مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اعطای مرخصی به 5000 زندانی در ایام نوروز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در پنجمین روز از سال 1401 برای رسیدگی به مطالبات، مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان و مطابق با سیاست کلان عدالت، به ریاست کمیته قضایی متشکل از جواهری، بهشتی و پسندیده، معاونین دادگاه استان تهران، یحیی جعفری، رئیس دادگاه عمومی و انقلاب تهران، حجت الاسلام دهگانینی، نایب رئیس دادگاه های تهران و فیجیازجل، حجت الاسلام دهگانینی تهران، دادستان امور زندانهای تهران.

رئیس قاضی استان تهران در جریان حضور خود در بازدید از بخشهای مختلف ندامتگاه در جریان نحوه ارائه خدمات به مددجویان قرار گرفت.

القاصی و دستگاه قضایی همراه با استماع مستقیم مشکلات و مشکلات مددجویان دستورات لازم را برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی آنان صادر کردند.

رئیس قاضی تهران در حاشیه این بازدید ضمن گرامیداشت سال نو در تشریح دلایل این بازدید گفت: بازداشت غیر موجه، عدم تاخیر در تعیین تکلیف مشمولان و ایجاد زمینه برای اعطای مرخصی و آزادی. محکومانی که آزادی آنها خللی در نظم و امنیت جامعه نداشته باشد این موارد با حضور مراجع قضایی احصاء شد.

وی با بیان اینکه یکی از مزیت های بازدید دوره ای از زندان ها صحت تصمیمات قضات و رسیدگی های قضایی در رابطه با افراد اعزامی به زندان است، افزود: در صورت داشتن حق مرخصی باید با رعایت موازین قانونی به آن افراد مرخصی داده شود.

القاصی با اشاره به اشراف کامل دادگستری تهران نسبت به جایگاه زندانیان در تعطیلات نوروزی در شیفت های معین و با توجه به کلیه درخواست های ارباب رجوع، گفت: در روند تصمیمات دادگاه ها، محاکمه ها و اعدام ها ابتدا به قوه قضائیه احترام گذاشته شود. و موازین قانونی، ثانیاً حق هیچ کس تضییع نشود و در نهایت با توجه به تاکیدات عدالت، تصمیمات و دستورات همکاران ارائه شود و فرد بازداشت شده سریعاً اخراج شود و دستورات قضایی لازم صادر شود. برای تعیین وضعیت این افراد صادر شده است.

بیشتر بخوانید  تصاویر آخر وقت از لحظه طوفان شن در شهر حبیب آباد اصفهان + چند لحظه قبل / فیلم

رئیس قاضی استان تهران با اشاره به اینکه در روزهای آتی وضعیت سایر زندانهای استان تهران در خصوص موارد فوق مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: دستور تسریع در تصمیمات قضایی در خصوص تعیین متهم را صادر کرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه حضور همکاران در ندامتگاه اوین موجب تسریع در امور قضایی مددجویان شود، گفت: با تمامی مددجویان دارای شرایط و حق مرخصی و سایر مزایای دلسوزانه اقدامات لازم صورت گرفته است. مگر افرادی که آزادی آنها نظم و امنیت جامعه را بر هم می زند و یا آزادی آنها برای جامعه مشکل ایجاد می کند.

القاصی از اعطای مرخصی بیش از پنج هزار نفر از مددجویان در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: بیشتر این افراد افرادی هستند که جرمشان جز جرایم مهم نیست و معمولاً کسانی هستند که جرایمشان مالی بوده و مزاحمتی ایجاد نمی کند. نظم و امنیت شهروندان.” “و آزادی آنها خطری برای جامعه نیست.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با بیان اینکه هزاران نفر از طریق لینک سازی الکترونیکی تحت نظارت الکترونیکی هستند، گفت: در دادگستری استان تهران تلاش شده تا فشارهای زندان و زندان به خانواده های زندانیان کاهش یابد. تلاش برای کاهش صدمات و عوارض در زندان برای زندانیان انجام شد.

وی در این بازدید به معاونین خود دستور داد تا وضعیت زندانیان نامشخص، نارضایتی مشتریان از قضات و مسئولان زندان، عدم صدور حکم در مدت معقول و تمدید بازداشت برای مددجویان خود را پیگیری کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *