اعتراض معلمان به لایحه رتبه بندی معلمان چیست؟


اعتراض معلمان به لایحه رتبه بندی معلمان چیست؟

ما همیشه مطالبات حقوق معلمان در رابطه با وضعیت حقوق و مزایای آنها را شنیده ایم. تبعیض میان کارمندان وزارت آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه ها نیز یکی از موضوعات اصلی در زمینه نیازهای معلمان است. به عبارت دیگر ، داستان غم انگیز فقر و تفاوت معلمان با سایر کارمندان دولت غیرقابل انکار است.

دولت های مختلف با وعده ها و برنامه هایی سعی در حل برخی از مشکلات بدنسازان داشته اند. با روی کار آمدن دولت روحانی ، یعنی. در سال 1992 ، موضوع رتبه بندی معلمان مطرح و آماده شد.

فرهنگیان به لایحه رتبه بندی معلمان اعتراض کرده اند و نمایندگان پارلمان اروپا هنگام تصویب این لایحه باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

1- نشانگر ضرایب دقیق افزایش حقوق برای هر رتبه.

2- ماندن در رتبه بندی قبلی و اعمال رتبه بندی بر این اساس.

3- در نظر گرفتن تجربه و مدرک تجربی به جای آزمون.

4- آزمون و کلیه مدارک دست نیافتنی را برای کسب رتبه حذف کنید.

5- نقاط ضعف را در مناطق فقیرنشین اعمال کنید.

6- لغو دوره سه ساله و اجرای کامل لایحه از آوریل 1400.

7- تخصیص بودجه 30 هزار میلیاردی برای اجرای کامل لایحه رتبه بندی.

8- توانایی کلیه معلمان برای دستیابی به رتبه بندی بدون هیچ شرط زمینه ای و محروم نکردن معلمان از دریافت رتبه های بالا.

9- بدون محرومیت از رتبه بندی همکاران شاغل در مناصب اداری.

10- کاهش زمان انتظار برای دریافت هر رتبه از 6 سال به 4 سال

اظهارات ضد و نقیض مقامات و سردرگمی معلمان
اما همچنین باید توجه داشت که در این میان گفته می شود که یک روز افراد بازنشسته فرهنگی در سیستم رتبه بندی معلمان گنجانده می شوند و روز دیگر این خبر تکذیب می شود. یک روز سوابق به عنوان مبنای اصلی سیستم رتبه بندی ذکر می شود و روز دیگر گفته می شود که از ابتدای خدمات شامل وضعیت رتبه بندی می شوند. یک روز صحبت از کاهش بودجه سیستم رتبه بندی از 61000 میلیارد به 20000 میلیارد است و روز دیگر این خبر تکذیب می شود.

بیشتر بخوانید  دفاتر اسناد رسمی به‌صورت کامل از چرخه صدور سند خودرو حذف می‌‌شوند

لحظه آزار دهنده دیگر معلمان اظهارات وزیر آموزش و پرورش است. محسن حاجی میرزایی در آخرین روزهای خدمت خود در چهار راه خیابان های سمیه و قرنی بوده است و مشخص نیست که آیا او این اظهارات را برای گزارش به دولت یا دولت بعدی می دهد یا عملکرد خود را با موفقیت نشان می دهد. ما بارها از زبان حاجی میرزایی شنیده ایم که حقوق معلمان افزایش یافته است ، اما او هرگز نگفته است که چرا براساس سند تحول و وعده های داده شده ، رتبه بندی معلمان اعمال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید