مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اصلا خوشحال نشوید که اومیکرون خفیف است / تکرار مرگ سه رقمی دور از انتظار نیست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری مبارزه با کووید 19 با هشدار نسبت به روند رو به رشد بیماری عروق کرونر قلب در کشور و تشدید آن در روزهای اخیر، گفت: در حال حاضر شعبه آمیکرون در حال فعالیت است. صعود کردن. موج: «ما همچنین تکرار مرگ و میر سه رقمی تاج را نیز دور از انتظار نیست.

دکتر مسعود یونسیان با بیان اینکه غلبه ومیکرون ها در کشور در موج فزاینده این جهت و خطر افزایش بستری شدن و مرگ ناشی از آن وجود دارد، گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد از موارد ابتلا به کرونا در کشور در گردش است. گفتن که Omicron در کشور غالب شد. این در حالی است که 72 درصد موارد بیماری های عروق کرونر در سطح جهان مورد بررسی قرار گرفته است و طبیعی است که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین Omicron در دنیا غالب شده است و در کشور ما طبیعتاً به ویروس غالب تبدیل شده است.

لزوم تغییر معیارهای رنگ کرونری شهرها

وی گفت: طی دو هفته گذشته یعنی از اواسط دی ماه افزایش روزانه موارد جدید ابتلا به کرونا را داشتیم که نسبت به روز گذشته روزانه حدود 10 تا 12 درصد افزایش را به ثبت رساندیم. البته باید در معیارهای رنگ شهرها تغییراتی ایجاد شود. پیش از این با مسئولان در مورد لزوم تغییر در رنگ بندی صحبت کرده ایم اما تا جایی که اطلاع دارم سناریوهای مختلفی برای رنگ بندی شهرها طراحی و بررسی شده است اما هنوز به توافق جمعی نرسیده اند. و طبیعی است که تا نسخه بهتری پیدا نکنیم نمی توانیم نسخه قبلی را کنار بگذاریم. ‌

یونسیان ادامه داد: نقطه ضعف شاخص رنگ تاج در شهرها این است که می تواند دیر به ما هشدار دهد، اما از جنبه مثبت، هشداری که می دهد نادرست نیست. بر این اساس وقتی این شاخص اعلام می کند که رنگ کشور تغییر کرده است یعنی واقعا تغییر کرده است. با این حال، ما تمایل داریم شاخصی داشته باشیم که به محض افزایش تعداد بستری شدن در بیمارستان، تعداد بیماران سرپایی را به ما هشدار دهد. البته پیشنهاد شد که این نسخه به پژوهشگاه سفارش داده شود اما هنوز خروجی آن دریافت نشده است و فعلا باید به روال قبلی ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید  ویدیو دیده نشده و عجیب از لاک‌پشت کمیاب دو سر -

واکسیناسیون یکی از وظایف کنترل بیماری است

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون کرونا در کشور، گفت: یکی از تعهدات ما در کشور تزریق دو دوز واکسن کرونا است. همه مردم حق و وظیفه دارند دو دوز واکسن کرونا تزریق کنند. اکنون باید روی یافتن و متقاعد کردن افرادی که هنوز از واکسینه شدن خودداری می‌کنند کار کنیم. در عین حال باید به هسته هایی که واکسیناسیون علیه واکسن را در انظار عمومی ترویج می کنند، نگاه کنیم و با آنها برخورد قانونی کنیم. این حق افراد جامعه است. لازم به ذکر است که هرگونه ادعای عجیب و غریب در رسانه ها بدون پشتوانه علمی، تأثیر بسیج های متعدد واکسیناسیون را خنثی می کند. اینها نکاتی است که باید اولویت بندی کنیم تا کسانی که هنوز دو نوبت واکسن دریافت نکرده اند بتوانند واکسیناسیون را شروع کرده و پایان دهند.

کشوری در حال خیزش موج «امیکرون» / اکنون زمان تصمیم گیری است

تنها 64 درصد از افراد بالای 12 سال دو بار واکسینه شده اند

یونسیان با بیان اینکه وضعیت دو نوبت واکسیناسیون در کشور مناسب نیست، گفت: همه افراد واجد شرایط با تاج واکسینه نشده اند. البته اداره ملی ویروس کرونا اعلام کرده است که جمعیت زیر 12 سال می توانند با ویروس کرونا واکسینه شوند، اما تا زمانی که این جمعیت به واکسن دسترسی پیدا کنند و دوز اول و سپس دوز دوم را تزریق کنند و دو هفته بعد. طول می کشد. در مجموع، تنها 64 درصد از نوجوانان 12 ساله دو بار واکسینه شدند.

واقعیت این است که از 84 میلیون نفر ما در کشور که همه ما انتظار داشتیم از آنها واکسینه شوند، تنها 64 درصد واکسینه شده اند. البته می فهمم که حدود 17 میلیون نفر اصلا واکسینه نشده اند و تازه واکسینه شده اند. با این حال باید به سراغ افراد واجد شرایط برویم. دو دوز واکسن کرونا در افراد بالای 12 سال هنوز به 80 درصد نرسیده است. در جمعیت بالای 12 سال، این شکاف بین 80 تا 100 درصد است، یعنی بین 53.5 میلیون واکسینه شده تا 67.7 میلیون که شرایط واکسن را دارند. بنابراین، این فضای بزرگی است که باید در اسرع وقت پر شود.

اثر بازگشایی را تا 2 هفته دیگر خواهیم دید

شتاب کووید 19 در اواسط فوریه

یونسیان درباره بازگشایی تالارهای پذیرایی، سینماها و تئاترها و … که بعضاً با 100 درصد ظرفیت فعالیت می کنند، گفت: بازگشایی همان حالتی است که تا دو هفته دیگر شاهد تاثیر آنها خواهیم بود. این بازگشایی ها قطعا آثار منفی خواهد داشت و در این شکی نیست. حتی اگر این بازگشایی‌ها امروز متوقف و بسته شوند، تا اواسط فوریه ما نتایج کارهایی را که در ماه گذشته انجام داده‌ایم خواهیم دید. این بازگشایی ها منجر به این می شود که در نیمه دوم بهمن ماه نه تنها شاهد کاهش میزان ابتلا، بلکه افزایش نرخ ابتلا نیز باشیم. متأسفانه، ما فقط زمانی به محدود کردن بازگشایی فکر می کنیم که در اوج هستیم. خیلی دیر شده است و هر تصمیمی که بگیریم، امروز و اکنون زمان آن است.

بیشتر بخوانید  سیلاب در گیلان جان ۲ نفر را گرفت -

کشوری در حال خیزش موج «امیکرون» / اکنون زمان تصمیم گیری است

یک حادثه قبل از وقوع باید درمان شود

وی تاکید کرد: زمانی که تخت های بیمارستان ها و بخش های ویژه ما پر شد، متوجه کمبود دارو، سرم، اکسیژن و… شدیم، دیگر برای تصمیم گیری دیر شده است. یک حادثه قبل از وقوع باید درمان شود.

وی گفت: پیشنهاد این است که در جلسه ای با حضور چند نفر از نمایندگان و کارشناسان میز گذاشته شود و اعلام شود که کدام فعالیت ها از نظر بازگشایی اولویت دارند و کدام یک از نظر بهداشتی اولویت دارند. در عین حال فعالیت هایی را انتخاب کنید که کمترین آسیب را به انتقال نکروز وارد کرده و بیشترین نقش را در پویایی اقتصاد جامعه ایفا کنند. ما، رشته بهداشت عمومی، این مسائل را درک می کنیم. ما فقط درگیر بحث های درمانی نمی شویم بدون اینکه مسائل اجتماعی را ببینیم. ما می‌دانیم که اگر کشور بخواهد تعطیل شود، مشکلات مدنی به دنبال خواهد داشت، اما این را هم می‌دانم که بازگشایی نباید «همه یا هیچ» باشد، بلکه باید با دو معیار اولویت را به بازگشایی داد. اولاً چه تأثیری بر روند اپیدمی دارد و دوم اینکه چه تأثیری بر روند فعالیت های اجتماعی و اقتصادی جامعه می گذارد؟ اگر بر این اساس تصمیم گرفته شد، اعلام کنند که جلسه به این دلایل بازگشایی مشاغل را پیش بینی کرده و برخی از فعالیت ها و مشاغل به این دلایل تعطیل می شود. هر وقت به این نقطه رسیدیم می‌توانیم بگوییم که در حال تعامل با مردم هستیم و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مردم به حرف‌های ما گوش دهند و موفق شوند، در غیر این صورت همان چیزی است که در پنج موج اخیر دیده‌ایم.

بیشتر بخوانید  دستگیری عاملان و کارمندان در قزوین

یونسیان گفت: در عین حال دلیل تاکید من بر پایان واکسیناسیون است که راحت ترین کار است. می توان گفت افراد از خانه خارج نمی شوند، وارد فضاهای بسته نمی شوند، با دیگران ارتباط ندارند و… اما اینها کارهای سختی است و باید راحت تر انجام شود. با چندین ماه واکسیناسیون، خطر ابتلا به عفونت چندین برابر افزایش می یابد. احتمال فوت و بستری شدن وی نزدیک به صفر است. ما تا حد امکان اقدامات بهداشتی دیگری را انجام می دهیم. زمانی که ما واکسن نداشتیم همه می گفتند چرا واکسن نداریم اما الان انواع واکسن ها در مراکز بهداشتی وجود دارد و از این به بعد عدم دریافت واکسن منجر به تلفات افراد می شود و دیگران. ، که از نظر اخلاقی قابل قبول نیست و قابل پیگرد قانونی نیز می باشد.

ما در یک شاخه رو به رشد موج هستیم

خطر تکرار یک تجربه تلخ

وی در خصوص شرایط برگزاری ششمین اجلاس سران با تاج Omicron گفت: اصلا مرگ سه رقمی دور از ذهنم نمی بینم. البته انتظاری از شدت موج پنجم نداریم. زیرا omicron تا حدودی شدت کمتری دارد، اما مرگ سه رقمی ورید گردن به ما نزدیکتر است. رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گفت: خیلی از قسمت های تاج فشرده را تعطیل کرده ایم اما الان دوباره پر شده و این شروع موج است. ما در یک شاخه صعودی هستیم و این شاخه اکنون در حال صعود است. از آنجایی که در تمام کشورهایی که آمیکرون وارد شده است این اتفاق افتاده است، ما در حال حاضر در یک دسته رو به رشد هستیم و تعداد موارد ما به طور تصاعدی در حال افزایش است. روزی می رسد که تخت های ما پر شود، وقتی تخت های ما پر شود، با کمبود نیرو، دارو، تجهیزات و اکسیژن مواجه خواهیم شد. درست است اصلاً خوشحال نباشیم که Omicron سبک است و این هشدار روزانه از سوی مراجع علمی بین المللی صادر می شود، اما ما متاسفانه تا زمانی که سیل به خانه ما نیاید جدی نمی گیریم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *