اطلاعیه مهم درباره سهام عدالت



آنچه دیگران می خوانند:

عدالت تقسیم می کند نوعی یارانه است که به گفته دولت نهم (رئیس جمهور محمود احمدی نژاد) از طریق تعاونی های قضایی استانی به مشمولان آن واگذار شد و در اواسط دهه 1380 دولت سهام خود را در 49 شرکت بین مردم تقسیم کرد که نتیجه آن بیش از 49 میلیون نفر از جمعیت کشور حق دریافت سهم از سرمایه را داشتند. دولت، هدف از عرضه عدالت تقسیم می کند از گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران خبر داد. طبق برنامه عدالت تقسیم می کندبخشی از سهام شرکت های دولتی به گروه هایی با درآمد کمتر فروخته می شود. عدالت تقسیم می کند ما می خوانیم

امید ارباب گفت: با توجه به کلاهبرداری های جدیدی که در رابطه با سود سهام عدالت انجام شده است، مردم توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل شخصی پیامک ارسال نمی کند. مهم ترین نکته این است که تمام سیستم های دولتی به پسوند IR ختم می شوند و سایر پسوندها مورد اعتماد و پذیرش نیستند.

به گزارش ارباب، در مورد شکل کلاهبرداری از سوی افراد باید گفت، این افراد با راه اندازی سایت های جعلی و هدایت افراد به سایت های مشابه اقدام به فیشینگ می کنند و افراد را به هر نحوی مجبور به ارائه مشخصات بانکی خود می کنند. افراد در صورت مواجهه با چنین مواردی باید به سامانه 1569 مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید  اگه خوب بلد نیستی با دامن لباس ست کنی بخون! | نکات مهم درباره دامن پوشیدن

وی می گوید: مردم برای پیگیری اخبار مربوط به سود سهام عدالت به سایت های معرفی شده توسط سپرده گذاری به آدرس ekuiti.ir یا پورتال جامع کاربران بازار سرمایه مراجعه کنند. این سایت ها تمام اطلاعات مورد نیاز شما را دارند. همچنین خود بانک ها باید در زمان واریز سود اعلام کنند که این سود مربوط به سهام عدالت است. افرادی که سود سهام خود را دریافت نکرده اند، حتماً با حساب بانکی خود مشکل داشته اند.

بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی، در صورت ارائه اطلاعات بانکی به ویژه شماره صبا معتبر، سود بازماندگان تا پایان تیرماه واریز می شود.

مشاور رئیس سازمان اوراق بهادار با تاکید بر اینکه درباره فروش مستقیم یا غیرمستقیم سهام مالکیت تصمیمی گرفته نشده است، گفت: از ابتدا باید ماهیت سهام مالکیت در اختیار سهامداران قرار می گرفت تا بتوانند در به صورت سالانه آنها از سهام عدالت سود می برند.این سهام دارای مزایایی است.

«پیمان حدادی» به آخرین وضعیت فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: خبری از آغاز فروش سهام عدالت نیست و تصمیمی از سوی مسئولان در این زمینه گرفته نشده است.

وی بیان کرد: ماهیت سهام عدالت از ابتدا حفظ آن سهام توسط سهامداران بوده است تا بتوانند سالانه از سود این سهام بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این سهام برای فروش در دسترس عموم قرار می گرفت، مسئولان ارزش ریالی سهام را که از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان بود، به صورت نقدی به مردم پرداخت می کردند.

مشاور رئیس سازمان بورس هدف سیاست گذاران در سال 85 که تصمیم به عرضه سهام مالکانه به مردم گرفتند، تامین سود و منفعت برای مردم بود و گفت: سهام جزو با ارزش ترین سهام در بازار است. بازار، و در طول تاریخ مردم می توانند هر سال آنها را بخرند تا از سود آن بهره مند شوند. بنابراین افراد تحت تأثیر چنین مشکلی قطعاً باید سهام را در اختیار خود نگه دارند.

بیشتر بخوانید  خبر مهم در مورد حقوق‌ها | موافقت با افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان

وی ادامه داد: سهام عدالت به قدری ارزشمند است که در سال گذشته مردم به اندازه اسمی سهام سود می بردند، بنابراین افراد دارای یک میلیون تومان سهم معادل یک میلیون تومان سهم گرفتند.

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت های سهامی خاص شرکت های استراتژیک محسوب می شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز در حال بهبود و افزایش است. پس مردم باید انبار کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس تاکید کرد: ارزش سهام مالک از آذرماه 1395 و از زمان تخصیص سهام به مردم بیش از 25 برابر شده و اکنون ارزش روز سهام 532 هزار تومان است و حدود 14 میلیون تومان است. همچنین کارایی آن به گونه ای بود که از نظر تورمی، کارایی آن با رشد بسیار خوبی همراه بود.

وی ادامه داد: ماهیت سهام عدالت این است که مردم به هیچ عنوان نباید سهام خود را در بازار بفروشند و با در اختیار داشتن این سهام از مزایای دیگری از جمله اعتبارسنجی سهام و اخذ تسهیلات بانکی بهره مند شوند. a question باید هر اقدامی را برای تشویق مردم به حفظ سهام خود در بازار انجام داد.

حدادی افزود: به دلیل این مشکل تصمیمی برای فروش مستقیم یا غیرمستقیم سهام گرفته نشد.

مشاور رئیس سازمان اوراق بهادار در ادامه به باقیمانده سهام اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند اما از سهام عدالت بهره مند نشده اند. جزو بازماندگان حقوق صاحبان سهام محسوب می شوند و باید ابتدا سهام عدالت به این افراد اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید  تلفات سیل در آلمان و بلژیک به 168 نفر افزایش یافت - اخبار مهر اخبار ایران و جهان

وی بیان کرد: باید از بقیه افراد برای گرفتن سهم از سرمایه تحقیق و تفحص شود و شناسایی این گروه ها نیازمند بررسی سازمان خصوصی سازی و مجلس است.


دیدگاهتان را بنویسید