اصغر فرهادی رئیس هیئت داوران 2022 !!؟


مجله ورایتی در گزارشی از پیش بینی خود از جشنواره فیلم کن از احتمال حضور اصغر فرهادی در ریاست هیات داوران این رویداد مهم سینمایی خبر داد.

فهرست فیلم‌هایی که در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن به نمایش در می‌آیند در یک کنفرانس مطبوعاتی در فرانسه در ۱۴ آوریل اعلام می‌شود و ورایتی پیش‌بینی خود را برای جشنواره کن اعلام کرده است.


اصغر فرهادی

یکی از جالب ترین نکات منتشر شده در این گزارش، حضور احتمالی اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار، به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره کن 2022 است.

فرهادی، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کن، سال گذشته برای فیلم «قهرمان» جایزه بزرگ هیئت داوران کن را از آن خود کرد که اخیراً به دلیل سرقت ادبی با انتقادات زیادی روبرو شد و دادگاه در حال بررسی اتهامات است.


اصغر فرهادی

ورایتی همچنین خاطرنشان کرد که اعلام رسمی انتخاب فرهادی نتیجه همین حواشی است اما به هر حال او یکی از نامزدهای اصلی ریاست هیات داوران کن است.

اگر این پیش‌بینی محقق شود، فرهادی اولین کارگردان ایرانی خواهد بود که هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن را هدایت می‌کند. پیش از این عباس کیارستمی زمانی رئیس هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه بنیاد کن بود و لیلا خاتمی و کتاجون شهابی نیز سابقه حضور در هیئت داوران بنیاد کن را دارند.


اصغر فرهادی

فرهادی پس از فیلم «جدایی» که در برلین عرضه شد، تمامی آثار خود را در جشنواره کن به نمایش گذاشت و از چهره های محبوب جشنواره کن محسوب می شود.

پایگاه “الویس” لورمن در مورد زندگی الویس پریسلی با تام هنکس در نقش اصلی و “تاپ گان: ماوریک” با تام کروز قبلاً به طور رسمی در کن تایید شده است.

بیشتر بخوانید  بازی از دست دادن پروفایل .. !! سری 25

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن به صورت حضوری از 17 تا 28 می (27 می تا 7 ژوئن) برگزار می شود.


دیدگاهتان را بنویسید