مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اضطراب چه بلایی سرتان می آورد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش سلامت نو، این مطالعه یافته های قبلی مبنی بر اینکه اضطراب یکی از علائم فشار خون بالا است را باطل می کند.

این مطالعه ارتباطی بین فشار خون دیاستولیک – فشار در شریان‌ها زمانی که قلب بین ضربان‌ها استراحت می‌کند – و روان‌رنجوری نشان داد.

افرادی که بیشتر مستعد روان رنجوری هستند در مقابله با اثرات منفی اضطراب مانند تحریک پذیری و بی ثباتی عاطفی درگیر خواهند شد.

کارشناسان دانشگاه شانگهای جیائوتنگ در چین، هشت مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند که فشار خون 736650 نفر را در اروپا اندازه گیری کرد. آنها این مطالعات را با سطوح اضطراب، افسردگی، روان رنجوری و رفاه عمومی شرکت کنندگان مقایسه کردند.

در حالی که مطالعات پزشکی مدت‌هاست فشار خون بالا، اضطراب و افسردگی را به هم مرتبط کرده‌اند، مشخص نیست که آیا این احساسات منفی اول هستند یا اثرات فیزیکی.

کارشناسان دریافتند که فشار خون دیاستولیک “اثرات تصادفی قابل توجهی” بر روان رنجوری دارد. آنها هیچ تاثیری بر اضطراب یا افسردگی پیدا نکردند.

نویسندگان در توضیح نتایج این مطالعه گفتند که فشار خون مغز و قلب را به هم متصل می کند. بنابراین فشار خون می تواند برخی از ویژگی های شخصیتی را افزایش دهد.

نویسندگان می گویند: افراد مبتلا به روان رنجوری می توانند نسبت به انتقاد دیگران حساس باشند، اغلب از خود انتقاد می کنند و خیلی سریع دچار اضطراب، عصبانیت، نگرانی، خصومت و افسردگی می شوند.

بیشتر بخوانید  هالک ایرانی ازدواج کرد

روان رنجوری یکی از عوامل اصلی اضطراب و اختلالات خلقی در نظر گرفته می شود. افراد مبتلا به روان رنجوری بیشتر احتمال دارد استرس روانی بالایی را تجربه کنند که می تواند منجر به افزایش فشار خون و بیماری های قلبی عروقی شود.

به گزارش ایندیپندنت، نظارت و کنترل صحیح فشار خون می تواند در کاهش روان رنجوری، اختلالات خلقی مرتبط با روان رنجوری و بیماری های قلبی عروقی مفید باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *