اعتمادسازی، چشم‌انداز صنعت بیمه در 1401



به گزارش شمانیوز؛ در متن کامل این نامه که در خبرگزاری فارس منتشر شده، آمده است:

صنعت بیمه به طور معمول اولین کمک مالی در مواقع بحران و آسیب های اقتصادی است. کووید ۱۹ شرایط جدید را برای جامعه بشری ایجاد کرد. شرایطی که با تغییرات سریع و تنش های شدید اقتصادی همراه بود.

شرکت های بیمه در مواقع بحران بیشتر با تغییرات تقاضا و زیان های مختلف مواجه بوده اند. به نظر می رسد اعتمادسازی در چنین شرایطی کلید واژه این صنعت باشد. تحقیقات نشان داده است که شرکت‌هایی که به اعتماد، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، جلب اعتماد مشتریان، تنظیم‌کننده‌ها، سرمایه‌گذاران، کانال‌های فروش و کارمندان خود در ایجاد وفاداری شرکت و عملکرد مالی در یک محیط رقابتی بهتر اعتماد دارند. آنها از رقبای خود بهتر عمل کردند.

در نتیجه آنچه مهم ترین دارایی شرکت ها به عنوان چشم انداز صنعت بیمه در سال 1401 محسوب می شود، اعتماد افرادی است که با شرکت در ارتباط هستند.

نقش روابط عمومی در این دوره بیش از گذشته مهم و حیاتی است چرا که بازوی اجرایی یک شرکت اعتمادساز دقیقا همین بخش از سازمان است. لازم به ذکر است که تجربه مجریان و مطالعات در این زمینه نشان می دهد که بازنگری استراتژی ها با توجه به تغییرات اساسی در ترجیحات مشتریان ضروری است و چابکی عنصر جدایی ناپذیر رویکرد مدیریت در روابط عمومی است.

روابط عمومی با ایجاد فضای رسانه ای و شفافیت، بستری را برای افزایش یا کاهش اعتماد به برند ایجاد می کند. انتشار به موقع اخبار و پاسخگویی مناسب به مشتری و عموم مردم یکی از مهم ترین رویکردهایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.اینترنت و شبکه های اجتماعی به دلیل تسلط بر فضای ذهنی کاربران برای اجرای چنین تفکری پیشنهاد می شوند. .

بیشتر بخوانید  زیبایی حیرت انگیز "خانم بازیگر ایرانی" قبل مرگ مغزی/ عکس

به طور خلاصه می توان گفت استفاده از بستر مجازی برای ایجاد شفافیت و افزایش آگاهی مشتریان و عموم مردم و رفع نیازها و ابهامات در اعتمادسازی به عنوان عنصر کلیدی و چشم انداز آینده امری اجتناب ناپذیر است.

روابط عمومی بیمه رازی

دیدگاهتان را بنویسید