اصلاح طلبان در حال افول و نزول هستند ، بخشی از ماهیت فعالیت سیاسی است



غلامرضا ظریفیان ، تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب ، درباره لزوم اصلاحات سازمانی در طول اصلاحات به دلیل کاهش پایگاه اجتماعی این روند ، گفت: آنها رو به کاهش هستند. جو سیاسی و جریانات سیاسی ثابت نیست. تجربه چهل ساله ایران نشان داده است که جریانات سیاسی پس از مدتی کاملاً به حاشیه رانده می شوند و پس از مدتی ترمیم می شوند ، این فراز و نشیب ها بخشی از ماهیت فعالیت سیاسی است و به نوع عمل و برداشتی بستگی دارد که جریان پیرامون آن ایجاد می کند. ای

وی افزود: ایده اصلاح در جامعه ما امری ثابت است و از زمان عباس میرزا و امیر کبیر در ایران مورد بحث بوده است. مسئله اصلاحات هرگز در ایران فراموش نشده است. جریان اصلاح طلبی به عنوان یک جریان مهم و قابل توجه همیشه زنده بوده و اصلاح طلبان در دوره های مختلف فراز و نشیب هایی داشته اند. به نظر می رسد در شرایط امروز اصلاح طلبان چه از نظر دولت موجود و چه از نظر موفقیت جامعه در حال زوال هستند.

ظریفیان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی جریان سیاسی فرصتی پیدا می کند تا روابط خود را با خود ، مردم و دولت ترمیم و نظارت کند تا بتواند استراتژی های خوبی برای بازیابی روابط خود با مردم و صحنه سیاسی بدست آورد. که در مضمون آن وجود دارد ، می تواند بهبود یابد و موفقیت آمیز باشد ، باید ببینیم که بازسازی چقدر انجام می شود؟!.

وی در پایان گفت: من فکر می کنم اصلاح طلبی در صورت توجه به این موضوع می تواند این ظرفیت را بدست آورد ، زیرا آنها در به دست آوردن قدرت مشارکت ندارند و می توانند با نگاه انتقادی به آنچه در گذشته داشتند بازسازی کنند. “قلمرو سیاست ، قلمرو رشد و توسعه و استفاده از فرصت ها و تبدیل تهدیدها به فرصت است. تجربه نشان داده است که احزاب در ایران طی یک دوره زمانی فرسایش می یابند و اگر هوشمند باشند می توانند بهبود یابند.

بیشتر بخوانید  فال ابجد | فال ابجد امروز | خبرهای خوشی برات تو راهه! | از این نعمت خدا غافل نشو! + تفسیر دقیق

27215

دیدگاهتان را بنویسید