مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اطلاعات گردشگری در مورد روسیه + اگر قصد سفر به کشور روسیه را دارید بخوانید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نکاتی برای سفر به روسیه

این روزها سفر به روسیه از طریق تورها و آژانس های ایرانی بسیار راحت تر از گذشته شده است و می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید. روسیه در فصل تابستان هوای ابری، بارانی و تا حدودی سرد دارد که پرواز می کند و با توجه به گرمای زیاد در اکثر شهرهای ایران، سفر به روسیه می تواند بسیار خوشایند باشد.

با توجه به علاقه زیاد ایرانیان به سفر به این کشور، در این گزارش با توجه به تجربه شخصی افرادی که به تازگی به روسیه سفر کرده اند نکاتی را که می تواند در سفر به این کشور مفید واقع شود را به اطلاع شما عزیزان می رسانیم.

روسیه را بهتر بشناسید

1. یک دلار بدون مهر و موم با خود ببرید

توصیه می شود در سفر به روسیه دلار همراه داشته باشید، زیرا نرخ روبل در روسیه ارزان تر است. با این حال، مطمئن شوید که هیچ یک از دلارهایی که از صرافی در ایران می‌گیرید و با خود می‌برید مهر یا خش نداشته باشد. زیرا اگر این کار را نکنید ممکن است در سفر با مشکل بزرگی مواجه شوید.

در ایران صرافی های ایرانی علاقه خاصی به چاپ و گاه امضای دلارهای فروخته شده توسط صرافی خود دارند، اما مشکل اینجاست که روسیه به هر مهری روی دلار واکنش نشان می دهد و آن را نمی پذیرد. اگرچه در هیچ سفرنامه و نکاتی که سفارت منتشر کرده به این مشکل اشاره نشده است، اما یک مشکل وجود دارد و دو راه برای حل این موضوع وجود دارد. اول بازدید از شعبه بانک ملی در مسکو که اگر در سن پترزبورگ باشید با قطار حدود 10 ساعت و با قطار سریع السیر تا مسکو 4 ساعت طول می کشد و دوم بازدید از بزرگترین بانک روسیه. ، به اصطلاح Sperbank که در نتیجه تغییر پول شما سود را کسر می کند. ایستگاه ها

2. خواندن عجیب روسی

کتاب بیش از هر چیز در مترو و مکان‌های عمومی در دست روس‌ها به‌ویژه کوچک‌ترها دیده می‌شود. اگر عادت کرده ایم جوانان و میانسالان دیگر را با گوشی در متروی ایران ببینیم و صدای دلالان را بشنویم، نه تنها در روسیه خبری از اینها نیست، بلکه مترو و اماکن عمومی بیشتر در این شهر هستند. دست مردم بیش از هرجای دیگر مخصوصاً جوانترها کتاب می بینید. در روسیه نمایشگاه ها و غرفه های کتاب ارزان تر از ایران هستند.

3. موسیقی، سی دی و دی وی دی را جستجو نکنید

حلقه مفقوده در روسیه فروشگاه هایی هستند که سی دی و دی وی دی با موسیقی و حتی فیلم می فروشند. در روسیه اگر بخواهید چنین فروشگاهی را پیدا کنید که در ایران کم نیست، ممکن است با جستجو ردی پیدا نکنید. حتی رفتن به سینما هم اولین دغدغه مردم روسیه نیست. برای کشوری که بهترین اجراهای باله، اپرا و تئاتر را اجرا می کند، این ممکن است خیلی عجیب نباشد.

بیشتر بخوانید  کاهش قیمت دلار و یورو 30بهمن 1400

4. یک اپرای دیدنی که وقت شما را پر می کند

اگر در ایران برای هر کنسرت یا هر خواننده معروف یا گمنامی باید بیش از 60 هزار تومان هزینه کنید، در روسیه برای یک اپرای 4 ساعته با 60 نوازنده و 100 بازیگر و حضور نوازندگان مطرح، در دومی بنشینید. 1500 روبل خرج می کند که معادل 100000 تومان است و تا انتهای سر نمایشگاه های رنگارنگی خواهید داشت که پس از خروج از سالن با آن روبرو خواهید شد.

روسیه را بهتر بشناسید

5. اصرار روس ها به زبان روسی

اگرچه روسیه، به خصوص مسکو و سن پترزبورگ، منطقه ای توریستی هستند و در حال حاضر برای جام جهانی سال آینده آماده می شوند، اما علاقه ای به یادگیری یک زبان بین المللی ندارند و به سختی بروشور، کاتالوگ یا راهنما را خواهید یافت. به زبان انگلیسی نوشته شده است، بنابراین اگر برای این سفر روی تسلط خود به زبان انگلیسی حساب کرده اید، احتمالاً ناامید خواهید شد زیرا روس ها به یادگیری زبان انگلیسی اعتقاد ندارند، یعنی مجبور نیستند آن را یاد بگیرند. یادگیری حروف پرکاربرد الفبای روسی کار سختی نیست و در بسیاری از مکان ها از جمله مترو بسیار موثر خواهد بود.

6. امنیت در سراسر روسیه حاکم است

جالب است بدانید ورودی تمامی معابر، مترو، سینما، اماکن تاریخی، هتل ها با یک دروازه شروع می شود. گیتی که مانند فرودگاه ایران تمامی وسایل و کیف ها زیر نظر دستگاه اشعه ایکس یا مشابه آن عبور می کنند. حضور مداوم پلیس مسلح با سگ در متروها امری طبیعی است. بنابراین ممکن است پس از چند روز گشت و گذار در روسیه به این نتیجه برسید که بهتر است هنگام بیرون رفتن کیف های بزرگ حمل نکنید.

بیشتر بخوانید  نشست خبری فیلم دیده بان شب ساخته رضا میرکریمی / فیلم

7. حضور اجتماعی پیرزنان روسی

روسیه 144 میلیون نفر جمعیت دارد و با وجود اینکه نهمین کشور پرجمعیت جهان است، یکی از پایین ترین نرخ تراکم جمعیت در جهان را دارد. و در این کشور شلوغ، نرخ بیکاری 5 درصد است و آن جایی است که بازنشستگی معنایی ندارد.

به همین دلیل است که وقتی به موزه‌های روسیه می‌روید و از خانه‌های تاریخی نویسندگان و شاعران مشهور روسی دیدن می‌کنید، متوجه حضور پیرزن‌هایی به‌عنوان صندوق‌دار یا داستان‌نویس و حتی پیرزن‌های 80 تا 90 ساله می‌شوید که در رستوران ها. دلیل اصلی حضور افراد مسن در این گونه مشاغل این است که جوان ترها با فرصت های شغلی و درآمد بالا نیازی به حضور در این شغل نمی بینند.

روسیه را بهتر بشناسید

8. حضور گردشگران محجبه ایرانی

شاید به دلیل اینکه روسیه در دو شهر ایران اصفهان و بوشهر کنسولگری دارد، خانواده های مذهبی نیز روسیه را به خود جذب کرده اند. به این ترتیب روسیه در سال های اخیر مورد استقبال گردشگران مذهبی و سنتی ایرانی قرار گرفته است که به صورت خانوادگی به این کشور سفر می کنند.

9. فارسی در روسیه یک زبان خارجی نیست

هنگام صحبت با خانواده یا دوستان در روسیه، بهتر است به خاطر داشته باشید که احتمالاً فارسی زبانان زیادی در اطراف شما وجود دارند. هم گردشگران ایرانی در روسیه رشد چشمگیری داشته اند و هم بسیاری از ازبک ها و تاجیک های فارسی زبان در روسیه هستند که برای کار به روسیه مهاجرت کرده اند.

10. سفر کوله پشتی و هاستل را تجربه کنید

این روزها تورهای معمولی روسیه بدون شام و ناهار و بدون خرید احتمالی حدود 7 میلیون تومان هزینه دارد، اما اگر روش کوله پشتی را انتخاب کنید، قیمت پرواز غیر ایرانی 2 میلیون تومان است و در صورت اقامت در هتل. خوابگاه، حمام و توالت در بین مستاجرین رایج است.

غذایی خوش طعم، سالم، متنوع و نیمه ارزان

در مقایسه با ایران و برای گردشگران ایرانی، روسیه یکی از بهترین مقاصد برای لذت بردن از غذا خوردن است. غذاهای دریایی بسیار لذیذ و نزدیک به ایران مانند شیلیکا کار شما را در انتخاب غذا راحت می کند. این را هم بدانید که در صورت انتخاب اشتباه، طعم غذاهای روسی مطبوع و با طعم ایرانی است و مطمئنا راضی رستوران را ترک خواهید کرد. هرچه قیمت ها را محاسبه کنیم کمتر از رستوران های ایرانی وجود خواهد داشت.

روسیه را بهتر بشناسید

12. دین در این کشور جایگاه ویژه ای دارد

مسیحیت ارتدوکس بزرگترین دین و دین سنتی روسیه است، اگرچه سایر ادیان آزادانه در این کشور وجود دارند. اما به طور کلی، کلیساهایی که نماد جهت گیری مذهبی مسیحیان در روسیه هستند، همیشه پر و نذری هستند.

بیشتر بخوانید  پرداخت میلیونی سود سهام به این افراد در مرداد 1401

13. خرید مطمئن در روسیه

به طور کلی برندهای خارجی در مسکو و سن پترزبورگ قیمت بالاتری نسبت به ایران دارند، اما برای این ادعا می توان از دو دلیل عمده استفاده کرد. اول اینکه اصلاً بازخورد چینی یا بی کیفیتی وجود ندارد و همه ژانرها اورجینال هستند. دوم، تخفیف یا تخفیف واقعی است. مثلا در زمان خارج از بنتون می توانید مانتو مردانه را 400 هزار تومان بخرید.

14. شهر زنده است

نکته جالب دیگر این است که کل شهر سنت پترزبورگ زنده است و دلیل اصلی آن این است که روسیه به ساخت و ساز ساختمان و ادغام مارک ها و فروشگاه های مختلف در یک ملک اعتقادی ندارد، اما همه آنها در خیابان ها و در خیابان ها پراکنده هستند. شهر برای همیشه و در همه جای شهر زنده شد.

روسیه را بهتر بشناسید

15. شب های سفید

اگر تیرماه را برای سفر به روسیه انتخاب کنید که البته انتخاب درستی است، با شب های سفید روسیه مواجه خواهید شد. به دلیل عرض جغرافیایی زیاد سنت پترزبورگ، هوا در طول شب صاف است. اگرچه ممکن است ساعت شما خراب شده باشد، اما با شهری مواجه خواهید شد که روز و شب روشن، پر جنب و جوش و پویا است.

با دانستن این موارد در مورد کشور بزرگ روسیه اطلاعات لازم برای داشتن سفری بهتر را به دست خواهید آورد و امیدواریم سفر خوبی به این کشور داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *