اعزام 5903 بیمار جدید مشکوک به بیماری عروق کرونر قلب به مراکز بهداشتی درمانی خوزستان



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دکتر سید محمد علوی صبح جمعه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 5 هزار و 993 مظنون با مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان های استان تماس گرفتند که این تعداد نسبت به روز گذشته 620 نفر است. افراد کمتری.

وی افزود: با وجود کاهش تعداد بیماران، بستری ها و مرگ و میرهای قلبی در استان اگرچه با نوسانات مقطعی همراه بوده است و هم اکنون مراحل خروج از موج پنجم بیماری را پشت سر می گذاریم.

سخنگوی ستاد مدیریت تاج در خوزستان گفت: طی 24 ساعت گذشته در خوزستان 12 نفر بر اثر بیماری عروق کرونر قلب جان خود را از دست دادند که نسبت به روز گذشته یک نفر کاهش داشته است.

وی افزود: تعداد کل بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در استان خوزستان از زمان شروع بیماری عروق کرونر قلب 592 هزار و 559 نفر است.

علوی بیان کرد: شب گذشته 70 نفر در بیمارستان های خوزستان بستری شدند که نسبت به روز گذشته 23 مورد افزایش داشته است.

وی افزود: سیر بیماری در حال گذر است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در روزهای آینده شاهد خروج کامل از موج پنجم بیماری خواهیم بود.

سخنگوی ستاد مدیریت تاج و تخت در خوزستان گفت: این تصور که اگر 2 دوز واکسن را دریافت کنیم در مقابل بیماری ایمن هستیم و به شکل خفیف آن مبتلا می شویم، کاملا اشتباه است.

وی افزود: شرکت Omicron ثابت کرده است که با یک بار ابتلا، دوباره مبتلا می شوند، بنابراین هیچ چیز جایگزین واکسن نمی شود و واکسیناسیون کامل، تزریق سه دوز واکسن است.

بیشتر بخوانید  اینترنت رایگان برای زائران اربعین در عراق

تاکنون بیش از هفت میلیون دوز واکسن کرونا در استان خوزستان تزریق شده است.

در حال حاضر چهار شهر خوزستان قرمز، 14 شهر نارنجی و 9 شهر در تاج زرد قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید