اصلاحیه مصوبه ماموریت کارمندان در مناطق آزاد تجاری و صنعتی / تصویب تعدادی از مصوبات شورای عالی بیمه سلامت


به گزارش فارس ، جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در آن جلسه دستورالعمل “ارتقا مشارکت” موضوع ماده (15) قانون افزایش ظرفیت تولید و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی به منظور ایجاد چارچوبی در قوانین و مقررات کشور برای حمایت از مشارکت و فعالیت گسترده بنگاه های اقتصادی و استفاده از ظرفیت سایرین تأیید شد.

آیین نامه اجرایی مذکور با رویکرد تلفیق ظرفیت های فنی ، مالی ، تسهیلاتی و اعتباری و ثبت شرکت ها برای آن شرکت هایی که در قالب ادغام یا گروه های اقتصادی با منافع مشترک (کنسرسیوم) شرکت می کنند ، تهیه و تدوین شده است.

چگونگی ادغام شرکت ها با تشکیل یک گروه اقتصادی مشترک ، شرایط ارائه مشوق ها و نظارت بر حسن اجرای آیین نامه از جمله موارد ذکر شده در این آیین نامه است.

برنامه ویژه برای ارتقا the سطح دسترسی عشایر به خدمات بهداشتی ، بیمه و خدمات پشتیبانی

برای بهبود کیفیت زندگی عشایر در زمینه خدمات بهداشتی ، بیمه ای و خدمات پشتیبانی به عنوان یکی از شاخص های توسعه فراگیر ، دولت پیشنهاد می کند وزارت کشاورزی تصویب یک برنامه ویژه برای بهبود سطح دسترسی عشایر به خدمات بهداشتی ، بیمه و خدمات پشتیبانی.

این برنامه دارای 5 منطقه عملیاتی شامل ارتقا of خدمات بهداشتی در مناطق عشایری ، ارتقا of پوشش بیمه درمانی در مناطق عشایری ، ارتقا of خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای جامعه عشایر ، به ویژه در هنگام مهاجرت ، ارتقا of پوشش تأمین اجتماعی در مناطق عشایری است. دامنه خدمات پشتیبانی در این مناطق به عهده نهادهای مجری ذیربط برای دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه است.

بیشتر بخوانید  اولین واکنش آمریکا به سفر نفتالی بنت به بحرین

در مورد تعدادی از مصوبات شورای عالی بیمه سلامت تصمیم می گیرد

سپس دولت 7 مصوبه شورای عالی بیمه سلامت را بررسی و تصویب کرد.

این مصوبات شامل مقررات اجرایی تعرفه های پرستاران و قانون انطباق کارکنان پزشکی ، پوشش بیمه ای تعرفه خدمات شیردهی ، لغو حق تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ ، پستان و گردن رحم ، پرداخت انگیزه برای تهیه و ارائه آسیب شناسی سرطان ، تعرفه های مشاوره و روانشناسی ، پوشش بیمه ای ، تحریک کننده تعرفه های نسخه های الکترونیکی و تجدید نظر در تعرفه های مراقبت های بهداشتی در منزل شکل گرفته است.

قطعنامه مربوط به ماموریت کارکنان دستگاههای اجرایی را به سازمانهای منطقه آزاد تجاری و صنعتی اصلاح کنید

هیئت وزیران با اخذ مصوبه مربوط به مصوبه مأموریت کارکنان اجرایی در سازمان های منطقه صنعتی تجاری آزاد ، مصوبه مربوطه را جهت جلب نظر و رفع ایرادات شورای بررسی و اجرای تصمیمات دولت اصلاح کرد.

بر این اساس ، مأموریت کارکنان تابع قانون مدیریت خدمات کشوری تحت سازمان های منطقه آزاد تجاری – صنعتی ، بدون حفظ موقعیت سازمانی و دریافت حقوق و مزایا بر اساس سطح موقعیت سازمانی سازمان مقصد از اعتبار از سازمان مذکور و مطابق با قانون مجاز به مدیریت سیستم پرداخت سیستم مبدا است.

اصلاح طرح اجرایی بزرگراه لامرد – پارسیان

با توجه به اعلام سرمایه گذار پروژه محور جاده لامرد – پارسیان مبنی بر عدم توانایی تأمین اعتبار سهم خود در ساخت پروژه ، هیأت وزیران ضمن اصلاح مصوبه مربوطه موافقت خود را برای تغییر سرمایه گذار پروژه بزرگراه مذكور اعلام كرد.

بیشتر بخوانید  جملات انگیزشی بلند و طولانی با عکس نوشته پرانرژی (متن انگیزه دهنده طولانی برای پست و استوری)

دولت در سال 1400 پنجمین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی را در خلیج فارس مجاز دانست.

با توجه به تأثیر دریاها بر اقتصاد و توسعه کشور و همچنین گسترش علوم دریایی و اقیانوس شناسی در آبهای اطراف به ویژه آبهای خلیج فارس که از دیرباز از نظر اقتصادی ، نظامی ، سیاسی و اقتصادی خاص بوده است. اهمیت استراتژیک ، هیئت وزیران کنفرانس مجازی درباره اقیانوس شناسی بین المللی خلیج فارس را در سال 1400 تصویب کرد.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی با توجه به شرایط اپیدمی ویروس کرونا هزینه برگزاری این جلسه تا 580 میلیون ریال وام مصوب مربوطه خواهد بود.

اصلاحات در اساسنامه صندوق ضمانت سپرده و آیین نامه های مربوط به میزان و نحوه دریافت حق عضویت

با توجه به 7 سال از آغاز صندوق ضمانت سپرده و لزوم حفظ ارزش و قدرت خرید منابع و بهبود وضعیت مالی صندوق و همچنین رفع چالش های اخذ حق عضویت کامل و شفاف از بانک ها ، دولت پیشنهاد داده است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرده است که اساسنامه صندوق مذکور و همچنین اساسنامه مربوط به میزان و نحوه دریافت حق عضویت را اصلاح کند.

طبق اصلاحیه اساسنامه صندوق ضمانت سپرده ، سرمایه گذاری در اوراق بهادار منتشر شده یا تضمین شده توسط بانک مرکزی یا دولت ، حداکثر تا 80٪ از منابع صندوق و فقط در صورت آزاد بودن منابع صندوق و وجود آن هیچ تعهدی از طرف صندوق نیست و اختیارات صندوق ضمانت سپرده است. خرید اوراق بهادار مذکور در بازار اولیه با هماهنگی بانک مرکزی و سپس در بازارهای ثانویه مجاز است.

بیشتر بخوانید  تغییر ساعت رسمی کشور متوقف می‌شود؟

هیئت مدیره صندوق همچنین باید حداقل دو بار در ماه به دعوت رئیس هیئت مدیره یا مدیر عامل تشکیل جلسه دهد.

20٪ از وجوه باقیمانده صندوق ، که تحت هیچ شرایطی قابل سرمایه گذاری نیست ، همراه با سایر وجوه صندوق که سرمایه گذاری نشده است ، در یک حساب نزد بانک مرکزی نگهداری می شود.

همچنین با توجه به اصلاح آیین نامه ، میزان و نحوه دریافت حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده ، م institutionsسسات اعتباری موظفند گزارش خود را با بیانیه ای صحیح در مورد صحت حق عضویت سالانه و ویژه محاسبه شده به حسابرس مستقل خود معرفی کنند. بر اساس معیارهای مربوطه در صندوق ضمیمه گزارش حسابرس در مورد صورتهای مالی سالانه دریافت و ارائه می شود.

اگر مسسه اعتباری ظرف سه ماه پس از مهلت مقرر از پرداخت حق عضویت خود خودداری کند ، صندوق به رئیس کل بانک مرکزی اطلاع می دهد که حق عضویت را از حساب های م institutionسسه اعتباری نزد بانک مرکزی برداشت و آن را به حساب صندوق واریز می کند و اگر غیرممکن موضوع برای اقدامات انضباطی از جمله رد صلاحیت مدیران و ممنوعیت عملیات سپرده توسط م byسسات اعتباری به هیئت انتظامی بانکها ارجاع شد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید