مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اطلاعات مهم در مورد بیماری جدید “فلورون” / احتمال تشدید علائم در “فلورون”

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا ناجی درباره ابتلای همزمان به کرونا و آنفولانزا که در فلورونا به ثبت رسیده است، گفت: فلورونا عنوان جدیدی است اما ابتلای همزمان به دو عفونت تنفسی پدیده جدیدی نیست. “سابقه این مشکل از قبل وجود داشته است و ممکن است این پدیده در دوران کووید رخ دهد. برای درصد مشخصی از مردم به عفونت های ویروسی مبتلا می شوند که همزمان اتفاق می افتد. به عنوان مثال در گذشته ویروس هایی مانند همانطور که آنفولانزا یا سایر ویروس های تنفسی می تواند یک فرد را آلوده کند، اما فقط در درصد کمی.

فلورونا عفونت عروق کرونر و آنفولانزا همزمان

وی گفت: در زمان همه گیری نیز بسته به فعالیت ویروس های مختلف شاهد این موضوع بودیم. «بنابراین ابتلای همزمان دو بیماری تنفسی در یک فرد موضوع جدیدی نیست. بر این اساس فلورون ترکیبی از آنفولانزا و کووید نیست، بلکه عفونت همزمان این دو بیماری در انسان است. به طوری که یک نفر هم بیماری عروق کرونر قلب دارد و هم آنفولانزا و نام جدیدی مانند فلورونا به آن داده اند. با این حال، این بدان معنا نیست که ویروس کووید و ویروس آنفولانزا از نظر ژنتیکی مرتبط هستند.

خطر “بازترکیب” از طریق ترکیب ژنتیکی سویه های مختلف کرونا

وی گفت: در عین حال در شرایط فعلی به دلیل گردش واریانت های مختلف به عنوان مثال واریانت دلتا و اومیکرون می تواند به طور همزمان منجر به عفونت در انسان شود. ویروس کرونا می تواند با یکدیگر ترکیب شود و منجر به سویه های جدید شود. به همین دلیل تأکید می کنیم که باید Quaid را کنترل کنیم تا شانس ایجاد سویه های جدید را کاهش دهیم. به طوری که خود ویروس کمتر تکثیر می شود و تغییر نمی کند و امکان ترکیب مجدد بین گونه ها و گونه های مختلف را کاهش می دهد. بنابراین، در مورد ویروس همتا به همتا، هم می‌توانیم یک پدیده مشابه را در یک فرد داشته باشیم و هم می‌توانیم ترکیب مجدد را در آنها ببینیم. بنابراین سویه ها با هم ترکیب می شوند و یک سویه جدید ایجاد می شود.

علائم تشدید در فلوریدا

وی گفت: علائم ظهور همزمان دو ویروس در یک فرد با علائم عفونت همزمان یا آنفولانزا تفاوتی ندارد، اما در هر صورت از آنجایی که دو ویروس همزمان هستند، علائم ممکن است بدتر شود. به تدریج بسته به وضعیت ایمنی و بیماری فرد، بیماری می تواند شدیدتر شود. همزمان موارد دیگری از وقوع همزمان آنفولانزا و کرونا وجود داشت و اکنون نام جدید فلورون بر آن گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید  لحظه بیهوش شدن کارگران پالایشگاه آبادان از گرمای شدید 50 درجه / فیلم

ناجی تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که همزمان شاهد ابتلا به کرونا و آنفولانزا در کشور باشیم. شناسایی شیوع این پدیده بستگی به این دارد که سیستم آزمایشگاهی ما ویروس های تنفسی مختلف را به طور همزمان تشخیص دهد. قبل از کووید، زمانی که یک آزمایش همزمان یا شناسایی چندین هدف در یک آزمایش واحد داشتیم، امکان شناسایی ویروس‌های مختلف وجود داشت. بر این اساس، اکنون که خطر ابتلا به آنفولانزا و سایر ویروس‌های تنفسی افزایش یافته است، سازمان‌های بین‌المللی از ما می‌خواهند که آزمایش‌هایی را انجام دهیم که همزمان ویروس‌های تنفسی مختلف از جمله عوامل ایجادکننده آن‌ها را شناسایی کرده و تشخیص دهد که کدام عفونت‌ها به طور همزمان رخ می‌دهند. یا اگر موارد کوویدمن منفی باشد، چه ویروس دیگری می تواند در گردش باشد. این برای برنامه ریزی سلامت بسیار مهم است.

لزوم افزایش ظرفیت تست های تشخیصی عروق کرونر در کشور به دلیل خطر میکرون

احتمال خطا در تخمین پراکندگی کرونا و میکرون در کشور

وی درباره لزوم افزایش تست های تشخیصی عروق کرونر گفت: از همان ابتدا که تعداد آزمایش های تشخیصی ما کم شد، به اهمیت این موضوع اشاره کردم. ما باید ظرفیت آزمایش خود را افزایش دهیم. اکنون می گویند آمیکرون ضعیف تر است و مردم معمولاً وقتی بیماری تنفسی ضعیف تری دارند می گویند ضعیف تر است. در حالی که باعث می شود در توزیع کرونری و امیکرون در کشور دچار اشتباه شویم. بنابراین در این مرحله باید سطح آزمایشات خود را افزایش دهیم و موارد بیشتری را شناسایی کنیم. همچنین باید پایش ژنتیکی انجام دهیم تا به خوبی از تغییراتی که این ویروس در ایران ایجاد می‌کند، مطلع شویم. بر این اساس باید تعداد تست های خود را افزایش دهیم.

ناجی گفت: اگر در آمریکا یا سایر کشورها شاهد افزایش موارد مثبت هستیم به دلیل افزایش آزمایشات آنهاست که می توانند بیماران بیشتری را شناسایی کنند. شناسایی کنید. ما روزانه 120 هزار تست در ایران انجام داده ایم و نباید اجازه دهیم تعداد تست های ما کم شود. ما باید حساسیت خود را افزایش دهیم و همه موارد مشکوک را آزمایش کنیم تا متوجه شویم در کشور چه می گذرد.

آیا omicron منجر به مرگ می شود؟

وی در خصوص وضعیت کشورهایی که شیوع اومیکرون در آنها افزایش یافته است، گفت: باید توجه داشت که با افزایش تعداد مبتلایان، درصد افرادی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند و یا از یک بیماری جدی که گاهی منجر به مرگ می شود، رنج می برند. برخی موارد.” در هر صورت، اکنون در کشورهایی که شناسایی صحیح دارند، شاهد این هستیم. یعنی مرگ از omicron وجود دارد. تاکنون، اطلاعات موجود از Omicron این است که هم میزان بستری شدن در بیمارستان و هم میزان مرگ و میر کمتر از دلتا است، اما ما همچنان باید آن را نظارت کنیم و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنیم تا ببینیم آیا تغییری وجود دارد یا خیر. قادر به پیش بینی و داشتن اثر و پاسخ مناسب باشد.

بیشتر بخوانید  3 نفر از بسیجیان در تجمعات اخیر کشته شدند + عکس

لزوم پایش ژنتیکی و توالی یابی امیکرون ها در کشور برای پیش بینی آینده

ناجی خاطرنشان کرد: قطعاً میزان امیکرون در کشور بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما دیده و شناسایی کرده ایم. با خانواده هایی برخورد کردیم که می دیدند همه چیز از یکدیگر سلب شده است. بنابراین، قطعا تعداد موارد بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما به طور رسمی اعلام می کنیم. به همین دلیل است که ما باید حساسیت خود را افزایش دهیم، تعداد آزمایشات و کنترل ژنتیکی خود را افزایش دهیم. خوشبختانه در حال حاضر تعدادی کیت با تشخیص سریع امیکرون در واحدهای بهداشتی کشور و آزمایشگاه های وزارت بهداشت در حال توزیع است که این نظارت اقدام خوبی است. علاوه بر این، ما باید نظارت ژنتیکی را به سطح توالی یابی ویروس ارتقا دهیم. زیرا باید تغییرات ژنتیکی ویروس هایی که در ایران هستند را با پایش دنبال کنیم. رعایت این نکته بسیار حائز اهمیت است که اگر تغییرات در جهت مربوط به تعداد جهش و … پیش رفت، اطلاعات ژنتیکی لازم را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم آنها را در کنار اطلاعات بالینی قرار داده و آنالیز مناسب را داشته باشیم.

وی درباره احتمال غلبه اومیکرون در کشور گفت: با نظارت می توان متوجه شد که آیا اومیکرون به ویروس غالب تبدیل شده است یا خیر. وقتی به موارد Quid نگاه می کنیم، می بینیم که چند درصد از emicron نسبت به دلتا، چقدر در طول زمان تغییر می کند و غیره. بین کشور ما و سایر کشورهایی که با Omicron سروکار دارند دو تفاوت وجود دارد. یکی چرخش بسیار زیاد Quaid در قله های چهارم و پنجم است. ضمن اینکه واکسیناسیون ما نسبت به کشورهای دیگر جدیدتر است و جمعیت نسبتا خوبی تاکنون واکسینه شده اند. امیدواریم میزان واکسیناسیون بسیار بالاتر باشد. بر این اساس، شاید یکی از پیش بینی ها این باشد که Emicron هر چقدر هم که در کشورهای دیگر پیشرفته و گسترده باشد، در ایران اینطور نباشد، اما همه اینها یک پیش بینی است و باید دید در واقع چه اتفاقی خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید  به جای محدودیت تردد باید ممنوعیت تردد ایجاد کنیم / قرارداد ۳۰ میلیون دُز واکسن بسته شده است -

ناجی گفت: «همانطور که پیداست، Omicron بسیار مسری است و سرعت انتشار سریع‌تری نسبت به دلتا دارد. علاوه بر این، ایمنی بیشتری وجود دارد که گسترش آن را تسریع می کند. با این حال، ارقام قدرت انتقال ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد، و با توجه به واکسیناسیون‌های اخیر و گذر از یک پیک طولانی، باید به وضعیت Omicron در کشور نگاه کنیم.

تاثیر واکسن بر روی امیکرون

وی درباره تاثیر واکسن ها بر روی Omicron گفت: مطالعاتی روی Pfizer، Sputnik، Astrazhenka، Sinofarm، Sinovac و … انجام شده است. و تاثیر آنها بر Omicron. همه این واکسن ها ایمنی را نسبت به Omicron کاهش داده اند. این مهم است. بنابراین، مشکل در واکسن ها نیست، بلکه در تغییرات ویروس است. حال باید دنیا تصمیم بگیرد که ترکیب واکسن ها را بر اساس انواع جدید تغییر دهد یا با اصرار بر دوز تقویت کننده، مردم را تشویق کند که بیایند و دوزهای تقویت کننده تزریق کنند که طبق مطالعات انجام شده می تواند در مبارزه با امیکرون ها بسیار موثر باشد. ما در این شرایط هستیم و اعلام شده که افراد بالای 18 سال برای تزریقات تکمیلی مراجعه کنند و مردم نسبت به این موضوع اقدام کنند.

حدود 8 میلیون نفر در کشور هنوز واکسن تاج را دریافت نکرده اند

وی گفت: البته هنوز حدود هشت میلیون نفر ساکن داریم که هنوز اولین دوز واکسن را دریافت نکرده اند و این افراد باید تشویق شوند تا واکسن بزنند. مطمئنا این افراد می توانند برای پیک دیگری مشکل ساز شوند. در عین حال، در این لحظه، در مورد اومیکرون، با وجود مصونیت او، همچنان می بینیم که اکثر افرادی که به دلیل اومیکرون در بیمارستان بستری می شوند، کسانی هستند که واکسینه نشده اند. البته سهم افراد واکسینه شده در اومیکرون نسبت به سویه های دیگر رو به افزایش است، اما همچنان کسانی که واکسینه نشده اند در معرض خطر بیشتری هستند و این افراد همیشه در خطر هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *