اعطای 15٪ وام های ولتاژ آب به وزارت نیرو به خوزستان


به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز ، کااسم سلیمانی دشتکی امروز در جلسه بررسی مشکلات استان خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر نیرو و عشایر و نخبگان در اهواز برگزار شد ، اظهار داشت: از معاون اول رئیس جمهور ، وی از شعب کارون بازدید کرد. جلسه مشترک ستاد بحران و شورای کشاورزی فردا برگزار می شود.

وی افزود: خوزستان ، استانی با مردم غیور ، نقشی بسیار بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی ، هشت سال حفاظت مقدس ، مبارزه انگلستان و انقلاب مشروطه نقش بسیار مهمی در حفظ تمامیت ارضی کشور داشت ، فقیه و نظام اسلامی هست ، هست و خواهد بود.

استاندار خوزستان گفت: اگرچه این سیستم در زمینه های کشاورزی ، نفت ، پتروشیمی ، فولاد و نیشکر کار بزرگی انجام داده است اما مشکلات و محرومیت های زیادی در خوزستان وجود دارد. در سطح بالا و پایین آب مشکلاتی در زمینه آب ، فاضلاب و رواناب سطحی وجود دارد.

وی با اشاره به کارهای انجام شده برای رفع مشکلات آب استان ادامه داد: وقتی می بینیم هورالعظیم مشکلی دارد ، دام های دام از بین می رود و کشاورزان دچار مشکل می شوند ، همه باید فکر کنیم و باشیم.

کاظم سلیمانی دشتکی گفت: “کارهای زیادی انجام شده و کارهای زیادی در راه است و در مشکلات اخیر دولت بسیاری از حالت خوبه من داشتم. بیش از 1.150 میلیارد حجم وام تأیید شده است. 15٪ اعتبار تنش های آبی وزارت نیرو و كشاورزی به استان توزیع شد و تصمیم بر این شد كه 100٪ وامها در بخشهای آب و كشاورزی توزیع شود.

بیشتر بخوانید  عکس/ بهاره رهنما دخترش را به آغوش کشید!

وی گفت: روز گذشته 50 درصد وام به حساب استان واریز شد و من برای تأمین مابقی برای رفع مشکلات کمک می خواهم. بسیاری از درخواست های کشاورزان نیز تأیید شده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به کمک نهادها در حل مشکل خوزستان گفت: به غیر از دولت ، نهادها و بنیادهای انقلابی با هماهنگی دولت کمک کردند و مصوباتی داشتند. ستاد اجرایی و ستاد نیروهای مسلح به مناطق فقیرنشین و امور روستایی کمک کرده اند و انشاالله مشکلات حل خواهد شد.

وی اذعان داشت: تعداد زیادی مخزن آب تهیه شد و من از همه اقدامات شما متشکرم. وظیفه بزرگتر تهیه یک سند بسیار مهم برای حل چهار مشکل آب ، فاضلاب ، آب آشامیدنی ، رواناب ، آبهای سطحی و پیشگیری از سیل در خوزستان بود که انشاالله به موقع ثمر خواهد داد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید