اشتراک ماهانه به جای ثابت + جزئیات


اشتراک ماهانه برای تلفن ثابت

دلگرم کننده: در حالی که حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو اشتراک تلفن ثابت، شرکت مخابرات مدعی شد سالانه 700 میلیارد زیان می بیند، بدیهی است بخشی از این خسارت ناشی از اشتراک ماهانه از تلفن برای جبران آن.

به گزارش ایسنا، مسئولان مخابرات بارها اعلام کرده اند که هزینه تاسیس و نگهداری تلفن ثابت بسیار بیشتر از هزینه مالکان تلفن ثابت است و در این راستا یکی از اقداماتی که باعث آسیب بیشتر مخابرات شده، ابطال ضمانت نامه است. اشتراک تلفن درست شد.

پیش از این با تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وصول اشتراک تلفن ثابت باطل شده بود، در حالی که این موضوع به گفته مسئولان مخابرات هزینه های زیادی را به این شرکت تحمیل کرد و از آن زمان گزینه هایی مانند تغییر تعرفه تلفن ثابت مطرح شد. بازپرداخت می شود. این امکان وجود داشت و حتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تغییر تعرفه تلفن ثابت به دلیل جبران زیان های ناشی از لغو اشتراک، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می شود.

همچنین سید مجید صدری – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران – درباره تغییر تعرفه های مخابراتی اظهار کرد: تعرفه های مخابراتی چه برای انتقال دیتا و چه برای تلفن ثابت باید تغییر کند تا افزایش یابد. البته ما تابع قانون هستیم اما کاهش بیشتر تعرفه ها در این زمینه به نفع ما نیست و با تعرفه های فعلی نمی توانیم توسعه پیدا کنیم.

وی از تلاش برای مذاکره برای بازگشت رای دیوان عدالت اداری گفت و بیان کرد: لغو اشتراک مشترکان به ضرر مخابرات است و سالانه 700 میلیارد تومان درآمد ما را کاهش می دهد. به همین دلیل تلاش می کنیم این حکم را تمدید کنیم. البته ما موظف به اجرای قانون هستیم و همچنان در حال طراحی سامانه هایی برای اجرای رأی دیوان عدالت هستیم، اما در عین حال تلاش می کنیم با کمک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رای را برگردانیم. مقررات و مذاکرات با دیوان.

بیشتر بخوانید  کد آوای انتظار همراه اول سخنرانی سردار سلیمانی

اما با گذشت چند ماه از رای دیوان عدالت اداری، هیچ تغییری در حدی صورت نگرفته است که اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن تصمیم گرفته شد. محمدرضا بیدخم در این خصوص در گفت وگو با ایسنا درباره دریافت آبونمان ماهانه از مشترکان تلفن ثابت اظهار کرد: دیوان عدالت اداری مردادماه سال گذشته دریافت آبونمان از مخابرات را غیرقانونی اعلام کرد. مصوبات تعرفه ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و خود شرکت مخابرات داده می شود اما این موضوع سالانه حدود 700 تا 800 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: این موضوع قطعاً به ضرر صنعت مخابرات، توسعه و نگهداری شبکه مخابراتی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان و همه ذینفعان بود و از آنجایی که نمی توانیم خدمات جدیدی را به مردم ارائه کنیم، زیان بار بود. ” به همین دلیل مکاتبات متعددی با دیوان عدالت اداری انجام شد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مذاکرات متعددی را با دیوان عدالت اداری انجام داد که متأسفانه به نتیجه کلی نرسیدیم.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه پس از ابلاغ رای دیوان عدالت، اشتراک از کاربران دریافت شد و دیوان عدالت در جریان است، افزود: مخابرات در نهایت موظف به اجرای آیین نامه شد.

اما در مجمع فوق العاده شرکت مخابرات که با حضور نمایندگان مراجع و اقدامات قوه قضائیه، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس تشکیل شد، پیشنهاد شرکت مخابرات مطرح شد.

بیدخام در تشریح نحوه دریافت اشتراک ماهانه گفت: این انجمن برای هر خط تلفن ثابت یک اشتراک ماهانه تصمیم گرفته است.

  • 100 تومان از مشترکین روستاها
  • در شهرستان ها ماهانه 750 تومان
  • در شهرستان ها 1000 تومان
  • در مراکز استان ها غیر از کلانشهرها 1200 تومان
  • در کلانشهرها 1500 تومان
  • 2000 تومان در تهران

وی در پاسخ به این سوال که آیا اشتراک دریافتی می تواند خسارت وارده به مخابرات را جبران کند، گفت: با تعرفه اعلام شده حدود 40 تا 35 درصد خسارت وارده به مخابرات جبران می شود.


بیشتر بخوانید  هانیه توسلی بدون میکاپ و آرایش !

دیدگاهتان را بنویسید