اشتباه خانم های ایرانی در پخت ماکارانی



آنچه دیگران می خوانند:


طبق اخبار شما: ماکارونی یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که تهیه آن بسیار آسان است، اما برخی از خانم ها در پختن ماکارونی مرتکب اشتباهاتی می شوند که طعم آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

پاستا غذای محبوب و مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص کودکان است که در شکل ها و اندازه های مختلف موجود است و در کمترین زمان ممکن و بسیار ساده قابل تهیه است.

در بین زنان ایرانی باورهای نادرستی در مورد پخت ماکارونی وجود دارد که در قسمت بعدی اشتباهات زنان در پخت ماکارونی و باورهای نادرست در مورد آن را آورده ایم. این اشتباهات ممکن است کوچک به نظر برسند، اما باید بدانید که تاثیر بسزایی در طعم غذای شما خواهند داشت.

از یک قابلمه کوچک استفاده کنید

برای پخت ماکارونی بهتر است از قابلمه های بزرگ استفاده کنید تا فضای کافی برای جابجایی پاستا وجود داشته باشد و در آب جوش به طور یکنواخت بپزد. اگر به نظر می رسد که ماکارونی در آب جوش گیر کرده است، در واقع یک قابلمه کوچک است و آب کافی نیست، به یاد داشته باشید که آب باید شور باشد.

اضافه کردن روغن

یکی دیگر از اشتباهات پخت ماکارونی اضافه کردن روغن به ماکارونی پخته شده است زیرا از چسبیدن سس به پاستا جلوگیری می کند. اگر به آب در حال جوش روغن نزنید پاستا نمی چسبد البته اگر آب کافی باشد و بعد از اضافه کردن پاستا یکی دو بار خوب هم بزنید.

بیشتر بخوانید  قیمت نهایی دو نسخه جدید تویوتا در ایران اعلام شد

سس را روی پاستا بریزید و بلافاصله سرو کنید

حتما دیده اید که بعضی ها روی پاستا سس می ریزند، این کاملا اشتباه است. اگر سس را روی ماکارونی نپخته بریزید و همان طور که هست سرو کنید، آن را متوقف کنید و بجوشانید زیرا چند دقیقه آخر بسیار مهم است و ماکارونی طعم بیشتری به خود می گیرد. مقداری از آب پخت ماکارونی را به سس اضافه کنید و بگذارید بجوشد تا سس غلیظ شود و طعم ماکارونی بهتر شود.

استفاده بیش از حد از سس

ماکارونی را که با دقت پخته اید داخل سس فرو نکنید، مهم نیست که سس چقدر خوشمزه است، مقدار مناسب مواد بسیار مهم است.

از مقدار کمی آب جوش استفاده کنید

اگر از کمی آب جوش برای پختن ماکارونی استفاده کنید، ماکارونی می تواند بچسبد. آب زیاد به چسبیدن پاستا کمک می کند و فضای بیشتری برای حرکت به آن می دهد. آب نشاسته ای که از ماکارونی آزاد می شود رقیق می کند و از چسبیدن پاستا جلوگیری می کند.

افزایش فاصله شستشو و دم

پاستا را بعد از شستن زیاد در آبکش نگذارید زیرا اگر مدت زیادی در بخار داغ بماند می چسبد پس سریع آن را به تابه منتقل کرده و با سس مخلوط کنید و همیشه نصف آن را نگه دارید. از آب در یک فنجان و قبل از اضافه کردن پاستا به قابلمه به آن اضافه کنید.

پاستا را با آب سرد بشویید

مگر اینکه بخواهید سالاد پاستا درست کنید، شستن پاستا داغ در آب سرد هیچ لطفی به شما نمی کند.

بیشتر بخوانید  کشف بیش از ۱۰ کیلوگرم هروئین توسط گمرک

هنگام جوشیدن نمک اضافه نکنید

در واقع افزودن نمک طعم و طعم ماکارونی را بهبود می بخشد و این یک افسانه قدیمی است که افزودن نمک باعث می شود آب سریعتر بجوشد، بنابراین فکر نکنید که نمک به پاستا فقط برای بهتر جوشیدن آب اضافه می شود، هدف اصلی این است. بهبود طعم ماکارونی است.

ماکارون ها را نکوبید

به محض اینکه پاستا را به آب اضافه کردید، آن را با انبر بلند یا قاشق چوبی هم بزنید. این کار را مرتب در حین پختن پاستا انجام دهید تا از چسبیدن رشته ها جلوگیری کنید.

آب را کاملا بجوشانید

شاید خوشحال باشید که بدانید لازم نیست در اطراف منتظر بمانید تا یک قابلمه آب بجوشد. پاستا را می توان در آبی که کاملاً نجوشد قرار داد و تا زمانی که شروع به جوشیدن کرد تا حد قابل قبولی حرارت داده شود، زیرا به پخت یکنواخت و طعم بهتر پاستا کمک می کند.

بیش از حد یا کم پختن پاستا

به گزارش سایت نمناک، پخت زیاد رشته باعث خمیری شدن و از دست دادن شکل آن می شود. صرف نظر از زمان پخت درج شده در بسته، بهترین راه برای دانستن زمان آماده شدن پاستا این است که آن را حداقل یک یا دو دقیقه زودتر از زمانی که دستورالعمل می گوید آزمایش کنید.


بیشتر بخوانید  6 تروریست داعش در عراق دستگیر شدند

دیدگاهتان را بنویسید