اعزام 4 فروند بالگرد برای مهار آتش در ارتفاعات گچساران / رسیدگی جدی به دلایل آتش سوزی


طبق جلسه ستاد مدیریت اضطراری در استان کنترل آتش سوزی کوههای ناراک و حامی گچساران ، با حضور معاون استاندار ، مدیران کل ، فرماندار و سایر روسای ادارات شهرستان گچاساران در فرمانداری برگزار شد. سالن کنفرانس

در این جلسه کیامارث حاجی زاده با تشکر از فرماندار ، اعضای شورای تامین و مدیریت بحران گچساران ، گفت: از زمان حضور علیرضا اتابک در گچساران وی با بحران های زیادی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه شاهد تلاش های وی در آتش سوزی باشت در باشت بودیم ، افزود: از اعضای محترم شورای هماهنگی مدیریت بحران ، مدیران کل که وظیفه قانونی دارند و در این شرایط بحرانی حضور دارند ، تقدیر و تشکر می کنم.

معاون مهندسی عمران کهگیلویه و بویراحمد افزود: من همچنین از حضور مردم در همه صحنه ها ، از دفاع جهانی گرفته تا جنگ با کرونا و اکنون در کنترل آتش ، قدردانی می کنم.

حاجی زاده با بیان اینکه این واقعیتی است که باید هنگام بحث در مورد مدیریت بحران و بحران بدانیم ، یک سری قوانینی است که هنوز ناکافی است ، گفت: قانون مدیریت بحران مشخص شده است اما هنوز الزامات آن به درستی بیان نشده است.

معاون استاندار کهگیلو و بایر احمد با اعلام اینکه کشور ما جزو ده کشور دارای بلایای طبیعی است ، توضیح داد: سازمان مدیریت بحران در کشور ضروری است و فقط مربوط به استان ما نیست.

حاجی زاده با اشاره به آتش سوزی در کوهستان گفت: برخی حوادث طبیعی و برخی دیگر انسانی است و هنر ما باید مدیر باشد تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری و مقابله کند.

بیشتر بخوانید  چطور کارت هدیه تاریخ گذشته را تمدید کنیم؟

وی اذعان داشت که تلاش های بیشتری برای رسیدگی به آموزش مدیریت و پیشگیری از بحران در حال انجام است ، اما گفت که “از زمانی که استاندار درخواست هلی کوپتر کرد ، ما به هر وسیله ای نیاز داریم بسیج کردیم”.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: “ما روز جمعه هلی کوپتر را با حضور بالگرد سپاه در منطقه هماهنگ کردیم ، اما شرایط منطقه و گرمای شدید و وزش باد شدید مانع از مهار آتش در حین آن شد. چند روز. “

حاجی زاده با تأکید بر اینکه در بعضی جاها نیاز به انسجام و هماهنگی داریم ، افزود: در شهرستان فرماندار باید به عنوان فرمانده عملیات و روسای ادارات آماده باشد زیرا بعد از مصوبات شورای مدیریت بحران اجرای آن ضروری است.

وی ادامه داد: تا امروز چهارمین بالگرد برای اعزام نیرو به ارتفاعات در منطقه حضور دارد ، زیرا استاندار با اشتیاق زیادی این موضوع را دنبال می کند و ما باید قدر این نزدیک شدن و همدلی را بدانیم و از تلاش های استاندار قدردانی کنیم.

معاون عمرانی استاندار خواستار رسیدگی به دلایل آتش سوزی کوهستان از قوه قضائیه شد و گفت:
شناسایی این افراد و برخورد جدی با آنها ضروری است ، زیرا صدمات بدی به مراتع و جنگل های شهر وارد شده است.

حاجی زاده گفت: البته این استان که بیش از 90 درصد آن را مراتع و جنگل پوشانده است ، ادارات مسئول باید نسبت به افزایش نیروها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امسال بودجه و اعتبار دو اداره محیط زیست و منابع طبیعی صد درصد افزایش یافته است ، افزود: حدود یک میلیارد تن اعتبار برای خرید تجهیزات این دو اداره اعتبار اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید  چهارشنبه؛ گفت‌وگوی زنده تلویزیونی قالیباف با مردم

حاجی زاده با بیان اینکه اگر قرار است آتش مهار شود باید صبح مهار شود گفت: یکی از مشکلات ما در زمینه ارسال هلی کوپتر با آبپاش صعب العبور بودن مسیرها است.

معاون عمرانی استاندار گفت: بالگرد بارانی در مرحله دوم است ، اکنون باید نیروی انسانی توسط هلی کوپتر هالیبرن با کپسول آتش نشانی خاموش شود.

وی با بیان اینکه فرمانده میدان مدیر خواهد بود ، افزود: یکی از مشکلات شدت گرما بود.

حاجی زاده با اشاره به مشکلات اقتصادی گریبانگیر کشور در سال های اخیر گفت: در این شرایط بسیاری از مدیران همه اقشار با روحیه ایثارگری خدمت می کنند.

وی با تمجید و تشکر از اصحاب رسانه گفت: اگر رسانه پول نقد دارد بر اساس دلسوزی است چرا رسانه ها پل ارتباطی بین مسئولان و مردم را می پوشانند؟

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: در بحث آتش سوزی ها دولت و دولت همه توان خود را به کار می گیرند.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: انتقاد انگیزه ، بلوغ و انسجام بیشتری ایجاد می کند.

به گزارش فارس ، در این جلسه مقرر شد کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان در خصوص امکانات لازم و اعزام نیرو به ارتفاعات همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین ، در این جلسه گروه های کاری از چندین جبهه کنترل آتش تشکیل شدند و تصمیم بر این شد که بخش مرکزی گچساران مسئولیت کلات گناوه را بر عهده داشته و مدیر محیط زیست استان هاشمی ، مدیرکل محیط زیست و تیمی در منطقه باشد. منطقه ناراک مدیرکل منابع طبیعی خواهد بود.

انتهای پیام /


بیشتر بخوانید  فال حافظ امروز | سرنوشتت رو با حافظ ببین! | معجزه‌ای که منتظرش بودی اتفاق افتاد! + تفسیر دقیق

دیدگاهتان را بنویسید