اعطای 1100 میلیارد تن خط اعتباری ویژه به خوزستان



ایسنا / خوزستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه خوزستان در مجموع میزان وام های استانی رتبه نخست کشوری را دارد ، گفت: 1.177 میلیارد تومان کل مبلغ خطوط اعتباری ویژه در نظر گرفته شده برای خوزستان در پنج بخش است.

مهرداد نیکو امروز (ششم ژوئیه) در یک کنفرانس خبری در اهواز گفت: بودجه 1400 کشور به دو قسمت تقسیم می شود: بودجه عمومی و بودجه شرکت ها که بودجه عمومی 47٪ و 53٪ دولتی است.

به گزارش ایسنا ، وی با اشاره به بودجه عمومی دولت ، افزود: بودجه کل دولت در سال 1400 هزار و 373 هزار میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: این تعداد از سه منبع درآمد دولت شامل درآمدهای مالیاتی و مالیاتی حدود 454 میلیارد تن ، درآمد حاصل از دارایی های سرمایه ای از جمله فروش نفت و اموال دولتی ، حدود 395 میلیارد تن و درآمد حاصل از دارایی های مالی ، از جمله اسناد خزانه و اوراق مشارکت ، برای حدود 427 تریلیون تن فراهم شده است.

نیکو با اشاره به هزینه های دولت توضیح داد: هزینه های دولت شامل سه قسمت شامل 918 تریلیون تن وام هزینه ای ، 176 تریلیون تن وام ساختمانی و مابقی مربوط به وام تملک دارایی است. سهم وام های هزینه ای در هزینه های بودجه 72 درصد است اما سهم وام های ساختمانی در کشور در سال جاری بسیار ناچیز و حدود 14 درصد وام هاست. سهم وام های خرید دارایی های مالی حدود 14 درصد است.

بیشتر بخوانید  5 موردی که مردان در رابطه عاطفی به آن اصلا اهمیت نمی دهند

وی در مورد درآمدهای استانی در بودجه سال 1400 اظهار داشت: کل درآمدهای پیش بینی شده استانی کشور نسبت به سال گذشته 52.1 درصد افزایش داشته است اما این تعداد برای خوزستان 42.5 درصد افزایش داشته و به 13 هزار و 532 میلیارد رسیده است تن “

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان رشد درآمدهای پیش بینی شده برای خوزستان را حدود 10 درصد کمتر از میانگین کشوری دانست و تصریح کرد: رشد درآمد پیش بینی شده برای خوزستان کمتر از متوسط ​​ملی و در نتیجه فشار کمتری است شرکتهای خوزستانی از کشور وارد می شوند زیرا حدود 90٪ از این درآمد از مالیات است.

نیکو افزود: هزینه های وام در خوزستان با 25 دستگاه اجرایی مرتبط است. رشد هزینه های بودجه دستگاه های اجرایی در تمام استان های کشور 2/55 درصد بود و این برای خوزستان نیز صدق می کند.

وی افزود: وام های توسعه استان در خوزستان در سال 1999 2340 میلیارد تن بوده است که امسال به 4 977 میلیارد تن رسیده و نسبت به سال گذشته حدود 129 درصد افزایش داشته است. رشد کل وام های توسعه استان ها 122 درصد است که 7 درصد افزایش وام های توسعه استان خوزستان در مقایسه با کل وام های توسعه استان در کشور را نشان می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به وام های ضمیمه قانون شماره یک گفت: در این قانون 115 پروژه به طور خاص مربوط به خوزستان است که برای آنها وام 2.113 میلیارد تنی در نظر گرفته شده است. پیاده سازی. “در این راستا ، وام های پروژه های ملی خوزستان حدود 7٪ رشد کرده است.

بیشتر بخوانید  جدول/ قیمت دلار و سکه و طلا سه شنبه 12 مرداد

نیکو افزود: علاوه بر این برنامه ها ، سفارش مشخصی از خوزستان برای پنج بخش تعیین شده است. یکی از این ردیف های بودجه مربوط به توسعه شهرهای هورامشهر و آبادان با وام 110 میلیارد تومانی است. سایر ردیف های بودجه شامل بحث در مورد خارجی سازی غرقهای اروند به ارزش 15 میلیارد تومان ، زیرساختهای اربعین به ارزش 24 میلیارد تومان ، اجرای مرحله دوم برنامه 550،000 هکتاری رهبر معظم انقلاب به ارزش 150 میلیارد تومان پروژه آب و آب و فاضلاب فاضلاب است. شهرهای اهواز ، کارون ، باوی و حمیدی. با وام 878 میلیارد تنی.

وی با بیان اینکه خوزستان از نظر مبلغ عددی در وام های استانی در رتبه اول کشور قرار دارد ، گفت: 177 میلیارد تومان کل مبلغ خطوط اعتباری ویژه در نظر گرفته شده برای خوزستان در پنج بخش است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: در سال 1999 2344 پروژه داشتیم كه باید از محل اعتبارات استانی تأمین می شد. از ابتدای سال تاکنون هدف تکمیل محصولات نیمه تمام بوده است و در این راستا از حدود 600 پروژه عمرانی ، 91 محصول نیمه تمام به دلیل توزیع اعتبارات استانی تکمیل و به بهره برداری رسیده است. در 1999.

نیکو تصریح کرد: از بودجه ای که در سال 1999 برای خوزستان در نظر گرفته شد ، 854 میلیارد تومان داشتیم که این تقسیم 36.5 درصد وام هاست.

وی افزود: رویکردهایی در استان اتخاذ شده و تلاش های زیادی برای ایجاد نقش برای شرکت های نفت و فولاد مستقر در استان خوزستان انجام شده است. در این راستا تفاهم نامه ای منعقد شده است تا مطابق با مسئولیت های اجتماعی در خوزستان اقدام شود. وزارت نفت و سایر شرکت های تولیدی در خوزستان چندین واحد دارند که در راستای مسئولیت های اجتماعی در خوزستان اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید  بازگشت دیپلمات‌های ایرانی از آلبانی/ خدمه‌های دو نفتکش یونانی در ایران بازداشت و زندانی نبودند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار داشت: جهت گیری سازمان برنامه و بودجه خوزستان در جهت برچیدن سوله ها و طبقات سنگ است و در این راستا تلاش شده وام های استانی و ملی به این سمت هدایت شود. بخش. پایانه های مرزی چذابه و شلمچه و زیرساخت های صادراتی استان خوزستان ، تأمین تجهیزات پزشکی و استاندارد سازی تجهیزات بیمارستانی ، پشتیبانی از زیرساخت های گردشگری و دهکده های گردشگری و انتقال پروژه ها به بخش خصوصی از دیگر اهداف و اولویت های خوزستان است. سازمان مدیریت و برنامه ریزی.

نیکو در مورد دلیل توزیع کم وامها در سال 1999 در خوزستان گفت: میانگین توزیع وامها در سال 1999 در استانهای کشور 47 درصد است ، اما توزیع وامها در خوزستان حدود 10 درصد کمتر از متوسط ​​ملی است . 40 درصد بودجه خوزستان 3 درصد وام های نفتی است و به دلیل کاهش فروش نفت ، توزیع استان خوزستان به زیر میانگین ملی رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید