به تهران و تاثیر مثبت آن بر روابط ریاض و تهران گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با کاربردهای چمن مصنوعی در فضای سبز و دکوراسیون داخلی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تاکنون پنج دور گفت‌وگو بین ایران و عربستان به میزبانی عراق در بغداد برگزار شده است و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در ابتدای تیرماه سال جاری به عربستان و ایران سفر کرد.

ایران و عربستان سعودی از آوریل 1400 پس از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور در ژانویه 2015، مذاکراتی در سطح امنیتی داشتند. چهار دور از این مذاکرات در سال گذشته برگزار شد. دور پنجم این مذاکرات در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در بغداد برگزار شد. وزیر خارجه عراق پیشتر گفته بود که بغداد از تمام توان خود برای ایجاد فرصت های مناسب برای تفاهم بین ایران و عربستان استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید