مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اعتراض بنی اسرائیل

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


هرگونه اعتراض به دلایل غیر موجه اعتراض بنی اسرائیل میگویند. اصولاً شکایت بنی اسرائیل نیازی به اثبات ندارد، زیرا اصل شکایت – چه مستند و چه غیرمستند – برای گیرنده آن مهم نیست. به عبارت دیگر شکایت بنی اسرائیل همان بهانه تراشی و گاه فراتر رفتن از حد معمول و تبدیل آن به یک توقع نادرست است.

بنی اسرائیل فرزندان یعقوب و پیروان فعلی یهودیت هستند که پیامبرشان موسی و کتاب آسمانی آنها تورات است. اسرائیلی ها اجداد کلیم امروزی و اولین ملت متحد در جهان هستند که از سال 2000 قبل از میلاد در فلسطین زندگی می کنند. بنی اسرائیل به چندین قبیله تقسیم می شدند و هر قبیله یک رهبر به نام شیخ یا پدر داشت. یکی از مشهورترین شیوخ آنها ابراهیم پدر تمام قبایل یهود بود.

اعتراض بنی اسرائیل

بنی اسرائیل در زمان یعقوب به مصر مهاجرت کردند و پس از مدتی به رهبری موسی نبی به شبه جزیره سینا رفتند. و در میانه چهل سال بودند و موسی درگذشت و عیسی آنها را به کنعان آورد. پس از مرگ سلیمان (974 قبل از میلاد)، دو پادشاهی تشکیل شد، یکی اسرائیلی و دیگری یهودی.

دولت اسرائیل توسط سارگون، پادشاه آشور، و دولت یهودی بات النصر یا نبوکدنصر، پادشاه کلدانیان منقرض شد و بسیاری از آنها اسیر شدند. یک بار پس از اینکه حضرت موسی به پیامبری مبعوث شد و آنان را به پذیرش دین جدید دعوت کرد، قبایل بنی اسرائیل با عناوین مختلف موسی را به سخره گرفتند و هر روز از او معجزه و کرامت خواستند.

بیشتر بخوانید  وصل شدن اینترنت زاهدان تا پایان هفته

اعتراض بنی اسرائیل

موسی هر چه خواستند به قدرت خدا انجام داد ولی دیری نپایید که به مسئولیت خود عمل کردند که باز هم به دین جدید اعتراض کردند و از او معجزه دیگری خواستند.

قوم بنی اسرائیل سال هاست که در اطاعت و اطاعت از فرعون مصر بوده و مورد انواع شکنجه ها، شکنجه ها، قتل ها، غارت ها، ظلم ها و ظلم های عمال فرعون قرار گرفته اند. موسی با تقسیم رود نیل آنها را از خشم آل فرعون نجات داد.

اما همین که از آن مصیبت رهایی یافتند، این قوم یاغی به انکار برخاستند و گفتند: «ای موسی، ما به تو ایمان نمی‌آوریم مگر اینکه قدرت خدا را در این بیابان بی‌آب بسوزانی.» «دیگری را به ما نشان بده». فرم.” پس فرمان الهی برای پناه دادن به مردم به ابر فرستاده شد و در تمام مدتی که در بیابان زندگی می کردند، ماکاولایی از من و سالویا برای آنها غذا فرستاد.

پس از مدتی از موسی آب خواستند. موسی به دستور الهی عصای خود را بر سنگ افکند و از دوازده چشمه ای که دوازده قبیله بنی اسرائیل از آن می نوشیدند و سیراب می کردند بیرون آمد.

آنچه گفته شد بینشی بود در اعتراضات عجیب قوم بنی اسرائیل به حقانیت و حقانیت حضرت موسی که به نظر من ریشه تاریخی ضرب المثل را روشن می کرد. اعتراض بنی اسرائیل کافی.

اعتراض بنی اسرائیل


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *