مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اعتقاد امام بر این بود که راه خدا از مردم می گذرد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح به نقل از مهرا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امشب (جمعه) در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: روزهای بسیار مبارکی است. دهه کرامت». آغاز ماه ذیقعده ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد باسعادت ثامن الحج(ع) است و این ایام را دهه های کرامت نامیده اند.

وی با اشاره به معنای کرامت گفت: بحث من درباره امام بزرگوار و مظاهر کرامت در مکتب امام خمینی(ره) است. برخی معتقدند کرامت به معنای بخشش است و به کسانی که بخشش دارند، ارجمند می گویند و برخی معتقدند کرامت به معنای گذشت قبل از سؤال است. اما بخشش مایه کرامت است و کرامت بیشتر از این معنا و مفهوم دارد. کرامت به مقام و جلوه‌ای اطلاق می‌شود که معطوف به عشق و سرچشمه تکبر است و انسان را به مال و عزت و جان وادار می‌کند.

رئیس جمهور گفت: خداوند متعال به همه انسان ها کرامت داده و همه انسان ها بر همه موجودات هستی دارای کرامت و برتری و منزلت هستند. صحبت از کرامت ذاتی نیست، بلکه کرامت اکتسابی است. فرق این دو فضیلت در این است که این مرد کرامت پیدا می کند. اگر انسان در احراز مقام معنوى، معرفت خدا و عمل به دستورات ذات مقدس حضرت حق در پرتو قرآن كريم و پيامبر اكرم اكرم صلى الله عليه و آله و سلم كرامت پيدا كند، عزت مى يابد.

رئیسی افزود: مظاهر کرامت در افراد کامل است و کتاب کامل است و می تواند انسان را به مقام کرامت برساند. شهدای ما قبل از رسیدن به مقام شهادت به مقام کرامت رسیدند و اول آبرومندند سپس شهید و اگر شأن مردن را نداشته باشند به مقام شهادت نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه اولین مظهر کرامت در مکتب امام، عبادت به خداست، خاطرنشان کرد: عبارت «دنیا در پیشگاه خداست» همه نگرش های دینی، دینی و فردی و سنگ بنای همه اندیشه ها و شخصیت های امام خمینی (ره) است. . در هیچ بخشی از صحیف نور نمی بینید که امام مردم را به سوی خود فرا می خواند، اما در تمام سخنانش مردم را به سوی خدا می خواند.

بیشتر بخوانید  زینگان; غاری که بیشتر شبیه تنگه است تا غار

رئیس جمهور تصریح کرد: امام همواره مردم را به عبادت خدا دعوت کرده و اقدام دیگر امام برقراری عدالت در جامعه بود. سابق.

با تاکید بر اینکه امروز باید به دنبال اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … باشیم. رئیسی گفت: بعد از توحید، مفهومی بالاتر از عدالت در فرهنگ ما وجود ندارد. بالاخره جامعه باید برای عدالت آماده باشد تا طعم شیرین عدالت را بچشد.

وی افزود: از دیدگاه امام خمینی(ره) همه باید تدابیری اتخاذ کنند تا ظهور به ثمر بنشیند، اینگونه نیست که برای ظهور امام زمان دست به دست هم دهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: زندگی اجتماعی، سیاسی و اخلاقی در گرو احساسات و عواطف است، انسان باید در جامعه دارای احساسات و عواطف باشد و احساس مسئولیت داشته باشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه در این 40 سال قدم هایی برداشته شده است اما قدم هایی در پیش داریم و میراث امام انقلاب اسلامی است، گفت: باید این میراث گرانبها را حفظ کنیم. اگر بخواهیم برای انقلاب اسلامی سندی در نظر بگیریم، سند گام دوم انقلاب اسلامی مهم ترین و با ارزش ترین سند است و اگر تأخیر وجود داشته باشد باید از بین برود.

وی افزود: در همه جای کشور به سخنان و دستورات امام و رهبری توجه می شد و مسئولان همواره نسبت به دشمنان خود اعتماد به نفس داشتند و بی اعتماد بودند. کشور پیشرفت کرده است، اما هر جا که درگیر بوده، شکست‌هایی داشته است.»

وی با اشاره به اینکه پیشرفت علمی کشور حتی به جایی رسیده است که کشورمان از علم در آموزش عالی در کشورهای مختلف مانند تاجیکستان استفاده می کند، گفت: زمانی حدود 700 مورد مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب داشتیم اما با اطمینان امروز. ما توانستیم بیماری عروق کرونر قلب را کنترل کنیم که تعداد مرگ و میر را به صفر رساند.

رئیسی تاکید کرد: امام (ره) به ما آموخت که اولاً به خدا توکل کنیم و ثانیاً در پیروزی که خداوند به ما می دهد اعتماد به نفس و امنیت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید  میکاتی: ما تا حد زیادی با عون موافقیم / به زودی کابینه تشکیل خواهیم داد

وی تصریح کرد: رمز موفقیت و کمال امام در عزت ایشان است، امام به مردم ایمان داشت و صدای ملت را می شناخت. آنها واقعاً به مردم اعتقاد داشتند. امام معتقد بود راه خدا از مردم می گذرد اگر کسی می خواهد خدا را راضی کند باید خدا را راضی کند محبت مردم محبت خلق خدا را می طلبد.

رئیسی گفت: مشتری مداری و حقوق مشتری نکته کامل این امر است. ما در فرهنگ دینی معتقدیم مدیریت خیلی بالاتر از آن چیزی است که در مدیریت گفته می شود و آن این است که مردم را باید دوست داشت. دوست داشتن مردم بسیار مهم است. مردم امام را دوست داشتند.

وی افزود: محبت به مردم و ملاک دانستن مردم جلوه های فراوانی در سیره امام است. یکی از مظاهر عزت در زندگی و مکتب امام رضوان الله تعالی علیه، مقابله با مخالفان و مبارزه با استکبار و ظلم بود. کسی که بنده خداست و معتقد است که خداوند در همه جای هستی حاکم و ناظر است، جز خدا نمی تواند حاکمیت را بپذیرد. ظلم ستیزی از فضائل مکتب امام رحمت الله است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مبارزه با فساد و ظلم همواره در سیره همه ائمه و رهبران منعکس است. در سیره امام هم همین را می بینید. انسان کرامت نفس دارد و آن که خدا را ببیند و به فکر خدا باشد، بندگی و حاکمیتی را می پذیرد که خدا نیست.

رئیسی گفت: سیاستمداران زیادی در دنیا وجود دارد، اما سیاست بدون معنویت هزینه زیادی داشته است و نتیجه آن ظلم هفتاد ساله به مردم فلسطین و کلاهک های هسته ای و رقابتی است که در دنیا وجود دارد. در مکتبی که در شأن امام بزرگوار ماست، بین معنویت و سیاست پیوند است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست بدون معنویت محقق نمی شود، گفت: باید بر اساس کرامت ارتباط برقرار کرد و عزت و عزت باید در کنار هم باشد. رفتار امام با ظالمان و سیاستمداران دنیا را ببینید. در زمان جنگ نیز مسئولین چندین بار به او پیام دادند و ایشان به حق بر عزت و شرافت پافشاری کردند. آنها حاضر به گفتن حق با جمهوری اسلامی و مبارزان نشدند.

بیشتر بخوانید  گل اول استقلال به نام مدافع تراکتورسازی به ثمر رسید + عکس - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

رئیس جمهور افزود: آنها حاضر نبودند بگویند به زنان و کودکان ما ظلم شده است. در طول زندگی امام، پیوند سیاست و معنویت مشهود است. یکی از مهمترین مظاهر در مکتب سیاسی امام را می توان در حمایت از مظلوم و مستضعف دانست; در هر کجای دنیا مظلوم را می دیدند قلبشان می تپید و به خاطر آن ایران پناهگاه مستضعفان و مستضعفان جهانی شد و هر که در آسیا و آفریقا و… بود امام را مقتد خود می دانست که برای نجات بشریت آمده بود.

رئیسی تصریح کرد: ائمه در رفتار سیاسی خود به گونه ای رفتار کردند که همه مستضعفان جهان امام را مقتد خود می دانستند. درد همه مظلومان بیان می شود و اینها ویژگی های شأن مکتب امام رضوان الله علیه است. یکی دیگر از مظاهر کرامت در مکتب امام، نگاه به عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در زندگی امام دو هدف مهم باشد، یکی دعوت مردم به بندگی خدا و دیگری عدالت خواهی است. البته می توان عدالت را در گفتار، تألیف و نوشتار بیان کرد، اما باید عدالت را رعایت کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: عده ای گفتند که سخنان امام درست است، اما چگونه می توان با دندان مسلح با حکومت ستمشاهی مقابله کرد که امام فرمودند: ممکن است و خون بر شمشیر پیروز است. این سخنان حکیمانه امامی است که با توکل و توکل به خدا این سخنان را به ما آموخت.

وی ادامه داد: به یقین اعلام می‌کنم که امروز و امشب و در روزهای بسیار به برکت عزت می‌توانیم به لطف خداوند و دستان ملت و در خدمت دولت به آنچه که خط مشی حجه بوده است موفق باشیم. قاسم.” و انشالله همه شکلات ها را می زنیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *